Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

Bospaadje
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 17 okt 2016 15:46

Bospaadje 27 mar 2017 16:19

Dat was eigenlijk precies wat ik wlde zeggen. Het is geen gezapige fiets, maar heeft echt nog wel "racer" in zich. Wellicht is de term comfort racer wel op zijn lijf geschreven.

bolster
Forum-lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 10 nov 2016 19:34

bolster 27 mar 2017 20:14

Deel de mening van k33z.
Rij nu een 4-tal weken met de Endurace(CF SL disc di2) en ook ik vind de voorkant 'verrassend' hard op bv kasseien (vooraan 5,5 bar). Ik zeg 'verrassend' omdat ik dit toch 'anders' had verwacht na het lezen van vele reviews en commentaren.
Ivm de verende zadelpen : geeft langs de ene kant wel een comfortabel gevoel bij langere afstanden (ook het Fizik zadel vind ik super), maar ergert mij wel een beetje bij hoge trapfrequentie (gevoel van beginnen 'dansen').
Verder heel content, perfect afgewerkt, di2 echt prettig, looks, zit mij goed.
Dus ook mijn besluit is dat dit toch meer als een 'racer' aanvoelt, maar met een iets kortere/hogere geometrie, en dit is wat ik zocht.

m0217585
Forum-lid
Berichten: 156
Lid geworden op: 08 jul 2011 21:47

m0217585 27 mar 2017 21:09

Hey,

Een vraagje. Sinds kort heb ik last van een 'gekraak'. Ik vermoed dat het van m'n balhoofd komt. Het is erg storend wanneer ik op de trappers sta. Ik heb het balhoofd wat aangespannen maar dat geeft geen soelaas, integendeel. In welke mate mag je dat aanspannen? Ik heb het gevoel dat ik daar aan kan blijven draaien.

Het gaat over een Ultimate CF SL.

Thanks.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

koekkiejakkie
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 04 mei 2011 00:09

koekkiejakkie 27 mar 2017 22:53

bolster schreef:Deel de mening van k33z.
Rij nu een 4-tal weken met de Endurace(CF SL disc di2) en ook ik vind de voorkant 'verrassend' hard op bv kasseien (vooraan 5,5 bar). Ik zeg 'verrassend' omdat ik dit toch 'anders' had verwacht na het lezen van vele reviews en commentaren.
Ivm de verende zadelpen : geeft langs de ene kant wel een comfortabel gevoel bij langere afstanden (ook het Fizik zadel vind ik super), maar ergert mij wel een beetje bij hoge trapfrequentie (gevoel van beginnen 'dansen').
Verder heel content, perfect afgewerkt, di2 echt prettig, looks, zit mij goed.
Dus ook mijn besluit is dat dit toch meer als een 'racer' aanvoelt, maar met een iets kortere/hogere geometrie, en dit is wat ik zocht.
Van dat 'dansen' heb ik ook last. Vooral bij een cadans >100 en weinig weerstand. Heb ook de setback omgedraaid, wellicht ligt het daar aan. Zit er over te denken nog een gewone zadelpen aan te schaffen. Verder eens met jullie mening, meer een racer dan een endurance bike.

zilliax
Forum-lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 02 feb 2016 10:55

zilliax 28 mar 2017 09:14

Even mijn ervaring delen. ( Endurace CF SL 9.0 Disc.)

Ondertussen een 400tal. km gereden waarvan één langere afstand van 100km+. De fiets is zeer stijf en comfortabel.
Wat eigenaardig is, bij de meeste nieuwe fietsen moesten de versnellingen geregeld worden na x aantal km's, hier is dit nog niet het geval. Misschien zorgt Canyon voor een pre-stretch van de kabels.

Over 2 weken moet ik bij Canyon langsgaan voor een ander stuur en stuurpen.

Positieve punten:

- Prijs kwaliteit
- Stijve maar toch comfortabele fiets
- Mooie uitstraling

Negatief

- De kleur en onderhoud, dat mat lava grijze is een hell om te kuisen.
- Iets langere wachttijden voor Canyon Service center (België)

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16138
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 28 mar 2017 09:37

m0217585 schreef:.......... Sinds kort heb ik last van een 'gekraak'. Ik vermoed dat het van m'n balhoofd komt. Het is erg storend wanneer ik op de trappers sta. .........
Een mogelijke oorzaak die je snel kan nazien en verhelpen.
Haal je wielen even uit je fiets, reinig de contactoppervlaktes tussen je wiel (wielassen, quick release) en frame (uitvaleinden).
Steek je wielen en terug in, veel kans dat het gekraak weg is.

Succes en laat iets weten aub.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Bospaadje
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 17 okt 2016 15:46

Bospaadje 28 mar 2017 10:28

Klopt het dat de canyon endurace CF SL 9.0di2 is uitgerust met 12x100 en 12x142 velgen / steekassen?

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6135
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 28 mar 2017 10:40

bedoel je endurace cf 9.0 di2
of endurace cf sl 9.0 disc di2 ?
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Bospaadje
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 17 okt 2016 15:46

Bospaadje 28 mar 2017 10:48

endurace cf sl 9.0 disc di2

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6135
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 28 mar 2017 13:39

volgens canyon chat.,. is het idd 100 en 142mm en steekas.
Volgens Wiggle kan dat ook prima kloppen voor de zipp 30 course disc wielen die erin zitten:
http://www.wiggle.nl/zipp-30-course-wie ... ijfremmen/
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

deaanwezige
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 mar 2017 13:16

deaanwezige 28 mar 2017 14:17

Na jarenlang op mijn Cube Streamer AL te hebben gereden wil ik wel eens iets anders. Ik rijd geen wedstrijden, ik wil er gewoon (alleen of met een groepje) ritten tot zo'n 100 km op maken. Misschien eens een uitstapje naar de Alpen. Het comfort vind ik erg belangrijk maar ik ben niet van plan om ritten over kasseien te maken.
Vanwege vele goede berichten en de goede prijzen overweeg ik nu een Canyon Endurace CF te kopen.

Na twee volle dagen internetten ben ik er echter nog steeds niet uit welke...

Mijn eerste keuze zou zijn de Endurace CF 8.0 (Shimano105).
Canyon raadt mij maat M aan. Ik heb een binnenbeenlengte van 84cm en rij momenteel met een zadelhoogte van 73 cm. Het blijkt nu dat bij deze fiets, doordat hij zo'n bladveer-zadelpen heeft, de minimale zadelhoogte 74.5 cm is. Lager mag echt niet is mij verteld door Canyon. Met een ander zadel en een beetje goede wil kan ik misschien nog net aan een voor mij goede hoogte komen maar ik vind het geen prettig idee dat ik geen marge omlaag meer heb.

Een andere keuze kan de Endurace CF 7.0 SL worden (100 euro duurder). Deze heeft een normale zadelpen die uiteraard flink lager kan. Hij is Ultegra afgemonteerd (i.p.v. 105). Maar in plaats van DT Swiss R24 spline wielen heeft deze echter een Mavic Aksium wielset. Naar mijn idee zijn die minder (?). Of maakt dat niet zo veel uit?
Canyon heeft mij aangeboden dat als het zadel van de 8.0 niet genoeg omlaag kan, ze voor me een normale zadelpen kunnen regelen.(of daar kosten aan zijn verbonden zeiden ze er niet bij)

Wat is nu de beste keuze? Ultegra i.p.v 105 maar dan wel Mavic Aksium i.p.v DT Swiss, of andersom? Waar zou jullie voorkeur naar uit gaan?

Een derde optie is kiezen voor de CF SL Disc 8.0 (+250euro), die heeft ook de bladveer-zadelpen maar het frame laat daarbij een zadelhoogte van 72 cm toe. En heeft schijfremmen. Maar ook de Mavic Aksium wielset en de 105 groep. En is bijna een kilo zwaarder.

Kortom, moeilijk, moeilijk...

Enfin, wie heeft er goede raad voor mij?
Is er iemand die misschien hetzelfde probleem heeft (gehad)?

Bospaadje
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 17 okt 2016 15:46

Bospaadje 28 mar 2017 15:17

MarkVeenstra schreef:volgens canyon chat.,. is het idd 100 en 142mm en steekas.
Volgens Wiggle kan dat ook prima kloppen voor de zipp 30 course disc wielen die erin zitten:
http://www.wiggle.nl/zipp-30-course-wie ... ijfremmen/
thanks

Plaats reactie