Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Vuelta 2015

idske
Forum-lid
Berichten: 221
Lid geworden op: 13 apr 2008 16:17

idske 12 sep 2015 17:41

Hij zal allicht iets minder zijn geweest maar denk dat het voornamelijk het net missen van de boot was op het een na laatste klimmetje was. Had hij er daar nog bijgezeten dan hadden ze nooit zo ver weg kunnen rijden.

tourpretendent
Forum-lid
Berichten: 397
Lid geworden op: 20 jul 2008 11:48

tourpretendent 12 sep 2015 17:42

Mooie overwinning van Plaza, knap volgehouden en zou terreinkennis hebben uitgebuit.

tourpretendent
Forum-lid
Berichten: 397
Lid geworden op: 20 jul 2008 11:48

tourpretendent 12 sep 2015 17:44

Inderdaad Astana had de ideale ploeg voor de Vuelta overwinning, waarbij Gaint de ploeg heeft voor sprintoverwinningen.

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1703
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 12 sep 2015 17:56

Kan het niet laten om hier even mijn gevoel te delen:

Jammer voor Tom, fantastisch gereden deze ronde.
Jammer van Astana, slim gereden vandaag
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4222
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 12 sep 2015 18:23

Ik heb niet heel de etappe gezien, maar had er geen Giant renner in de kopgroep kunnen zitten die dan in de voorlaatste afdaling Dumoulin kon assisteren? Op een bepaald moment bedroeg het verschil 15 seconden. Met een wachtende vluchter was dat gat misschien wel dichtgereden... Dan nog was de laatste klim er wellicht teveel aan, maar Dumoulin kon wel korter geëindigd zijn lijkt me.

Sowieso een knalprestatie van Dumoulin!
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 12 sep 2015 18:44

He gotver. Ze hebben hem precies op zijn zwakte gepakt...gaatjes dichtrijden op een beklimming en geen hulp van zijn ploeg hebben. Tja, strategisch gezien prima gedaan maar heel erg jammer voor DT.
Veni. Vidi. Fietsie.

thomwittendorp
Forum-lid
Berichten: 1160
Lid geworden op: 16 jan 2010 20:28

thomwittendorp 12 sep 2015 19:04

de zwarten schreef:Ik heb niet heel de etappe gezien, maar had er geen Giant renner in de kopgroep kunnen zitten die dan in de voorlaatste afdaling Dumoulin kon assisteren? Op een bepaald moment bedroeg het verschil 15 seconden. Met een wachtende vluchter was dat gat misschien wel dichtgereden... Dan nog was de laatste klim er wellicht teveel aan, maar Dumoulin kon wel korter geëindigd zijn lijkt me.

Sowieso een knalprestatie van Dumoulin!
Ook hier de koers niet gezien maar ik denk ook dat Giant er goed had gedaan om net als Astana mannetjes mee te sturen in de kopgroep die zich vervolgens terug lieten zakken.

Maar jah, 'wat als' redeneringen kunnen we altijd gebruiken, we moeten gewoon niet vergeten dat het hoe dan ook een superprestatie is van Dumoulin die niemand had verwacht voorafgaand aan deze vuelta, hij is nog jong.
CANNONDALE SuperSix EVO sram red

Gebruikersavatar
Wolfhound32
Forum-lid
Berichten: 1861
Lid geworden op: 13 nov 2013 07:06
Locatie: Dronten

Gebruikersavatar Wolfhound32 12 sep 2015 19:08

Het geeft al met al wel aan hoe ongelooflijk sterk TD is. In z'n eentje eigenlijk zo weinig verliezen tegen een treintje van die lichtgewichten.
Echt een man met een toekomst.
__________________
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5765
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 12 sep 2015 19:08

tourpretendent schreef:Zuur vind ik wel dat juridische onzorgvuldigheid van de UCI deze situatie mogelijk heeft gemaakt.
Leg eens uit?
Volgens mij is TD op waarde geklopt door 5 renners en niet alleen door Astana.
Laten we heel eerlijk zijn, tijdens de tijdrit wint hij maar 9 seconden in het moeilijke laatste deel, donderdag was hij gelijk aan Aru, niet beter en gister had hij een goede versnelling maar echt losrijden kon hij Aru ook niet.
Dit alles verbaasde mij niet en ik was dan ook niet verrast van de uitkomst vandaag.

Gebruikersavatar
opperhoofd
Forum-lid
Berichten: 873
Lid geworden op: 22 dec 2010 22:48

Gebruikersavatar opperhoofd 12 sep 2015 19:11

Het was prachtige wielersport!

Gebruikersavatar
Arjan
Forum-lid
Berichten: 772
Lid geworden op: 09 apr 2004 19:55

Gebruikersavatar Arjan 12 sep 2015 20:00

Hoe moeten zijn ploeggenoten zich nu eigenlijk wel voelen?
Ploeggenoten die er niet waren op het moment dat TD ze het meest nodig had. ploeggenoten die ongetwijfeld ook heel graag die rode trui naar Madrid gebracht hadden. Maar ze waren er niet, konden het niet.
Ze waren slechts peloton vulling en daar zullen ze zelf ook van balen.

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3124
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 12 sep 2015 20:01

opperhoofd schreef:Het was prachtige wielersport!
Zo is het! En chapeau voor de ploeg Astana hebben gewoon heel sterk gereden!!

En TD die komt er wel is 24 als hij straks 26 is kan hij nog altijd 8x de Tour winnen en we hebben 3 weken genoten van een ronde renner die we eindelijk weer hebben na Breukink...
YFood !!!

Plaats reactie