Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Grote zware man op zoek naar een nieuwe racer

yonirasch
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 apr 2015 22:18

yonirasch 13 apr 2015 22:28

Hoi,

Ik 2,03 m en 130 kg wil graag een nieuwe racefiets kopen. Na lang zoeken ben ik er achter dat ik qua geometrie/stijfheid best wel wat vraag van een nieuwe fiets.

Er zijn maar weinig fietsen die een beetje aansluiten bij mijn afmetingen, ik ben uitgekomen op de Stock Visioner(maat 63) of de Canyon Ultimate AL SLX 9.0 SL(maat XXL).

Beide fietsen zijn hetzelfde geprijsd(rond de €2500) de enige verschillen zitten in de afmontage Ultegra vs Force. Nu komt mijn vraag heeft iemand ervaringen met een van beide fietsen of misschien suggesties voor andere frames met de soortgelijke geometrie.

Het voordeel van de Storck is dat de LBS deze verkoopt en dat ik op deze ook al heb gefietst daarnaast is het zo dat de Canyon met Sram is afgemonteerd en dit niet aan te passen is. Bij de LBS kan ik de Storck nog wat veranderen denk bv aan een andere wielset.

Voor tips reageer aub want ik ben een leek op basis van racefietsen.

Gebruikersavatar
plantagenet
Forum-lid
Berichten: 2227
Lid geworden op: 20 apr 2008 00:08
Locatie: Purmerend

Gebruikersavatar plantagenet 13 apr 2015 22:59

Ik denk dat een degelijk frame je gewicht wel aankan, het zijn vooral de wielen die je gewicht moeten aankunnen.
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

yonirasch
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 apr 2015 22:18

yonirasch 13 apr 2015 23:06

Ja de wielen zijn ook een punt. Bij de canyon zit een set met een max berijders gewicht 135kg en bij de storck zijn het wielen met een max van 120kg hier zal ik dus een upgrade moeten doen.

De frames zullen beide goed genoeg zijn voor mij maar als ik bv de telegraaf las afgelopen zondag daar kwam de canyon er heel goed uit maar op een of andere manier gaat t me tegen de haren in om ongezien 2200€ uit te geven. Daarom hoop ik ook op goede tips of suggesties die me helpen bij deze lastige keus.

Gerboon
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 28 jul 2013 19:56

Gerboon 14 apr 2015 00:02

Trek's H2 geometrie is ook uitermate geschikt voor de grotere medemens.

Daarnaast is 135kg berijders gewicht natuurlijk geen enkele garantie. Of je moet steeds je wielen willen opsturen. Mijn inziens is, zeker wanneer je ook flink wat vraagt van de fiets, dat je een 36 spaaks setje gaat rijden. Een systeemwiel is daar simpelweg niet voor bedoeld.

loekie1
Forum-lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 06 nov 2013 21:10

loekie1 14 apr 2015 08:42

beste Yonirasch,

Ik zou graag weten of je al jaren met een racefiets rijdt of dat je je eerste fiets wil kopen.
Gezien je lengte maar vooral bijhorend gewicht (spiermassa neem ik aan ;) zou ik je willen aanraden om een fiets met iets iets rechtere zit te kiezen.
Bekijk even de verschillen tussen de canyon Al slx en de endurance.
Bij een sportieve zit gaat je rug en polsen zwaarder belast worden.

Het gewicht van de fiets maakt procentueel niet veel uit.
Ik zou je dan ook aanraden om de canyon endurance te overwegen AL of CF met 105 of ultegragroep met de goedkope mavic aksium onewielen. (max berijdersgewicht 120 kg)

Deze zet je op marktplaats en je schaft je stevige exemplaren aan.
bv. http://www.mantel.com/be/mavic-cxp33-sh ... N0YXJ0OA==

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6086
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 14 apr 2015 12:01

Je zou een grote canyon kunnen kijken bij plaatjes van gebruiker bigfloor.,. die heeft een heule grote canyon (wel een carbon uitvoering dacht ik, maar voor t beeld...).
SRAM force zou ik me niet door laten tegenhouden, is gewoon goede groep. En qua onderhoud ed kan je met dezelfde tools af als shimano.

Die storck ziet er ook mooi uit. En voordeel is dat je die kunt passen/proefrijden.

Wat je uiteindelijk ook kiest, als je budget ervoor kunt vrijmaken, zou ik voor een 400 euro oid een goede sterke (stevig is niks), set laten bouwen door een wielbouwer. En het setje wat je bij je fiets krijgt via marktplaats verkopen (of als reserve in je schuur hangen mocht je een keer wat hebben).
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16213
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 14 apr 2015 13:26

Die Canyon is er ook gewoon met Ultegra. Er zitten alleen mindere wielen in maar als je die toch wilt upgraden is de verliespost daarop ook kleiner. Je moet dan genoeg geld overhouden om een heel erg goede wielset te laten spaken.
Campagnolo Ultra Dork

knutmo
Forum-lid
Berichten: 1138
Lid geworden op: 15 jun 2011 11:03

knutmo 14 apr 2015 13:57

Ik zou een andere sport zoeken.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8342
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 14 apr 2015 14:31

knutmo schreef:Ik zou een andere sport zoeken.
En welke sport bijvoorbeeld? Fietsen is nu juist een sport wat heel goed te doen is, ook als je wat meer gewicht mee te nemen hebt.

Gebruikersavatar
jupu1973
Forum-lid
Berichten: 304
Lid geworden op: 02 aug 2013 15:10

Gebruikersavatar jupu1973 14 apr 2015 14:36

Don't feed the troll

koos1978
Forum-lid
Berichten: 623
Lid geworden op: 10 jun 2013 20:31

koos1978 14 apr 2015 15:30

Ik heb nog wel een mooi frame voor je in de "aanbieding". Dan kan je de rest er zelf bij uitzoeken en bijv een setje wielen laten spaken. Stuur maar een PB als je interesse hebt!

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15951
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 14 apr 2015 16:32

Er zijn wel meerdere "Endurance" racers hoor.

Kijk eens naar volgende fietsen (en er zijn er ongetwijfeld nog)

- Specialized Roubaix
- Merckx Mourenx69
- Koga Solacio
- Colnago CX Zero
- Merida road
- BMC Gran Fondo
- Cannondale Synapse
- Bianchi Infinito
- Canyon Endurance CF
- Scott Solace
- Trek Domane
- Specialized Secteur
- .........

En zoals je zelf terecht aangeeft, niet te veel kijken naar de bijgeleverde wielen.
Laat je bij jou in de buurt, een setje spaken met 36 kwaliteits spaken, goede naven en velgen en dan ben je al voor 250 Euro gesteld.
De standaard wielen direct verkopen, er niet mee rijden dus, en dan heb je mogelijk maar een meerkost van max 150 Euro.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Plaats reactie