Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Eerste Racefiets voor een Zware jonge

Budje
Forum-lid

Budje 31 mei 2012 00:37

Tjoooooooo,

Beste forummembers ik zit met een probleem ben al een tijdje bezig om de vele overtollige kilos kwijt teraken en fiets dan ook elke dag tussen de 20 en 40 km , maar zou graag wat verder gaan maar met mijn Mountain bike is dit lastig.
Daarom zou ik graag een racefiets kopen omdat dat toch een stuk lichter en lekkerde fiets dan met een mountain bike over de straat .
Nou is alleen het punt dat ik 1.83 lang ben maar ook 122 kilo (gaat nog steeds naar beneden) en het enige wat ik weet van een racefiets weet is dat ik wel op de wielen moet
letten met mijn gewicht.
Dus nu is de vraag kan ik ook ergens een Fiets kopen waarvoor ik niet extra andere wielen hoef tekopen? En welke fiets denken jullie dan aan . Mijn budget gaat tot +- 1500 euro.Weet niet of dit genoeg is voor een mooie en goeie fiets met goeie afmontage.
Tevens ben ik niet kapot van Carbon , mij telink als je toevallig een x op je gezicht gaat , en geloof me dat ga ik zeker nog eens ;-)

Bij voorbaat dank,

Budje

En alle tips zijn natuurlijk welkom

prjz
Forum-lid

prjz 02 jun 2012 16:50

Kijk een bij het topic hierboven met vragen over Cube. Ook zware jongens.
prj

Budje
Forum-lid

Budje 03 jun 2012 00:05

Heb weer ff zitten neuzen op het net en vond deze 3 wel interesant . Alleen blijft mijn onzekerheid van Carbon bestaan , want jaren geleden eens zon voorvork vast gehad en ik had het gevoel dat het eet papier gemaakt was en met het aanspannen van de snelspanner trok ik naar mijn gevoel de vork al uit zijn verband.
Hoe is dat tegenwoordig ? Want veel frames zijn tegenwoordig ook van carbon en dat met mijn gewicht .
Dit zijn de 3 die ik wel cool vind
http://www.bikester.nl/fietsen/racefiet ... 04542.html Bianchi
http://www.bikester.nl/fietsen/racefiet ... 87681.html Cube
http://www.bikester.nl/fietsen/racefiet ... 92780.html Giant

Ik hoor graag jullie mening of suggestie voor een ander merk, wat ik wel van plan ben is om er een setje wielen bij telaten maken zodat ik hopelijk niet zosnel last krijg van spaakbreuk of slagen in de wielen.

Bij Voorbaat Dank

Budje

tosstheboss
Forum-lid

tosstheboss 03 jun 2012 08:22

Jou probleem blijven toch de wielen, geen 1 model heeft de juiste.
Ikzelf ben nog steeds 103 kilo en ben ooit 128 geweest.
Om zeker te zijn moeten de wielen geschikt zijn voor berijders van 100kg of meer.
Hiervoor komen 4 wielen in aanmerking.
Regida dp18, deze moet gebouwt worden door een kenner, je kan dan wel zelf je naaf kiezen.
het zelfde geld voor: mavic cxp 33 en de dtswiss 585.
De duuste kant en klare wielset is de marchisio solida.

Wat betreft wielen zijn er vele topics gemaakt, zou zeggen kijk daar ook even.
Voor echte wielkennis kan je ook contact opnemen met zoran.http://www.bikexperto.com/" onclick="window.open(this.href);return false; .
mijn advies is koop een goedkoper frame/ fiets/groep, maar zorg voor de juiste wielen.
Al is je frame nog zo stijf, met een paar slappe wielen eronder rij je niet lekker.

Enne carbonfiets is prima hoor, niets mis mee
op een waterfiets kom je ook vooruit

bmwpower
Forum-lid

Gebruikersavatar bmwpower 03 jun 2012 11:27

Wielen geschikt voor 100 kg of meer zijn er wel meer dan 4 hoor..

Mijn Veltec wielen kunnen tot 100 kg en ik las laatst hier op het forum dat Fulcrum ...... tot 108 kg geschikt zijn?

Maar ben het wel met tosstheboss eens dat je met 122 kg beter voor een goede handgespaakte set kunt gaan met een goedkopere frame/fiets/groep.
Freude am Fahren

Giant TCR 1 '11

tosstheboss
Forum-lid

tosstheboss 03 jun 2012 21:24

bmwpower schreef:Wielen geschikt voor 100 kg of meer zijn er wel meer dan 4 hoor..

Mijn Veltec wielen kunnen tot 100 kg en ik las laatst hier op het forum dat Fulcrum ...... tot 108 kg geschikt zijn?

Maar ben het wel met tosstheboss eens dat je met 122 kg beter voor een goede handgespaakte set kunt gaan met een goedkopere frame/fiets/groep.
Het lijkt mij veiliger om te keizen met een extra marge, dus bombproof.
Kan het mis hebben natuurlijk, is meer persoonlijk denk ik.

Budje
Forum-lid

Budje 03 jun 2012 22:17

tosstheboss schreef:
bmwpower schreef:Wielen geschikt voor 100 kg of meer zijn er wel meer dan 4 hoor..

Het lijkt mij veiliger om te keizen met een extra marge, dus bombproof.
Kan het mis hebben natuurlijk, is meer persoonlijk denk ik.
Heb je goed , ik heb ook liever een beetje marge niet dat ik 35 km naar huis kan lopen ofzo :mrgreen:

bmwpower
Forum-lid

Gebruikersavatar bmwpower 03 jun 2012 22:22

Denk je dat die fabrikanten bij t aangeven van dat gewicht geen marge hanteren dan...?
Freude am Fahren

Giant TCR 1 '11

Budje
Forum-lid

Budje 04 jun 2012 00:09

Tuurlijk zit er marge op maar als er aangegeven wordt tot circa 108 kilo zit ik er met me 122 nog steeds hoog boven en als ik dan met 55 per uur hier van de postbank kom wil ik onderweg niet wat raars tegenkomen. Heb ik liever meer speling zoals sommige wielen gemaakt worden voor rond de 120 kilo.
En je hebt hier op de Veluwe mooie routes maar ook sommige waar er nog wel eens een boomwortel het fietspad omhoog heeft geduwt en wil dat niet tegenkomen met een zwak wieltje bult af
Zodoende doe ik het liever goed als het daar op aankomt, ben al geen Brad Pitt maar als ik dan ook nog 150 meter asfalt ga lopen kussen wordt het helemaal nie wat LOL

tosstheboss
Forum-lid

tosstheboss 04 jun 2012 09:06

bmwpower schreef:Denk je dat die fabrikanten bij t aangeven van dat gewicht geen marge hanteren dan...?
o jazeker wel, maar mocht je als " zwaargewicht" erdoorheen gaan is er geen enkele verzekering die ook maar iets uitbetaald.
De fabrikant zegt dan, tot hier en niet zwaarder, eigen schuld dikke bult.

oja enne budje, hier nog een wielbouwer voor informatie.

http://www.bikeboosting.nl/index.php?id=201,0,0,1,0,0" onclick="window.open(this.href);return false;

Budje
Forum-lid

Budje 04 jun 2012 13:07

Thanks ik ga morge even wat meer info en vragen bij de verschillende wielen bouwers neerleggen en dan neem ik aan de hand van hun antwoorden mijn keuze . Zal dan snel een Fiets kopen en de wielen bestellen zodat ik over een paar weken mischien al kan gaan op mijn Fietsje

StefanJ
Forum-lid

StefanJ 05 jun 2012 09:16

DT-Swiss heeft ook wielen die tot 110kg gaan. Maar met 122kg kom je toch al snel aan een handgespaakt setje. Dat hoeft overigens helemaal niet enorm duur te zijn. Kijk eens bij Rose versand (http://www.rose.nl" onclick="window.open(this.href);return false;).

Ik zat overigens ooit met hetzelfde probleem. Bijna 140kg. Inmiddels is dat gewicht geen probleem meer (hoewel ik nog steeds geen lichtgewicht ben), maar ik fiets nog steeds rond op CXP33 velgen met ultegra naven. Ik blijf het gewoon een lekkere set vinden.

Plaats reactie