race atb < 3K
-
patmaessen
- Forum-lid
Ben me aan het orienteren voor een nieuwe atb. Wat ik zeker weet momenteel dat het een 29er moet zijn (1.90 l). Carbon of alu maakt niet zo veel uit. Heb gisteren Limb. Mooiste gereden met mijn fatbike en moest vaststellen dat ik toch wel heel vaak voorbij gereden werd...... lag niet aan mijn conditie
. Heb dus besloten dat ik er toch graag een 'snellere' fiets bij wil hebben. Denk dat ik voor +/- 3 duizend al een aardige fiets moet vinden. Wishlist tot nu toe, 29, hardtail, 1x11. sta open voor jullie suggesties. Alvast bedankt voor de reacties.
Denk dat je voor 3k altijd wel een carbon frame inzit.
Wat wil je nog meer?
Hardtail of fully?
Canyon is "best ban for buck" maar je moet er van houden.
Cannondale is juist een merk met veel eigen onderdelen (crank/lefty/a.i.)
Trek vind ik altijd mooie fietsen maken.
Of heeft je lbs. nog een mooie aanbieding??
Wat wil je nog meer?
Hardtail of fully?
Canyon is "best ban for buck" maar je moet er van houden.
Cannondale is juist een merk met veel eigen onderdelen (crank/lefty/a.i.)
Trek vind ik altijd mooie fietsen maken.
Of heeft je lbs. nog een mooie aanbieding??
What do you mean i ain't kind, just not your kind.
Liever te dik in de kist als een feesie gemist
Liever te dik in de kist als een feesie gemist
Voor 75% van jouw budget kocht ik eind vorig jaar een full carbon hardtail, volledig SRAM X0 afgemonteerd, met DT Swiss 1501 wielen en een SID worldcup vork. Gewicht ca. 9.5 kg.
Inderdaad, een canyon, in de factory sale. Voordeel van dat laatste was, naast 25% korting, dat ik de fiets na 4 dagen in huis had i.p.v. na een dik half jaar. Customer service van canyon is vrij ruk.
Aanvankelijk moest ik weinig hebben van Duits budget. Ik ging voor een niner. Ik kwam, voor een vergelijkbare fiets, ruim 2x zo hoog uit qua kosten. Dan is de keuze alsnog rap gemaakt
Inderdaad, een canyon, in de factory sale. Voordeel van dat laatste was, naast 25% korting, dat ik de fiets na 4 dagen in huis had i.p.v. na een dik half jaar. Customer service van canyon is vrij ruk.
Aanvankelijk moest ik weinig hebben van Duits budget. Ik ging voor een niner. Ik kwam, voor een vergelijkbare fiets, ruim 2x zo hoog uit qua kosten. Dan is de keuze alsnog rap gemaakt
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
-
patmaessen
- Forum-lid
Dan is het misschien wel aantrekkelijk om nog een paar maanden te wachten. 25% is natuurlijk wel een behoorlijk verschil. Dank voor je bericht.
Volgens mij was de korting 15% vanwege factory sale en toen nog eens 10% eraf vanwege black friday*. Kwestie van mazzel hebben en snel (willen) reageren dus. Mijn maat/model was toen binnen een dag weg.
*strikt genomen heb je dan dus 23.5% korting. Ook leuk
*strikt genomen heb je dan dus 23.5% korting. Ook leuk
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
Als je niet perse nu een fiets moet loont wachten tot september. Ook bij andere merken 30% korting is geen uitzondering zeker niet boven de 3K.
Canyon heeft mooie MTB,s zou ik zeker niet uitsluiten!
De grand canyon is best voordelig geprijsd. De gc sl 8.9 race is echt wel mooi en bv de gc 8.9 ook al moet je houden van een terralogic vork. (Ik ben fan)
Cube is ook mooi en qua MTB,s echt wel een van de topmerken.
Kijk wel wat verder dan 1x11 en bouw desnoods om. dat is bij MTB,s vaak wel lonend, een los frame vaak niet (door de vork).
Heb je helemaal niets waar je voorkeur naar uit gaat?
Canyon heeft mooie MTB,s zou ik zeker niet uitsluiten!
De grand canyon is best voordelig geprijsd. De gc sl 8.9 race is echt wel mooi en bv de gc 8.9 ook al moet je houden van een terralogic vork. (Ik ben fan)
Cube is ook mooi en qua MTB,s echt wel een van de topmerken.
Kijk wel wat verder dan 1x11 en bouw desnoods om. dat is bij MTB,s vaak wel lonend, een los frame vaak niet (door de vork).
Heb je helemaal niets waar je voorkeur naar uit gaat?
Ik ben vorig jaar van een Merida Big Niner naar een Cube Elite Super HPC Race 29 gegaan vanwege de prima opbouw in combinatie met een scherpe prijs. Geen 1X11 zoals je aangeeft maar ik weet niet in hoeverre dat een must is. Ik zou me er niet blind op staren (maar wie ben ik en ken je reden niet om 1X11 te willen)
Ik had ook gekeken naar Canyon maar aangezien bijna alles een onbekende levertijd had destijds, die optie snel aan de kant geschoven.
Ik wist echter een FM die Elite Super HPC Race 29 in mijn 19 Inch maat staan en was de keuze snel gemaakt. Zoals Wasbeer2006 al zei: 'Bang for the buck' en een fiets in een nog hoger segment (Cube of niet) vond ik niet nodig.
Enkel wat kleine aanpassingen doorgevoerd zoals een andere casette (11-32) en ander binnenblad (28 ipv 24).
De Elite Super HPC Race 29 (adviesprijs 2499 Euro) zit echter dit jaar niet meer in de collectie maar is in 15/21/23 Inch nog wel her en der te krijgen. Qua specs (zie hieronder) viel de Elite Super HPC Race eigenlijk tussen de huidige Elite C:62 Race 29 (adviesprijs 3299 Euro) en de Reaction GTC Race met een adviesprijs van 1999 Euro.
Cube Elite Super HPC Race 29 specs:
• frame Super HPC, Monocoque, Advanced Twin Mold Technology, ARG, Tapered Headtube, X12, Integrated Cable Routing
• color carbon´n´green
• size 17", 19", 21", 15", 23"
• fork Fox 32 Float Remote CTD Fit 29, 100mm, taper, QR15
• headset CUBE I-t integrated, top 1 1/8", bottom 1 1/2"
• stem Syntace F149
• handlebar CUBE Carbon Flat Race Bar Pro, 740mm, 8°
• grips CUBE Race Grip, 1-clamp
• rear derailleur Shimano XT, RD-M786-DGSL, ShadowPlus, Direct Mount, 10-Speed
• front derailleur Shimano XT, FD-M786-D, direct mount, Down Swing, 2x10-speed
• shifters Shimano XT SL-M780-I, Direct Attach
• brake system Shimano XT K-M785 Hydr. Disc Brake (180/160)
• crankset Shimano XT, FC-M785, 24/38T, 175mm
• cassette Shimano CS-M771, 11-36
• chain Shimano CN-HG95
• wheelset DT CSW MA 2.9 straightpull wheelset, 28/32 spokes, 15QR/X12, 622x20C
• front tire Schwalbe Rocket Ron Kevlar LightSkin 2.25
• rear tire Schwalbe Thunder Burt Kevlar LightSkin 2.25
• saddle Selle Italia SC1
• seat post CUBE Performance Motion Post, 31,6*400mm
• seatclamp RFR Varioclose 34.9mm
• price 2499 EUR
• weight 9,9 kg
Ik had ook gekeken naar Canyon maar aangezien bijna alles een onbekende levertijd had destijds, die optie snel aan de kant geschoven.
Ik wist echter een FM die Elite Super HPC Race 29 in mijn 19 Inch maat staan en was de keuze snel gemaakt. Zoals Wasbeer2006 al zei: 'Bang for the buck' en een fiets in een nog hoger segment (Cube of niet) vond ik niet nodig.
Enkel wat kleine aanpassingen doorgevoerd zoals een andere casette (11-32) en ander binnenblad (28 ipv 24).
De Elite Super HPC Race 29 (adviesprijs 2499 Euro) zit echter dit jaar niet meer in de collectie maar is in 15/21/23 Inch nog wel her en der te krijgen. Qua specs (zie hieronder) viel de Elite Super HPC Race eigenlijk tussen de huidige Elite C:62 Race 29 (adviesprijs 3299 Euro) en de Reaction GTC Race met een adviesprijs van 1999 Euro.
Cube Elite Super HPC Race 29 specs:
• frame Super HPC, Monocoque, Advanced Twin Mold Technology, ARG, Tapered Headtube, X12, Integrated Cable Routing
• color carbon´n´green
• size 17", 19", 21", 15", 23"
• fork Fox 32 Float Remote CTD Fit 29, 100mm, taper, QR15
• headset CUBE I-t integrated, top 1 1/8", bottom 1 1/2"
• stem Syntace F149
• handlebar CUBE Carbon Flat Race Bar Pro, 740mm, 8°
• grips CUBE Race Grip, 1-clamp
• rear derailleur Shimano XT, RD-M786-DGSL, ShadowPlus, Direct Mount, 10-Speed
• front derailleur Shimano XT, FD-M786-D, direct mount, Down Swing, 2x10-speed
• shifters Shimano XT SL-M780-I, Direct Attach
• brake system Shimano XT K-M785 Hydr. Disc Brake (180/160)
• crankset Shimano XT, FC-M785, 24/38T, 175mm
• cassette Shimano CS-M771, 11-36
• chain Shimano CN-HG95
• wheelset DT CSW MA 2.9 straightpull wheelset, 28/32 spokes, 15QR/X12, 622x20C
• front tire Schwalbe Rocket Ron Kevlar LightSkin 2.25
• rear tire Schwalbe Thunder Burt Kevlar LightSkin 2.25
• saddle Selle Italia SC1
• seat post CUBE Performance Motion Post, 31,6*400mm
• seatclamp RFR Varioclose 34.9mm
• price 2499 EUR
• weight 9,9 kg
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
-
patmaessen
- Forum-lid
Dank voor je uitvoering bericht. Heb inderdaad ook al bij cube gekeken en het 1x11 verhaal een beetje losgelaten. Woon in Zuid-Limb. dus denk dat ik het mezelf af en toe moeilijk maak met alleen maar 1 blad voor. Cube heeft ook de c:62 pro http://www.cube.eu/en/products/mtb-hard ... blue-2016/
Ben alleen niet zo gecharmeerd van de kleuren....... luxeprobleem denk ik. In ieder geval weer stof tot nadenken. Thx.
Ben alleen niet zo gecharmeerd van de kleuren....... luxeprobleem denk ik. In ieder geval weer stof tot nadenken. Thx.
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
http://www.bike-discount.de/de/kaufen/r ... /wg_id-117
dit ziet er niet slecht uit........
Ik heb er helaas nog nooit op kunnen rijde .
Van de Cube Elite ben is sowieso fan ik heb vijf jaar op een elite gereden. Beste fiets ooit. was nog een 26. Ik heb daar 40k op gereden veel op de weg had nog geen racer.
Erna mijn huidige F29, rijd beter, maar altijd wel een kraakje.
Vorig jaar op een Elite SLT gereden, super fiets, veel stijver dan de cannondale, veel stabieler, gewoon de betere fiets. SLT is niet nodig de voordeligere modellen rijden ook meer dan goed.
Kwam vorige jaar ook als beste uit de test in bike
dit ziet er niet slecht uit........
Ik heb er helaas nog nooit op kunnen rijde .
Van de Cube Elite ben is sowieso fan ik heb vijf jaar op een elite gereden. Beste fiets ooit. was nog een 26. Ik heb daar 40k op gereden veel op de weg had nog geen racer.
Erna mijn huidige F29, rijd beter, maar altijd wel een kraakje.
Vorig jaar op een Elite SLT gereden, super fiets, veel stijver dan de cannondale, veel stabieler, gewoon de betere fiets. SLT is niet nodig de voordeligere modellen rijden ook meer dan goed.
Kwam vorige jaar ook als beste uit de test in bike