Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.

uitgestelde levertijden

patmaessen
Forum-lid
Berichten: 1790
Lid geworden op: 22 aug 2006 15:22

patmaessen 07 feb 2016 09:39

heb eerste week januari een cube nutrail race besteld. zou voorradig zijn. echter kreeg ik bericht dat fiets 3 weken vertraagd was. eind januari wederom gebeld om te vragen wanneer de fiets geleverd zou worden. kreeg ik wederom te horen dat het nog eens 3 weken zou duren. besloot om een fiets bij een fm te kopen voor service, maar krijg steeds meer het idee dat het 'canyon' toestanden worden mbt levertijden...... iemand anders verglijkbare ervaring. wat moet ik doen. braaf wachten en dan wederom misschien vertraagd of kijken naar iets anders en de bestelling annuleren. heb wel al 200 aanbetaald...... wil graag fietsen maar wacht al meer dan 5 weken.

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3236
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 07 feb 2016 10:24

Eerst even kijken wat er in de algemene voorwaarden van de winkel staat over het annuleren van de bestelling.
Daar zal vast iets in staan over het annuleren van je bestelling.

Je zult ook moeten beginnen met dossier opbouw, dus na een belletje ook een e-mail er achteraan met daarin een samenvatting van het telefoongesprek. Hou je het bij bellen dan kun je later discussie krijgen over zaken waar geen log van bijgehouden is.

Snap deze winkel trouwens ook niet, zorg dat mensen op de site via hun account een omgeving hebben waar de winkel dit soort zaken zelf melden en als het te lang gaat duren, kijk of je iets voor mensen kunt doen zodat je ze als klant vasthoud.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37683
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 07 feb 2016 14:01

Ach, dit is nog niks. Probeer eens een fiets in Italie te bestellen :D
Less is bore

NoChain
Forum-lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 04 sep 2011 20:18

NoChain 07 feb 2016 14:11

Merken die een betere leveringsdatum voorschotelen in de hoop dat je niet naar een ander merk gaat, dat komt inderdaad nog wel voor. Ik vrees dat de FM hier weinig aan kan doen, die moet ook maar geloven wat Cube tegen hem verteld.

Je hebt altijd het recht om je fiets te annuleren en je voorschot terug te vragen ... alleen ben je ondertussen 5 weken aan het wachten en als je hem annuleert sta je weer op nul.
Als je geen alternatief hebt dat wel leverbaar is kan je weinig anders doen dan wachten.

senior
Forum-lid
Berichten: 2212
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 07 feb 2016 23:11

daniel1975 schreef:Ach, dit is nog niks. Probeer eens een fiets in Italie te bestellen :D
Bestellen is het probleem niet. Leveren, dat is dan weer een heel ander verhaal :mrgreen:

patmaessen
Forum-lid
Berichten: 1790
Lid geworden op: 22 aug 2006 15:22

patmaessen 10 feb 2016 20:13

Durf het niet te schrijven, maar fm heeft me gebeld vandaag dat de fiets binnen was...... :shock: Ga hem morgen ophalen.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15963
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 10 feb 2016 20:16

patmaessen schreef:Durf het niet te schrijven, maar fm heeft me gebeld vandaag dat de fiets binnen was...... :shock: Ga hem morgen ophalen.
En nu gaan wij hier toch geen 3 weken moeten wachten op een foto :lol:
I know myself like no one else
Nothing to defend

patmaessen
Forum-lid
Berichten: 1790
Lid geworden op: 22 aug 2006 15:22

patmaessen 11 feb 2016 18:24

komt goed. zal mijn best doen :winkthumb:

Plaats reactie