Klachten, vragen, suggesties...doe 't hier.
-
razenderoeland
- Forum-lid
razenderoeland
20 jul 2013 19:09
RacingRalph schreef:lcsmt schreef:RacingRalph schreef:Het komt allemaal uit dezelfde fabriek, ik als klein bikeshopje kan dat bevestigen waarbij Cardsports mij dit ook heeft toegegeven. Nee, deze is niet via een dealer gekomen, ja is identiek aan wat jij voor "echt" aanneemt. Voor mij geen verschil.
Nog even van in het begin.
Wat jij van plan was, was niet meer of minder dan een poging tot oplichting.
Je kan dan nu wel schrijven dat je tot inzicht gekomen bent maar dat blijkt niet uit hoe je hier wild om je heen slaat.
Neen, onjuiste beredenering, jij echter kan van een mug een olifant maken. Sommige zijn daar goed in, jij steekt er met kop en schouders bovenuit.
Sla niet wild om me heen, ik benoem een fout in het kader wat men een forum noemt en zelfs een nuttige bijdrage van moderators mist. Wat is dan het nut om dergelijke moderators aan te houden. Heb me nu nog gericht tot de site admin en als die ook niet een goed antwoord kan geven dan heb ik me toch goed vergist in dit forum.
Nogmaals hetgeen ik aanprees was replica en heb ik nadien ook zo genoemd. Het hele verhaal of iets echt of namaak is als het uit de zelfde fabriek komt laat ik terzijde.
Waarom blijf jij maar tot in den treure doorzeuren over iets waarvan je weet dat dat niet zo bedoeld is op deze site. Tevens heb jij op elke reactie meteen een weerwoord klaar zodat je toch weer denkt je gelijk te hebben gehaald. Verkoop je spulletjes op Marktplaats. Dan blijft het hier gezellig.
Hoe sterk is de eenzame fietser...
-
RacingRalph
- Forum-lid
RacingRalph
20 jul 2013 19:28
elefantino schreef:Even in alle redelijkheid: Je biedt een imitatieproduct aan zonder daarbij te vermelden dat het imitatie is. Als een moderator je daarop aanspreekt, ben je je van geen kwaad bewust. Vervolgens krijg je opnieuw een kans van dezelfde moderator (mackersv2.0) om de zaak recht te zetten. Wederom toon je aan geen inzicht te hebben in het gedrag dat je hier vertoont m.b.t. het verkopen van imitatieproducten. Is het dan heel erg onredelijk dat men je hier niet meer als verkoper wil hebben?
Ik ben het volledig met het eerste gedeelte eens, ik had dat artikel elders moeten aanprijzen. Punt.
Gevolg: mijn eerste topic wordt terecht verwijderd, tot zover geen probleem en volledig reglementair.
Daarna: nieuw topic, wel juiste opzet en zelfs vermelding dat aankoopbewijs aanwezig is ed. Ik wil dan best eea uitleggen aan een moderator maar dat is eigenlijk niet nodig, zijn eerste correctie was mij al lang duidelijk. Vandaar dat ik nu niet begrijp dat ik geen originele stukken mag of kan aanbieden daar er geen enkele regeling is opgenomen daarvoor....
-
daniel1975
- Forum-lid HC
daniel1975
20 jul 2013 19:33
RacingRalph schreef:
Ik ben het volledig met het eerste gedeelte eens, ik had dat artikel elders moeten aanprijzen. ...
En met deze zin bewijs je je onbetrouwbaarheid; niet elders aanbieden maar gewoon niet aanbieden.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
-
RacingRalph
- Forum-lid
RacingRalph
20 jul 2013 19:46
daniel1975 schreef:RacingRalph schreef:
Ik ben het volledig met het eerste gedeelte eens, ik had dat artikel elders moeten aanprijzen. ...
En met deze zin bewijs je je onbetrouwbaarheid; niet elders aanbieden maar gewoon niet aanbieden.
Tsja, dat is iets wat ik zelf moet uitmaken. Nu is iemand anders er terecht blij mee want het is niet alleen maar rommel wat uit china komt. Maar dat is iets waar zat over geschreven is. Ik richt me nu op deze kwestie en de gevolgtrekking daarvan.
Maar ookal heb ik nu toegegeven hoe eea in elkaar steekt en wat de bedoelingen erachter zijn, het gat in het forumbeheer blijft bestaan. Denk je nu echt dat ik nog spullen hier op het forum ga zetten? Nee de lol is er wel af en de harde verbetenheid ten opzichte van elkaar is hier wel zo groot dat het niet grappig is. Ookal is er net toegegeven hoe het wel en niet had gemoeten....
-
JPAR
- Forum-lid HC
JPAR
20 jul 2013 19:59
Ik zit sinds kort op dit forum, maar lees de berichten al wat langer. Als ik vanuit dit forum iets ga kopen of informatie vraag verwacht ik dat ik correct geholpen wordt. En ik ben niet de enige. Als er dan vervolgens iets aangeboden wordt wat niet is wat het lijkt is dat een teleurstelling voor veel mensen. Daar wordt dan dus terecht op gereageerd door een moderator en het topic wordt verwijderd.
Inmiddels gaat dezelfde persoon nieuwe artikelen aanbieden, waar op gereageerd wordt door andere mensen. Deze persoon is hierover hoogst verbaasd en verbolgen. Dit begrijp ik niet. Als ik even puur voor mezelf spreek: Ik vertrouw geen enkel artikel meer dat deze persoon aanbied!
En wat betreft het verbaasd en verbolgen reageren .... Sorry, maar wat voor plaat heb je voor je kop?
Ik denk dat je je wat bescheidener op zou moeten stellen! In plaats van maar doorzeuren over de rechten enz.
-
Lcsmet
- Forum-lid HC
Lcsmet
20 jul 2013 21:05
RacingRalph schreef:.....
Nogmaals hetgeen ik aanprees was replica en heb ik nadien ook zo genoemd. ......
En daar gaat het hem nu net om.
En nu even geen redenering maar een feit:
Jij hebt alleszins een "poging tot oplichting" geprobeerd.
"Poging tot oplichting" is een crimineel feit.
Ben jij dan een crimineel?
Maak jij de redenering maar af, kan jij beter dan ik.
Deze vind ik dan weer wel mooi

I know myself like no one else
Nothing to defend
-
elefantino
- Forum-lid
elefantino
20 jul 2013 21:13
RacingRalph schreef:daniel1975 schreef:RacingRalph schreef:
Tsja, dat is iets wat ik zelf moet uitmaken. Nu is iemand anders er terecht blij mee want het is niet alleen maar rommel wat uit china komt. Maar dat is iets waar zat over geschreven is. Ik richt me nu op deze kwestie en de gevolgtrekking daarvan.
Heb je de koper wel verteld dat het een nep-Dogma betrof?
Daarnaast vraag ik me af of je het verschil begrijpt tussen een imitatieproduct (zoals jouw Dogma) en een willekeurig Chinees frame? De frames, wielen etc. die in het grote China-topic op dit forum voorbijkomen zijn namelijk geen imitatieproducten. Er staat bijv. geen Pinarello op, wat bij jouw frame wel het geval was. Volgens mij is de verkoop van imitatieproducten zelfs verboden in Nederland.
-
RacingRalph
- Forum-lid
RacingRalph
20 jul 2013 21:42
Ik heb helemaal geen zin meer om te reageren hierop, als men al gaat schelden??? Jammer... ik heb mijn vraag bij de site admin weggelegd aangezien dit topic oneindig zal kunnen voortduren. Er zal nu geen gelijk komen omdat dit forum een gat in de regelgeving heeft. Kijk ook voor de gein eens op internet cq marktplaats waar er genoeg particulieren en zelfs bedrijven zijn die replica's verkopen. Imitatie of replica, een honda cbr racing replica... is dat duplicaat of imitatie. Gelukkig zijn de wetten in nederland hier nog niet zo specifiek over. Als je er 10 tegelijk verkoopt is het handel, 1 is gewoon voor eigen gebruik en niets geks. Ik wilde de slechte verhalen over de kwaliteit eens zelf checken, was leuk maar niet iets waar ik jaren op wil toeren. Enfin, ik ga zo nog lekker de avondetappe kijken en morgen zalig fietsen. Angezien de site admin zoals te verwachten op vakantie zal zijn lees ik zijn antwoord later wel. Wees lekker bitterhard hier op t forum ook daar waar mensen al mea culpa mea culpa mea maxima culpa hebben gezegd.... tot spreeks.
-
japiecarbon
- Forum-lid HC
japiecarbon
20 jul 2013 21:58
Ben je nu echt zo dom??
Een CBR heet een replica omdat hij gespoten is zoals de wedstrijdmotor. Niet omdat het een namaak is!
Dit is ook totaal niet te vergelijken met de chinarello die jij als echt probeerde te verkopen.
-
GoldenRatio
- Forum-lid
GoldenRatio
20 jul 2013 22:26
Je hebt een item trachtten te verkopen als een Pinarello Dogma.
Volgens de wet moet bij een koopovereenkomst tussen particulieren de verkoper Juist informeren en de koper heeft onderzoeksplicht.
Je kunt wel schermen dat het item uit dezelfde fabriek komt maar dat zegt helemaal niets. In fabrieken worden items overigens volgens specificaties gemaakt en hoeven helemaal niet van dezelfde materialen of aan dezelfde fabricatie eisen te voldoen als een ander product wat daar op lijkt. Het item droeg niet de merknaam Pinarello en zou dan ook niet onder die naam verkocht mogen worden.
Je hebt moedwillig je item aangeprezen als Pinarello terwijl dat het niet is gewoon omdat je weet dat dat beter verkoopt. De wet heeft daar een term voor nl: Misleidende verkoop. En hoort in hetzelfde rijtje thuis als Fraude en Oplichting.
Een koopovereenkomst die op die manier tot stand is gekomen kan makkelijk ongedaan worden gemaakt onder de noemer: Dwaling