Alles over vakanties op én met de fiets

Discussie goede doelen

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 09 nov 2011 11:03

Ga toch gewoon lekker een weekje in de Alpen fietsen en maak daarnaast geld over naar 't goede doel. Probleem opgelost.

Edit Freerider:
Dit is een gedeeltelijke afsplitsing van een ander topic, dat een beetje uitliep op een discussie over goede doelen in het algemeen.
Helaas heb ik de afsplitsing niet helemaal goed uitgevoerd, waardoor alleen de reacties van de eerste pagina bewaard zijn gebleven. Excuus daarvoor!

De discussie is best interessant en blijkt erg te leven. Niet alleen hier op het forum, maar ook op onze redactie krijgen we er veel vragen over en reacties op.
Ik stel daarom voor hier verder te discussieren over het fietsen voor goede doelen in het algemeen..Neem ajb even de moeite je reaktie nog een keer te plaatsen als ik een post van jou heb verwijderd. :oops:
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

tosstheboss
Forum-lid
Berichten: 339
Lid geworden op: 08 jan 2011 08:21

tosstheboss 09 nov 2011 15:15

aangezien ik dankzij uw vakkundige veranderingen in de post mijn overige post niet meer kan vinden verwijder ik bij deze alle post omtrent dit onderwerp.
Laatst gewijzigd door tosstheboss op 09 dec 2011 18:45, 1 keer totaal gewijzigd.
op een waterfiets kom je ook vooruit

Gebruikersavatar
andromeda
Forum-lid HC
Berichten: 4013
Lid geworden op: 08 sep 2005 01:53

Gebruikersavatar andromeda 09 nov 2011 17:23

Waarom is de reactie diep triest?
Ik ben ook een aantal mensen verloren in mijn directe omgeving maar kan mij er helemaal in vinden, het resultaat is toch hetzelfde?
"Try not. Do or do not......there is no try"

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5915
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 09 nov 2011 17:58

tosstheboss schreef:
amclassic-fan schreef:Ga toch gewoon lekker een weekje in de Alpen fietsen en maak daarnaast geld over naar 't goede doel. Probleem opgelost.
Helaas vind ik uw reactie diep triest.
Waarschijnlijk bent u in uw directe omgeving niet getroffen door deze verschikkelijke ziekte.
Een ziekte waaraan een enorme strijd aan voorafgaat, waarna je letterlijk naar de dood verlangd.
Afgelopen zondag heeft mijn vader het helaas op moeten geven, waar eerder dit jaar mijn zwager van 45 2 kleine kinderen heeft moeten achtergelaten.

Ik zou vereerd zijn als ik de kans zou krijgen om, tijdens een goed doel als de alp d'huzes of iets dergelijks, geld op te mogen halen zodat wij allen kunnen trachten om deze ziekte een halt toe te roepen.
Zou ik misschien ooit nog de kans krijgen om iets bovenmenselijk te mogen presteren waardoor ik iets kan bijdragen.

Ik hoop dat u nog heel vaak en heel lang in uw eentje een weekje in de alpen mag fietsen.
Jeeee zeg, wat een gezeik!!!! Sorry hoor, maar hier kan ik dus heel slecht tegen. Als je zo graag goed wil doen voor KWF, geef dan gewoon geld. Of meld je aan als collectant. Zo moeilijk hoeft het toch allemaal niet. Dat gezeur over bovenmenselijke prestaties (tis zomaar een berg hoor) te willen leveren voor een goed doel komt met echt de keel uit. Ik geeft elk jaar wel wat geld geld aan KWF. Ik heb daar die emotie show van Alpe duZes echt niet voor nodig.
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 09 nov 2011 18:50

tosstheboss schreef: Ik zou vereerd zijn als ik de kans zou krijgen om, tijdens een goed doel als de alp d'huzes of iets dergelijks, geld op te mogen halen zodat wij allen kunnen trachten om deze ziekte een halt toe te roepen.
Zou ik misschien ooit nog de kans krijgen om iets bovenmenselijk te mogen presteren waardoor ik iets kan bijdragen.

Ik hoop dat u nog heel vaak en heel lang in uw eentje een weekje in de alpen mag fietsen.
Een paar keer die berg op fietsen vind ik alles behalve een buitenmenselijke prestatie voor 99% van de deelnemers. Je hobby uitoefenen vind ik nu niet bepaald een grote opoffering voor het goede doel. Wat veranderd er voor iemand die geld wil doneren als jij die berg wel of niet op fietst? Precies, 't heeft helemaal niets met elkaar te maken, ze kunnen net zo goed doneren voor een rondje van 55 km door Nederland.

Maar ja 't is nu mode om je in te zetten voor 't goede doel, een uitstekende mode wat mij betreft. Echter dat het verbonden moet worden aan een stukje lekker fietsen is wat mij betreft ridicuul.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

jummeltje
Forum-lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 29 jan 2009 16:21

jummeltje 10 nov 2011 01:22

@amcf: +1
Dik? Ja. Gek? Ja. Stroopwafel? Ja.

Gebruikersavatar
rbr
Forum-lid
Berichten: 814
Lid geworden op: 24 mei 2008 10:35

Gebruikersavatar rbr 10 nov 2011 06:19

Ligt allemaal minder zwart-wit. Het is voor velen een manier om emotioneel zaken te verwerken die aan deze ziekte zijn gerelateerd. Bovendien is het iets waar je als team een heel jaar mee bezig bent en het fietsen is maar een beperkt aspect. Het is een middel om een doel te halen.
Twitter: @rbruijns

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3539
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 10 nov 2011 06:24

+1: het effect is hetzelfde, geld voor KWF, dat dat geld er komt is belangrijk, hoe dat er komt niet. Bovendien, AMCF roept juist op om geld te geven dus hij geeft wel degelijk aan het belang in te zien. Zijn mening gaat niet over de ziekte kanker maar over het evenement Ad6. Reactie van tosstheboss slaat nergens op, sorry.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
roob72
Forum-lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 09 dec 2009 11:14

Gebruikersavatar roob72 10 nov 2011 09:25

Tosstheboss wil gewoon aan een georganiseerde tocht voor het goede doel meedoen. Ik begrijp dat wel vanuit het idee van emotie en saamhorigheidsgevoel. Maar Ad6 is wel een beetje een massaevenement geworden. Als je dan al van loting afhankelijk bent en er harde eisen aan de hoeveelheid sponsorgelden worden gesteld, gaat voor mij de emotie er een beetje vanaf. Je 'mag' dan iets doen tegen kanker, maar dat is persoonlijk. Ik ben in augustus gewoon op eigen gelegenheid de Alpe op gefietst. Boven heb ik in de kerk kaarsjes aangestoken voor mensen in mijn omgeving die aan kanker zijn overleden en hoewel er geen geldstroom verbonden was aan mijn 'prestatie', gaf dat toch een goed gevoel. Ik maak al jaren geld over naar het KWF (OK, dat zijn geen wereldbedragen) en met Ad6 zit het gezien de overweldigende belangstelling ook wel goed. Dat neemt niet weg dat ik diep respect heb voor iedereen die meedoet en zo lang druk is met voorbereiden en trainen. Iedereen doet wat hij wil en kan. Dus ik wil Amclassicfan wel vergezellen op zijn eenzame tochten door de Alpen hoor :-P. Cols tegen Kanker, Alpen tegen Aids, Dolomieten tegen Diabetes. Er zijn nog opties genoeg om iets te organiseren.
Die Ven2 4 Cancer lijkt me trouwens wel geschikt als alternatief: maximaal 500 deelnemers (dus waarschijnlijk ook wel weer loting), maar over aanmelding zie ik niets staan op de site.
Wilier Granturismo

Gebruikersavatar
Edwin
Admin
Berichten: 1499
Lid geworden op: 09 okt 2006 18:11

Gebruikersavatar Edwin 08 dec 2011 14:06

Dit is een gedeeltelijke afsplitsing van een ander topic, dat een beetje uitliep op een discussie over goede doelen in het algemeen.
Helaas heb ik de afsplitsing niet helemaal goed uitgevoerd, waardoor alleen de reacties van de eerste pagina bewaard zijn gebleven. Excuus daarvoor!

De discussie is best interessant en blijkt erg te leven. Niet alleen hier op het forum, maar ook op onze redactie krijgen we er veel vragen over en reacties op.
Ik stel daarom voor hier verder te discussieren over het fietsen voor goede doelen in het algemeen.

Neem ajb even de moeite je reaktie nog een keer te plaatsen als ik een post van jou heb verwijderd. :oops:
Afbeelding | Afbeelding

dario
Forum-lid
Berichten: 3828
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 08 dec 2011 14:48

Zelf voel ik me ook hoegenaamd niet geroepen om te gaan fietsen voor een goed doel: fietsen doe ik vrijblijvend maar dat neemt niet weg dat ik graag een goed doel steun.
Niemand kan me verwijten dat ik die dingen liever los van elkaar zie, maar ik kan er best inkomen dat iemand anders daar, om welke reden ook, wel een meerwaarde in ziet.
Iedereen is toch vrij de goede doelen te steunen die hij wil op de manier die hem goeddunkt, dus ik vind de kritiek aan het adres van goededoelfietsers al even misplaatst.
Laat iedereen dat dus maar gewoon voor zichzelf beslissen; overbodige discussie lijkt me.
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16013
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 08 dec 2011 16:04

Wie wordt er beter van organiseren voor het goede doel:
- De organisator van het evenement
- De begunstigde organisatie
- De deelnemer

Ondertussen zijn er al redelijk grote evenementenbureaus bezig met allerlei goede doelen evenementen.
Zij doen dit totaal niet uit naastenliefde maar eerst en vooral om er zelf beter van te worden. Als er dan ook nog wat overblijft voor het goede doel dan is dat meegenomen.
Je moet er maar op komen: iets organiseren en de "meeropbrengst" aan het goede doel geven.
Van de totale som haalt zo'n organisatie er eerst alr zijn eigen kosten van af, en dat kan best een groot deel zijn.

Ik heb het er zo niet mee.
Als je een goed doel wil steunen kan je toch gewoon een bedrag overschrijven op hun rekening?
I know myself like no one else
Nothing to defend

Plaats reactie