Alles over vakanties op én met de fiets

Camping gezocht voor beklimming Galibier

Max 2.0
Forum-lid

Max 2.0 04 jan 2015 14:33

Ik zou inderdaad ook kiezen voor St-Jean-de-Maurienne. Prima standplaats met (meer dan) voldoende klimwerk rondom. Zie bijvoorbeeld deze lijst met beklimmingen vanuit St-Jean-de-Maurienne en St-Michel-de-Maurienne, alsook deze lijst vanuit het nabij gelegen La Chambre.

MarcFaFo
Forum-lid

Gebruikersavatar MarcFaFo 04 jan 2015 16:13

rob74 schreef:1400 meter is best hoog om te kamperen. Zeker in een tentje. S nachts is het vaak maar een paar graden boven nul. In saint Jean de maurienne ligt een camping (sorry, naam is me ontschoten) waar alle straatje op de camping naar een col zijn vernoemd. Dat is is mooie uitvalsbasis voor heel veel cols. Ook de Galibier. De camping ligt een beetje uit het centrum op de route naar de Galibier toe.
qua temp, lijkt me ook. Hoe lager des te beter ivm temperatuur.

Naam Camping:
Camping des Grands Cols
422 Avenue du Mont Cenis
73300 Saint-Jean-de-Maurienne
Frankrijk
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.

Le Grimpeur
Forum-lid

Gebruikersavatar Le Grimpeur 04 jan 2015 17:08

rob74 schreef:...In saint Jean de maurienne ligt een camping (sorry, naam is me ontschoten) waar alle straatje op de camping naar een col zijn vernoemd. Dat is is mooie uitvalsbasis voor heel veel cols. Ook de Galibier. De camping ligt een beetje uit het centrum op de route naar de Galibier toe.
Bedoel je Camping des Grands Cols? Schijnt een echte camping voor fietsers te zijn, zie hun tabje: Cycle et randonnée pédestre.
60 x Ventoux

NicoNB
Forum-lid

Gebruikersavatar NicoNB 04 jan 2015 17:13

Le Grimpeur schreef:Bedoel je Camping des Grands Cols? Schijnt een echte camping voor fietsers te zijn, zie hun tabje: Cycle et randonnée pédestre.
Heb je al op de tab "panorama" geklikt, man, man, dan heb je toch meteen zin om op je fiets te springen en weg te wezen. :shock:

Nee_Nee
Forum-lid HC

Nee_Nee 04 jan 2015 19:20

Het is misschien persoonlijk, maar ik heb ooit besloten om álleen nog in het dal te slapen. Kreeg er een slecht humeur van om weer omhoog te moeten klimmen op de zelfde bult om bij de slaapplaats te komen

Plaats reactie