Alles over vakanties op én met de fiets

Parijs-Brest 2015

ultra_ivo
Forum-lid
Berichten: 2066
Lid geworden op: 20 okt 2004 17:06

ultra_ivo 15 feb 2015 12:41

Gisteren heb ik de 200 Citadelroute voorgereden. Het ziet er allemaal weer goed uit op de Waalse wegen.
De GPS track staat inmiddels online: http://www.gpsies.com/map.do?fileId=tlvtxdhwrlcwwtsi
Ook de foto's van gisteren zijn online te bekijken: http://fotoalbum.dds.nl/ivo_m/200ernmt2015/00

DeletedUser01
Forum-lid
Berichten: 3500
Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11

DeletedUser01 15 feb 2015 21:19

Voor de volledigheid, meer informatie over het eerste brevet georganiseerd door Ivo vind je ook op de website Euraudax Randonnée Nederland en randonneurs.nl.

DeletedUser01
Forum-lid
Berichten: 3500
Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11

DeletedUser01 27 feb 2015 21:51

Nog even een upje voor het eerste brevet van Ivo komende zondag en algemene informatie:

Algemene Informatie over Lange Afstandsfietsen

Belangrijkste begrippen en informatie voor beginnende randonneurs.

Brevetkaart: Bewijs dat je de voorgeschreven route gereden hebt. Zorg dat de kaart netjes en droog blijft, bewaar deze in een plastic zakje. Let goed op deze kaart en vergeet of verlies ze niet …..
Tijdlimiet: Je moet bij een controle aankomen tussen de openings- en sluitingstijden vermeld op de Brevetkaart. Verder moet je het brevet afsluiten in de daarvoor geldende tijdlimiet.
Controle: Laat de Brevetkaart afstempelen en noteer de aankomsttijd bij de controle genoemd op de Brevetkaart. Een kassabon, die je inlevert met de Brevetkaart, is ook geldig.
Vrije Controle: Jij bepaalt zelf de plaats waar je stopt voor de controle aangegeven op de Brevetkaart. Laat de Brevetkaart afstempelen en noteer de aankomst tijd. Een foto met kenmerkende eigenschappen wordt ook wel geaccepteerd.
Informatieve Controle: Beantwoord de vraag op de Brevetkaart. Noteer de aankomsttijd in de daarvoor bestemde ruimte.
Geheime Controle: Soms is er een bemande controle die niet op de Brevetkaart of routebeschrijving vermeld is.
Aankomst Controle: Controleer de gegevens op de Brevetkaar en teken deze af. Lever de Brevetkaart in bij de organisator. Hij zorgt voor de homologatie en dat je deze kaart terugkrijgt.
Routebechrijving: Uitgeschreven route van het brevet met aanwijzingen en rit specifieke gegevens. Tevens staat erop vermeld wat de gebruikte afkortingen betekenen. De routebeschrijving is de officiële route, zelfs als je met een GPS rijdt.
GPS Bestand: Digitale beschrijving van de route meestal in GPX of GDB formaat. Deze bestanden kunnen met een GPS gebruikt worden.


Veiligheid, verlichting, enz.;
Hou je aan de geldende verkeersregels. Het kan op een simpele manier veel veiliger en prettiger. Het enige wat we hoeven te doen, is iets meer oog voor elkaar hebben, letterlijk en figuurlijk.
Zichtbaarheid: Zorg ervoor dat je goed zichtbaar bent voor de overige verkeersdeelnemers vooral als de weersomstandigheden niet optimaal zijn. Veiligheidsvest, extra reflectie op je fiets of lijf.
Verlichting: Goed werkende voor- en achterverlichting is onontbeerlijk, zeker als je de langere brevetten rijdt. Maar ook een brevet van 200km vroeg in het seizoen, een half uur oponthoud ergens, kan al betekenen dat je in het duister aankomt.


Omgaan met vermoeidheid, eten, enz.:
Het fietsen van lange afstanden heeft veel te maken met “mentale-hardheid”. Het doorfietsen als je eigenlijk op wilt geven. Maar denk ook aan ...
Blessure: Zorg er dan voor dat je niet geblesseerd raakt waardoor je wekenlang niet kunt fietsen.
Eten en drinken: Eet en drink regelmatig om hongerklop te vermijden. Drink en eet niet teveel.


Weersomstandigheden, kleding, tempo, enz.:
Weinig fietsers hebben een brevet niet succesvol afgesloten omdat ze teveel bagage bij zich hadden. Velen daarentegen zijn niet geslaagd omdat ze juist niet de goede kleding bij zich hadden voor de weersomstandigheden.
Comfort snelheid: Fiets op je eigen maximum snelheid waarbij je je prettig voelt. Een anaëroob tempo kun je niet lang volhouden.
Glycoceen tekort: Zorg dat je glycoceenreserves op peil blijven.
Fiets in je eigen tempo: Ga niet tot het uiterste om fietsers te volgen die sneller zijn! Kijk eens achter je, daar vind je waarschijnlijk de beste fietser om mee te rijden.
Aanhoudende voorwaartse beweging: Beperk de rusttijden of verblijf in een controleplaats tot een minimum. Ga langzamer fietsen om dan wat te eten of om te herstellen.


Communicatie met de organisator:
Neem altijd contact op met de organisator van het brevet als …
Ongeluk: Je een ongeluk hebt gehad
Stoppen: Je besloten hebt om te stoppen
Te Laat: Je weet dat je na sluitingstijd zult aankomen
Het telefoonnummer is te vinden op de routebeschrijving. Hij kan je het beste helpen omdat hij de route en plaatselijke omstandigheden kent. Laat de organisator altijd weten wat er aan de hand is hij voelt zich verantwoordelijk voor jou.

Geniet van de brevetten en fiets veilig!

ultra_ivo
Forum-lid
Berichten: 2066
Lid geworden op: 20 okt 2004 17:06

ultra_ivo 28 feb 2015 10:25

Walter G schreef: Het telefoonnummer is te vinden op de routebeschrijving. Hij kan je het beste helpen omdat hij de route en plaatselijke omstandigheden kent. Laat de organisator altijd weten wat er aan de hand is hij voelt zich verantwoordelijk voor jou.
Bij mij staat het telefoonnummer altijd op de brevetkaart. De reden daarvoor is dat veel deelnemers geen routebeschrijving meenemen (is niet verstandig maar het gebeurt).

ultra_ivo
Forum-lid
Berichten: 2066
Lid geworden op: 20 okt 2004 17:06

ultra_ivo 02 mar 2015 22:43

Het 1e Nederlandse brevet van het voorjaar zit erop. 61 randonneurs kwamen aan de finish, 1 moest uitvallen met een gebroken voorvork (carbon), gelukkig zonder erg.

De foto's:

http://fotoalbum.dds.nl/ivo_m/200ernmt2015

monique70
Forum-lid
Berichten: 386
Lid geworden op: 15 feb 2012 22:11

monique70 27 mar 2015 06:12

Morgen staat voor mij het 200km brevet in Zwolle op de agenda. Alleen als mijn zoontje vanavond te horen krijgt dat hij morgen alsnog af mag zwemmen gaat dat voor en blijf ik thuis. Hopen op een beetje mooi weer morgen, maar ik ben bang dat die wens niet uit gaat komen. Vorige maand al een 200km gereden vanuit Twisteden, dus de 200km homologatie heb ik binnen. Maar voor de training is 1 of 2 extra lange ritten altijd handig.
Parijs-Brest-Parijs 2023 😀

DeletedUser01
Forum-lid
Berichten: 3500
Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11

DeletedUser01 28 mar 2015 13:46

Ik sla deze over, april wordt voor mij de maand. Zwolle, Merselo, Maastrcht of Ossendrecht.

Succes als je gaat!

ultra_ivo
Forum-lid
Berichten: 2066
Lid geworden op: 20 okt 2004 17:06

ultra_ivo 28 mar 2015 17:09

Voor de 300 in Maastricht zijn er 48 deelnemers. 46 vanochtend vertrokken en 2 voorrijders vorige week.

DeletedUser01
Forum-lid
Berichten: 3500
Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11

DeletedUser01 28 mar 2015 22:59

Dat is een mooi aantal. Zal een pittige tocht zijn met de omstandigheden van vandaag.

ultra_ivo
Forum-lid
Berichten: 2066
Lid geworden op: 20 okt 2004 17:06

ultra_ivo 29 mar 2015 13:52

Walter G schreef:Dat is een mooi aantal. Zal een pittige tocht zijn met de omstandigheden van vandaag.
Onder alle omstandigheden is dit een pittige tocht.
De stats:

48 deelnemers totaal
2 voorrijders
2 uitvallers
1 deelnemer buiten tijd.
maximale aantal lekke banden van 1 deelnemer: 5

DeletedUser01
Forum-lid
Berichten: 3500
Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11

DeletedUser01 12 apr 2015 21:55

Er is bijna elk weekend wel een brevet te rijden deze weken. Helaas heb ik nog geen kans gezien er een mee te pikken.

Er zijn nog voldoende gelegenheden voor het rijden van brevetten als kwalificatie voor Parijs-Brest tot eind juni.

Komende week moet de basisuitvoering van mijn fiets toch wel klaar zijn. 8-)

ultra_ivo
Forum-lid
Berichten: 2066
Lid geworden op: 20 okt 2004 17:06

ultra_ivo 17 apr 2015 08:17

In korte tijd zijn de Nederlande organisatoren massaal overgestapt op online inschrijvven. Robert heeft daarvoor een systeem opgezet, ingeschreven kan worden via www.randonneurs.nl.

Plaats reactie