Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Het E-Bike topic

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 30 aug 2016 10:34

Met de houding die 99% van de reguliere Ebikers aannemen is het ook onmogelijk om veel meer dan 30 Watt te trappen.
Bovenlichaam loodrecht t.o.v. de grond, stuur maximaal hoog met de stuurpen ook nog verticaal, zadelhoogte en -positie die vaak nergens op lijken, men kopieert de leunstoel van thuis lijkt het wel.
De motor wordt voor 80% gebruikt om in deze houding nog de 25 te halen.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 30 aug 2016 12:22

In de wetgeving is het geformuleerd als nominaal vermogen van 250 Watt, zodat fabrikanten nog behoorlijk wat ruimte hebben om te smokkelen met 't vermogen dankzij de vage definitie.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

thomas1974
Forum-lid
Berichten: 590
Lid geworden op: 29 apr 2007 00:27

thomas1974 30 aug 2016 14:28

53x11 schreef:IMHO zijn elektrische fietsen in algemene zin juist om die reden een drama voor de volksgezondheid. (Het voorbeeld van de dikker wordende vriendin past hier prima bij.)
Daar zit ook wel weer een nuance in, want het verminderen van de vooral plaatselijk zwaar vervuilende brom- en snorfietsen heeft op de luchtkwaliteit voor de directe omgeving een toenemend positief effect (nog meer naarmate meer groene stroom wordt opgewekt). En daar ben ik eerlijk gezegd wel blij mee, want als fietser wonend in de groet stad valt nauwelijks te ontkomen aan die stinkdingen. Zonder verandering zou luchtvervuiling in de nabije toekomst nog wel eens volksziekte nummer één kunnen worden.

Electrofietsers houden zichzelf voor de gek, daar heeft de omgeving geen last van :lol: :lol: na ja afgezien van meer onkosten voor obesitas :roll:

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3238
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 30 aug 2016 14:59

Er staan berichten op het web dat het ministerie vanaf 2018 de verkoop van met tweetakt aangedreven brommers en snorfietsen zal gaan verbieden. Volgens mij is er ook sprake van dat enkele steden deze voertuigen rond 2018 helemaal gaan verbieden.

Ik mag hopen dat het verbod ook gaat gelden voor 4 takt benzine motoren gebruikt voor snorfietsen en brommers.

robbiey
Forum-lid
Berichten: 702
Lid geworden op: 28 aug 2011 18:33

robbiey 30 aug 2016 20:26

Ligt het aan mij of is er een tsunami geweest aan verkoop van electrische fietsen / speed pedelecs bij alle leeftijden?

Ik begin mag toch langzamerhand af te vragen of ik in de wereld in een soort van candid camera show zit?

Als ik thuis kom zit ik namelijk een artikel te lezen (of zet de tv maar aan) dat kinderen meer moeten bewegen...

Kortom: Zijn wij nog wel als mens in staat om met alle ontwikkelingen om te kunnen gaan?

Gebruikersavatar
Wolfhound32
Forum-lid
Berichten: 1861
Lid geworden op: 13 nov 2013 07:06
Locatie: Dronten

Gebruikersavatar Wolfhound32 30 aug 2016 21:14

Keezx schreef:Met de houding die 99% van de reguliere Ebikers aannemen is het ook onmogelijk om veel meer dan 30 Watt te trappen.
Bovenlichaam loodrecht t.o.v. de grond, stuur maximaal hoog met de stuurpen ook nog verticaal, zadelhoogte en -positie die vaak nergens op lijken, men kopieert de leunstoel van thuis lijkt het wel.
De motor wordt voor 80% gebruikt om in deze houding nog de 25 te halen.
:lol: :lol: :winkthumb:

Oh, en by the way, ook nog +1 voor Rob74 van mij!
__________________
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5585
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 30 aug 2016 21:42

robbiey schreef:Ligt het aan mij of is er een tsunami geweest aan verkoop van electrische fietsen / speed pedelecs bij alle leeftijden?

Ik begin mag toch langzamerhand af te vragen of ik in de wereld in een soort van candid camera show zit?

Als ik thuis kom zit ik namelijk een artikel te lezen (of zet de tv maar aan) dat kinderen meer moeten bewegen...

Kortom: Zijn wij nog wel als mens in staat om met alle ontwikkelingen om te kunnen gaan?
Wat wil je nu eigenlijk hier mee zeggen??? Wat is je punt?
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 30 aug 2016 21:50

robbiey schreef:Ligt het aan mij of is er een tsunami geweest aan verkoop van electrische fietsen / speed pedelecs bij alle leeftijden?
Ja, en die is nog steeds gaande....met dien verstande dat de speed pedelec nog geen gemeengoed is en de wetgeving nog in de maak is.
Gekken die nog zelf trappen worden inderdaad steeds zeldzamer.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

brutus
Forum-lid
Berichten: 501
Lid geworden op: 07 aug 2015 20:09

brutus 30 aug 2016 23:21

Nog een +1 voor rob74
Niks tegen die dingen hoor, maar t is wel erg weinig fietsen.
En op een solex moet je een helm op.

Ben wel erg benieuwd of ik met een e-mtb wel of niet sneller zou zijn....

robbiey
Forum-lid
Berichten: 702
Lid geworden op: 28 aug 2011 18:33

robbiey 31 aug 2016 08:47

Mijn punt is doordat deze ebikes / speedpedelecs nu bestaan is de mens in staat zelf objectief te beslissen of deze aanschaf gerechtvaardigt is?
Zie ik mensen op deze fietsen die allemaal 50 km van hun werk / school wonen en / of die fysieke ongemakken hebben?
of klopt die verhouding in aantallen die ik op de weg ziet niet?

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5918
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 31 aug 2016 09:26

Wat is nu precies je punt? Of je vraag?

Ik zie ook veel van die dingen rijden. Brave e-bikes, snelle e-bikes en hele snelle e-bikes. Die laatste is mijn optiek dus meer een brommer dan een fiets. Maar dat terzijde. En het zijn idd echt niet allemaal mensen die of iets mankeren of lange afstanden fietsen (tenminste dat vermoed ik).

Mijn conclusie: Veel mensen zijn liever lui dan moe :roll:
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6112
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 31 aug 2016 09:34

Ik vind hem ook moeilijk...

Volgens mij is zijn punt dat mensen, nu ebikes en speedpedelecs bestaan, zelf objectief kunnen beslissen of de aanschaf gerechtvaardigd is. Alsof mensen voor het bestaan van electrische fietsen niet zelf objectief een beslissing konden nemen. Nouja, de beslissing een e-bike aan te schaffen kon natuurlijk niet gebeuren voordat deze bestond :mrgreen:

De vraag over welke mensen robbiey op de weg ziet, kunnen wij natuurlijk niet beantwoorden. "Deze fietsen" gaat dat over alle e-bikes? of alleen de speedpedelecs (waar dit topic over gaat)? Ook lastig is de verhouding in aantallen op de weg. Welke verhouding, tussen gewone fietsers en e-bikes? Of tussen de gewone e-bikes en de speed pedelecs? Of gaat het over de personen die erop zitten, dus verhouding tussen "overige" mensen, mensen die 50km van het werk wonen, mensen met een fysieke beperking?
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Plaats reactie