Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Zo min mogelijk data

Gebruikersavatar
Demax69
Forum-lid
Berichten: 213
Lid geworden op: 14 aug 2014 09:28

Gebruikersavatar Demax69 22 mei 2016 18:53

In een tijd waarin velen elk ritje dat ze maken registreren en online zetten vraag ik me af of er nog renners zijn die juist zo min mogelijk data willen hebben van de rit die ze rijden. Gewoon lekker een stukje fietsen en klaar.

Na jarenlang elk ritje via de smartphone te hebben geregistreerd rij ik nu een tijdje zonder, en moet eerlijk bekennen dat ik het best een verademing vind.

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3235
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 22 mei 2016 19:03

Rij je dan helemaal zonder ritregistratie of heb je nog zoiets als een fietscomputer op je fiets zitten?

Gebruikersavatar
Sha Kokken
Forum-lid
Berichten: 519
Lid geworden op: 28 mei 2015 23:38
Locatie: Hooglanderveen

Gebruikersavatar Sha Kokken 22 mei 2016 19:22

Ik vergeet regelmatig Strava aab te zetten. Ook meermaals zonder Rox vertrokken.
Meestal toch wel mee, altijd leuk om anderen gek te maken ;)

Fietsen?altijd
Forum-lid
Berichten: 2744
Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21

Fietsen?altijd 22 mei 2016 19:45

Strava ben ik niet zo actief op. Heb wel computer met hartslag, cadans etcetra.
Maak joe woar

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 22 mei 2016 19:51

Ik het het een paar maanden gedaan , maar heb de neiging om er flink aan te trekken, langzaam fietsen ligt me nog steeds niet en daarom ging het vaak te hard.
Daarom rij ik altijd met computer om de hartslag en de kilometers bij te houden
Strave e.d. interesseert me niet, teveel lui die wachten op een storm in rug of een scootertje.
Alleen man tegen man telt.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3107
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 22 mei 2016 20:22

Alleen op de carbonracer heb ik een simpele fietscomputer met hartslagband. Ik heb de hele herfst en winter zonder gereden op de cyclocrosser en recent de mtb. Op de retrofietsen doe ik het ook zonder. Dat bevalt zo goed dat ik op de carbonracer ook zonder hartslagband rijd. Het nadeel van zonder registratie rijden op onverhard is dat ik dan weinig referentie heb op wat ik aan kan. Dat maakt het lastig om bij een veldtoertocht te weten welke afstand ik moet kiezen. Ondertussen heb ik daar wel iets meer idee van door ervaring en door atb-routes te fietsen waarvan de lengte bekend is.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 22 mei 2016 20:47

Geen teller, computer of apps.

Bij nieuwe rondjes soms een gps logger (camera) om te zien hoe lang en of ik bepaalde wegen terug kan vinden.
Al die data boeit me niet. Groot deel van de week al genoeg bezig met data :mrgreen:

Gebruikersavatar
Demax69
Forum-lid
Berichten: 213
Lid geworden op: 14 aug 2014 09:28

Gebruikersavatar Demax69 22 mei 2016 20:48

NicoNb ik heb helemaal niets meer op het stuur. Alleen een stokoude nokia in de rugzak voor het geval dat ik met pech kom te staan.

Na 30 jaar fietsen ken je elk ritje en weet je precies hoe lang je van huis kan om een bepaald aantal kilometers te trainen.

In de strava tijd kon ik nog wel eens chagrijnig onder de douche staan als ik net geen 30 gemiddeld had gehaald b.v. Zielig eigenlijk.
Zonder blijkt voor mij dus prima te werken! Fiets net ff meer ontspannen met wat meer oog voor de omgeving.

En dan heb ik 5 jaar data van strava. Moet bekennen dat ik echt nooit terug keek. Ritjes uit het verleden blijken me toch minder te boeien dan ik ooit dacht. Kon er echt enorm van balen als de telefoon vergeten was aan te zetten of als de batterij leeg was.

En handmatig ritjes bijzetten die ik op de tacx had gedaan om toch maar zo veel mogelijk km te tellen. Heb het allemaal gedaan, maar ben er voor nu even klaar mee.

Gebruikersavatar
Martin78
Forum-lid
Berichten: 638
Lid geworden op: 16 apr 2016 18:11
Locatie: Omg Arnhem

Gebruikersavatar Martin78 22 mei 2016 20:54

Ik heb op mijn fiets een basic fiets computertje, ik gebruik strava zo nu en dan maar ben niet afhankelijk van dit.
Het is leuk om eens bij elkaar te kijken of te vergelijken, maar een must is het niet voor mij persoonlijk.

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Moderator
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 22 mei 2016 20:59

Ik registreer wel altijd alles (cijfertjes freak), maar leer me steeds beter me nergens iets van aan te trekken. met een fietscomputer fietsen staat niet gelijk aan niet kunnen genieten natuurlijk ;)

Gebruikersavatar
LongTallErne
Forum-lid
Berichten: 321
Lid geworden op: 10 jun 2011 15:27

Gebruikersavatar LongTallErne 22 mei 2016 21:22

Heb een simpele cateye op het stuur voor het bijhouden van korte ritjes en de totaal afgelegde afstand van de fiets.
Bij langere / zwaardere ritten gebruik ik de garmin vooral het bijhouden van hartslag en cadans.

Uiteraard ook wel voor navigatie. Door ritten van internet te halen kom je zelfs in de buurt nog wel eens op verrassende plekken.

Strava zegt me verder niet veel...
Op mijn best in de bergen...... bergaf dan wel ;)
MERIDA RIDE 400

Delange63
Forum-lid
Berichten: 128
Lid geworden op: 04 apr 2016 13:32

Delange63 22 mei 2016 21:27

Garmin is voor navi, heb een km-teller voor de afstand.

Vroeg laatst aan iemand of hij had genoten van zijn rit. Kreeg ik als antwoord: prima gemiddelde gereden. :shock:

Die tijd heb ik gehad....de enige ritten waarbij ik snelheid/afstand en gemiddelde een beetje in de gaten hou zijn brevetritten.

Plaats reactie