Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Fietstochten van "Le Grimpeur"

Gebruikersavatar
Soap
Forum-lid
Berichten: 2351
Lid geworden op: 28 aug 2013 16:01
Locatie: Pijnacker

Gebruikersavatar Soap 24 nov 2014 11:13

Leuke rit & verslag weer :)
Afbeelding
Canyon Ultimate CF SL team (2015)
Pinnacle Arkose 2 (2015)

Echo
Forum-lid
Berichten: 458
Lid geworden op: 13 sep 2013 21:50
Locatie: Gorinchem

Echo 15 dec 2014 13:01

Het moet ook niet gekker worden zeg...een heuse fanshop!
Afbeelding
Cannondale Synapse Carbon 2RL(E)
Happy Karoo2 user :like:

Gebruikersavatar
Le Grimpeur
Forum-lid
Berichten: 2623
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37

Gebruikersavatar Le Grimpeur 15 dec 2014 20:56

:lol: :lol: :lol:
60 x Ventoux

Gebruikersavatar
Le Grimpeur
Forum-lid
Berichten: 2623
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37

Gebruikersavatar Le Grimpeur 17 mar 2015 21:04

Ontwaakt uit de 'winterslaap' :shock:

Daar waar anderen year-to-date al meer kilometers gemaakt hebben dan ik in een heel jaar bij elkaar fiets, is voor mij vandaag het seizoen dan toch (eindelijk) begonnen :o. Doorgaans ben ik laat met mijn eerste rit van het seizoen. Deels komt dat omdat ik een verschrikkelijke hekel heb aan koud en/of nat weer en deels omdat ik niet op wegen wil fietsen waar nog volop strooizout ligt. Aan de rand van de Veluwe, waar ik woon, schijnen de lokale en regionale overheden jaar in jaar uit structureel te veel strooizout in te kopen, want zodra de minimum temperatuur richting het vriespunt daalt of er net onder komt, zijn de fietspaden en wegen hier weer wit van het strooizout. Daarom wacht ik altijd met mijn eerste rit tot het een keer flink geplensd heeft.

Doch 'het bloed kruipt waar het niet gaan kan' en zodoende heb ik vanmiddag de Planet X toch maar van stal gehaald, want het weer was te fraai om andere dingen (die natuurlijk ook gedaan moeten worden) te gaan doen i.p.v. te gaan fietsen. Nu niet gaan roepen 'dan pak je toch je pekelfiets', want die heb ik niet en wil ik ook niet hebben (zie boven).
Natuurlijk was ik wel benieuwd hoe de 'conditie' zou zijn na zo'n drieëneenhalve maand zonder racefiets of ATB onder mijn achterste gevoeld te hebben. Ja, 'kilometertjes' heb ik wel gemaakt, maar alleen met de stadsfiets, want m'n vrouw en ik doen de meeste zaken op de fiets en laten de auto doorgaans zo veel mogelijk 'met rust' ;).

Op het eerst stuk van mijn rondje vanmiddag fietste ik heerlijk met de wind in en de zon op de rug richting Otterlo, genietend van het fraaie voorjaarsweer. Bij het passeren van het Rijksschietterrein Harskamp hoorde en zag ik hoe de 'verdedigers van vaderland en wereldvrede' zich aan het uitleven waren op silhouetten van homo sapiens (i.p.v. op schietschijven, maar dat zal wel een bewuste keuze van de superieuren geweest zijn).

Hoe meer ik Otterlo naderde, hoe meer ik de wind tegen kreeg. Vooral na Oud Reemst , richting de A50 moest ik er min of meer recht tegen in. Het was weliswaar slechts 3 Beaufort, maar op zo'n eerste ritje van het seizoen valt dat dan toch een beetje tegen ;). Doch het mooie weer vergoedde veel. Met de resten strooizout viel het gelukkig ook mee. Alleen onder viaducten, waar nog helemaal geen zon geweest was en de weg dus nog vochtig was, lag nog voldoende zout om je banden (kortstondig) wit te kleuren :( .

Nadat ik bij Schaarsbergen linksaf gegaan was, had ik minder last van de tegenwind. Even een banaantje peuzelen. Bij de parkeerplaats van het Veteranenlandgoed Vrijland , aan de zuidzijde van de Vliegbasis Deelen (of wat daar nog van over is), ontwaarde ik een tweetal prullenbakken. 'Kom', dacht ik, 'laat ik eens netjes zijn en daar mijn bananenschil deponeren'. Omdat ik toch gestopt was, heb ik mijn fiets meteen maar even op de foto gezet.

...de Planet X toch maar van stal gehaald...:

Afbeelding

Ook op dit deel van de route, net als op het eerste stuk, kwam ik weer opvallend veel (race)fietsers tegen. Vaak ook al in korte broek. Zelf heb ik het vandaag nog maar bij lang-lang gehouden. Het fietsen viel mij, na zo'n lange 'rustpauze', helemaal niet tegen. Zelfs de op dit parcours aanwezige klimmetjes verteerde ik, relatief gezien dan, goed. In Hoenderloo ben ik daarom maar richting Beekbergen gegaan, zodat er nog wat extra hoogtemeterjes bij kwamen.

Ik was nog maar net de grens van de bebouwde kom van mijn woonplaats gepasseerd, of ik zag in de verte bij de uitrit van een bedrijvenpark een bestelauto wat vreemd 'geparkeerd' staan. De auto stond met z'n achterste net tegen de rand van het fietspad en aan die achterzijde was een mannetje druk in de weer. Oppassen dus! Toen ik de uitrit en auto naderde, zag ik dat het mannetje met een blauwe spanband naar de andere zijde van het fietspad liep om die band aan een andere auto te bevestigen. Ik was toch ècht niet van plan om voor zulke idioterie van de fiets te komen en er omheen manoeuvreren ging ook niet. 'Hallo', 'hallo', riep ik een paar maal luid, want ik zag dat het mannetje mij in elk geval niet zag. Krijg ik als reactie 'Rustig maar, doe eens even normaal'. Ja, wie doet er hier nu niet normaal :roll:. Ik begrijp zo'n actie niet, temeer daar er op het bedrijvenparkje ruimte genoeg was om twee auto's aan elkaar te koppelen. Dan ga je toch niet dwars over een fietspad zo'n 'kabel' spannen, lijkt mij.

Enfin, ik was al weer bijna thuis en met een gemiddelde van 25,5 km/u over een parcours met wat tegenwind en een paar klimmetjes kon ik natuurlijk niet ontevreden zijn. En ik was nog precies op tijd weer thuis om de ontknoping van de Tirreno-Adriatico met de fraaie tweede plaats voor Bauke Mollema te bekijken...

Deze 'kop is er af'-route (62 km) is ook weer op Strava te zien.
60 x Ventoux

Gebruikersavatar
Le Grimpeur
Forum-lid
Berichten: 2623
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37

Gebruikersavatar Le Grimpeur 10 apr 2015 20:58

Orlok schreef:Vandaag omdat het dus mooi weer was vertrokken in lang-kort. Aan het eind van de rit toch wel spijt gehad dat ik geen kort met armwarmers had aangetrokken want het werd toch wel warm...
Ook ik ben vandaag vertrokken in lang-kort, maar in tegenstelling tot Orlok heb ik daar geen moment spijt van gehad. Hier, op de Veluwe, stond toch wat meer wind (3 Bft) en daardoor kon ik de lange mouwen wel waarderen. Ik heb voor m'n vertrek nog even overwogen om ook met armstukken te starten, maar dat was dus helemaal niet nodig. Verder rustig aan wat geklommen, zoals hier op Strava te zien is ;).
60 x Ventoux

Gebruikersavatar
Le Grimpeur
Forum-lid
Berichten: 2623
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37

Gebruikersavatar Le Grimpeur 12 apr 2015 14:52

Lynskey Peloton

Voilà, een paar plaatjes van mijn nieuwe Lynskey met de 'nog iets beter voor mijn (oude) rug' geometrie. Ik heb er nog niet op gefietst, maar de iets langere balhoofdbuis zorgt er voor dat ik nog wat meer rechtop kan zitten. Een beetje op de toekomst aangeschaft dus, want met het klimmen der jaren wordt m'n rug er niet flexibeler op en ik hoop toch nog wel een flink aantal jaren te mogen genieten van het fietsen op een fiets waarbij je zelf nog moet trappen ;).

De specificaties vinden jullie na de laatste foto.

Lynskey Peloton ('brushed'):

Afbeelding

Afbeelding


Met Ritchey WCS om te sturen,...:

Afbeelding

Afbeelding


...te 'trappen'...:

Afbeelding


...en onder het zadel:

Afbeelding


'Campa' zorgt voor de verdere afmontage:

Afbeelding

Afbeelding


De Zonda's kunnen ook met tubeless banden uit de voeten:

Afbeelding


Voldoende ruimte voor (heel) dikke banden:

Afbeelding

Afbeelding


En met de groeten van de 'Lynskey-family' uit Tennessee:

Afbeelding

Afbeelding


Specificaties:
  • Frame - Lynskey Silver Series Peloton ('brushed', maat M/L)
  • Vork - Ritchey Comp HMF Carbon (met alu stuurbuis)
  • Balhoofd - FSA Orbit MX
  • Stuur - Ritchey WCS Logic Curve ('wet black')
  • Stuurpen - Ritchey WCS C260 (110 mm, mat)
  • Stuurlint - Ritchey Comp
  • Crankstel - Campa Chorus Compact 170 mm, 50x34 (model 2011-2014)
  • Derailleurs - Campa Chorus (model 2011-1014)
  • Klemband voorderailleur - Campa (EPS compatible)
  • Rem-/schakelgrepen: Campa Chorus (model 2011-2014)
  • Remmen - Campa 'non series' Skeleton (2015)
  • Cassette - Campa Chorus 12-29
  • Ketting - Campa Chorus
  • Pedalen - Ritchey WCS Echelon (Look Keo compatible)
  • Wielen - Campa Zonda 2-way fit
  • Banden - Hutchinson Fusion 3 tubeless, 23 mm
  • Zadelpen - Ritchey WCS 'one bolt' (mat)
  • Zadelpenklem - Lynskey
  • Zadel - Selle Italia SLR XP
  • Bidonhouders - LifeLine titanium
  • Gewicht (zoals op de foto) - 7,8 kg

Gelukkig komen er in de nieuwe week nog een paar mooie dagen aan, zodat ik 'm eens even kan testen :D .
Laatst gewijzigd door Le Grimpeur op 15 apr 2015 11:12, 4 keer totaal gewijzigd.
60 x Ventoux

Gebruikersavatar
apexrider
Forum-lid
Berichten: 1639
Lid geworden op: 16 okt 2009 21:39
Locatie: Almere

Gebruikersavatar apexrider 12 apr 2015 15:41

Prachtige fiets Le Grimpeur.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5900
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 12 apr 2015 15:48

Mooie fiets en hoop dat deze geometrie je rug zo goed doet dat je nog vele jaren van het fietsen kan genieten. :)
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

bluv107
Forum-lid
Berichten: 1811
Lid geworden op: 13 aug 2008 15:33
Locatie: Nieuw Oosteinde

bluv107 12 apr 2015 18:02

Zo'n fraaie schoonheid past ook in de eregalerij van het Tita-topic!
It takes an awful lot of money to look this cheap - Dolly Parton

.jeroen.
Forum-lid
Berichten: 1588
Lid geworden op: 08 jan 2007 09:03
Locatie: Gelderland

.jeroen. 12 apr 2015 18:27

Erg mooi Grimpeur!

ridley orion
Forum-lid
Berichten: 594
Lid geworden op: 12 aug 2011 20:33

ridley orion 12 apr 2015 19:34

Super mooie fiets kijk al weer uit naar de tijd dat je met mevr le grimpeur en fiets naar je geliefde frankrijk vertrekt.
En hoop nog jaren te genieten van je boeiende verslagen en foto,s ook die in nederland mogen er zijn

Gebruikersavatar
Le Grimpeur
Forum-lid
Berichten: 2623
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37

Gebruikersavatar Le Grimpeur 12 apr 2015 19:45

bluv107 schreef:Zo'n fraaie schoonheid past ook in de eregalerij van het Tita-topic!
Dank je! Helemaal vergeten :oops: (zat ook met een half oog naar Parijs-Roubaix te kijken). Maar, wordt nu geregeld ;) .
60 x Ventoux

Plaats reactie