Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Strava: Vragen, Opmerkingen, Tips&Tricks

method1.1
Forum-lid
Berichten: 251
Lid geworden op: 16 mar 2009 16:34

method1.1 25 jan 2015 21:10

DDX schreef:Zou leuk zijn als ze power pr/kom's gaan uitdelen, die stellen tenminste echt wat voor :)
Zegt ook weer niet veel hé, iemand kan met minder power betere prestatie neerzetten (gewicht)

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5113
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 25 jan 2015 21:20

w/kg dan ? ;)

Der Schlucht
Forum-lid
Berichten: 165
Lid geworden op: 12 nov 2014 22:35

Der Schlucht 25 jan 2015 23:05

En dan krijg je exact de uitslagen die we nu hebben.

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5113
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 25 jan 2015 23:11

eh nee, want nu heb je voordeel van wind mee ?

Slam_HGV
Forum-lid
Berichten: 94
Lid geworden op: 18 jan 2015 11:51

Slam_HGV 26 jan 2015 13:11

Voor mij als beginnend/plezierfietser is Strava in de nieuwe opzet nog steeds dikke prima. Strava is voor mij een manier om mijn ritten bij te houden. Op basis van de ritten kijk ik waar ik mij wil verbeteren qua tijd op de fiets en de snelheden.

De pr's ed zijn leuk en geven soms een extra incentive. En ja, aan het begin van het jaar regent t medals en pr's. Ik verwacht dat vanzelf weer afneemt zodra er meer mensen op de fiets stappen.

Soms lees ik hier zulke haast professionele benaderingen van een fietsreis, dat ik me kan voorstellen dat zo'n app dan niet meer aan de wensen van die doelgroep voldoet. Voor het merendeel van de gebruikers is Strava denk ik nog steeds leuk en handig.

Gebruikersavatar
Soap
Forum-lid
Berichten: 2351
Lid geworden op: 28 aug 2013 16:01
Locatie: Pijnacker

Gebruikersavatar Soap 26 jan 2015 13:39

Slam_HGV schreef:Voor mij als beginnend/plezierfietser is Strava in de nieuwe opzet nog steeds dikke prima. Strava is voor mij een manier om mijn ritten bij te houden. Op basis van de ritten kijk ik waar ik mij wil verbeteren qua tijd op de fiets en de snelheden.

De pr's ed zijn leuk en geven soms een extra incentive. En ja, aan het begin van het jaar regent t medals en pr's. Ik verwacht dat vanzelf weer afneemt zodra er meer mensen op de fiets stappen.

Soms lees ik hier zulke haast professionele benaderingen van een fietsreis, dat ik me kan voorstellen dat zo'n app dan niet meer aan de wensen van die doelgroep voldoet. Voor het merendeel van de gebruikers is Strava denk ik nog steeds leuk en handig.
Er zitten zat profs met net zoveel plezier op Strava trouwens ;-)
Dus gewoon veel plezier aan hebben.

Kijk maar eens bij deze jongens.
Ted King
Laurens ten Dam
Afbeelding
Canyon Ultimate CF SL team (2015)
Pinnacle Arkose 2 (2015)

Frunk
Forum-lid
Berichten: 143
Lid geworden op: 28 okt 2014 09:27

Frunk 26 jan 2015 13:47

DDX schreef:Die jaar KOM's zijn al irritant en nutteloos, maar a die jaar PR's zijn helemaal irritant.
Hele rit van vanmiddag op bijna ieder segment een jaar pr.....
Dit ben ik niet met je eens. Ik heb twee weken terug een super tijd op een segmentje gefietst, laat het alleen zo zijn dat daar om de paar jaar een peloton profrenners over knalt.. Dit is niet te halen. Dus een 2015 KOM vind ik mooi, jammer dat het nog maar januari is want dan is die kans ook erg groot natuurlijk, maar ik vind het zeker een toegevoegde waarde.
Hetzelfde geld voor PR's. Dit wordt straks in de zomer een erg leuke functie waarbij je met name sneller ziet of je sneller bent geweest.

Quarantanove
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 26 jan 2015 19:14

Quarantanove 26 jan 2015 22:20

Ik ben niet geinteresseerd in prestaties en die vergelijken maar in gelogde ritten op kaart.
Weet iemand of ,en zo ja hoe, je op Strava gemakkelijk kan zoeken naar de route van bijvoorbeeld een toerrit die afgelopen week is geweest en door onbekend iemand op Strava is geplaatst? Niet de segmenten maar de gehele rit op kaart is wat mij juist interesseert.
Zoals dat ook kan (kon) m.b.v. Garmin Connect en GPSies.

geertjeb
Forum-lid
Berichten: 574
Lid geworden op: 24 mar 2011 00:35

geertjeb 27 jan 2015 00:01

Quarantanove schreef:Ik ben niet geinteresseerd in prestaties en die vergelijken maar in gelogde ritten op kaart.
Weet iemand of ,en zo ja hoe, je op Strava gemakkelijk kan zoeken naar de route van bijvoorbeeld een toerrit die afgelopen week is geweest en door onbekend iemand op Strava is geplaatst? Niet de segmenten maar de gehele rit op kaart is wat mij juist interesseert.
Zoals dat ook kan (kon) m.b.v. Garmin Connect en GPSies.
Wat je kan doen is een segment op die route zoeken en dan kijken in de lijst met tijden of er eentje of meer tussenstaan op de dag van die rit. Als je daar dan op klikt kom je bij die atleet en als die z'n profiel niet heeft afgeschermd kun je de hele rit zien.

Als je zelf premium member bent kun je die rit downloaden.

Gebruikersavatar
wouterf
Forum-lid
Berichten: 863
Lid geworden op: 13 aug 2006 23:14

Gebruikersavatar wouterf 27 jan 2015 08:53

Activity Search! Easy.

Gebruikersavatar
Kilowatt
Forum-lid
Berichten: 941
Lid geworden op: 23 apr 2013 12:39
Locatie: Hoge Noorden

Gebruikersavatar Kilowatt 27 jan 2015 12:20

idd, activity search en dan filteren op plaatsnaam.
older Budweiser

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5113
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 30 jan 2015 20:41

We launched a suite of new annual achievements to motivate Strava athletes at the beginning of the year. Heroic performances happen all the time, and we wanted to recognize them with annual trophies for both overall and personal bests. While we still believe in the motivational potential of achievements, we’re taking steps to address the clutter of medals and trophies while also improving the leaderboard experience for all athletes.

We’ve been listening to the community, and here is what we’re doing to address the feedback.

“There are too many achievements.”

Many athletes told us they couldn’t easily find the achievements that mattered most because the new annual medals cluttered up their segment results. Beginning January 30, we’re removing annual personal records from segment results to make your most significant performances stand out.

“Make leaderboards more relevant.”

Look for easier access to more personalized leaderboards on the Strava mobile app this Spring. We’re updating the age, weight, and gender-specific mobile-leaderboards with new filters for clubs you follow and annual bests so you can see how you stack up against yourself and others like you.

“It’s hard to know what segment achievements matter because there are so many segments.”

Your personal achievements are most motivating when they’re earned on the segments that matter most to you and the community. To better recognize your achievements, we’ll work on reducing the total number of segments and highlighting the achievements earned on especially important segments. Expect to see these improvements over the course of the year.

Thank you for all your valuable feedback the past few weeks. Like you, we’re passionate Strava athletes, and we are committed to building a quality product that everyone will look forward to using — and now we’ve got a plan in place to ensure we do just that.
http://blog.strava.com/new-year-new-achievements-9125/

Plaats reactie