Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin Edge 800 topic deel 2

sjoerdth
Forum-lid
Berichten: 1673
Lid geworden op: 21 feb 2010 15:05

sjoerdth 19 nov 2014 17:16

Hij is geregistreerd, maar daar heeft ze niet naar gevraagd.
Wanneer wij over deze informatie (naw gegevens) en een bewijs van aankoop beschikken, kunnen wij vaststellen of de vervanging binnen de garantie valt en kunnen wij het product voor u inboeken. U ontvangt van ons de adresgegevens en het referentienummer waarmee u het toestel kunt opsturen. Let op: Wij nemen geen zendingen aan zonder referentienummer.

Gebruikersavatar
vincent75
Forum-lid
Berichten: 2252
Lid geworden op: 19 mei 2008 22:24

Gebruikersavatar vincent75 20 nov 2014 21:02

Ik gebruik de Edge 800 ook op de Tacx. Als ik hem na een Tacx work out aan de pc hang synchroniseert hij niet in Garmin Express, het radertje blijft maar draaien. Iemand een idee wat hiervan de oorzaak is en eventueel een oplossing hiervoor.
In Strava kan ik de work out wel handmatig uploaden.
Laatst gewijzigd door vincent75 op 20 nov 2014 21:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8572
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 20 nov 2014 21:28

vincent75 schreef:Ik gebruik de Edge 800 ook op de Tacx. Als ik hem na een Tacx work out aan de pc hang synchroniseert hij niet in Garmin Express. Iemand een idee wat hiervan de oorzaak is en eventueel een oplossing hiervoor.
Heb je snelheids sensor? (spaakmagneet)
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Gebruikersavatar
vincent75
Forum-lid
Berichten: 2252
Lid geworden op: 19 mei 2008 22:24

Gebruikersavatar vincent75 20 nov 2014 21:33

Ja, sensor en spaakmagneet. De Garmin zelf slaat netjes de hele training op.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8572
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 20 nov 2014 21:42

vincent75 schreef:Ja, sensor en spaakmagneet. De Garmin zelf slaat netjes de hele training op.
En handmatig activiteit invoeren?
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Gebruikersavatar
vincent75
Forum-lid
Berichten: 2252
Lid geworden op: 19 mei 2008 22:24

Gebruikersavatar vincent75 20 nov 2014 21:49

nijkie schreef: En handmatig activiteit invoeren?
Ja, handmatig uploaden is inmiddels gelukt.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Forum-lid
Berichten: 62
Lid geworden op: 26 nov 2012 22:53
Contact

Gebruikersavatar Hans Vaessen 21 nov 2014 12:12

sjoerdth schreef: Dat vind ik echt niet meer van deze tijd, ieder bedrijf ik tegenwoordig makkelijk direct digitaal te contacteren.
Het hangt erg af van de fabrikant. Bij Garmin is bijvoorbeeld in de loop der jaren veel veranderd.
Als je in het verleden een toestel aanbood bij de Nederlandse Garmin importeur; en dat toestel bleek niet door NL geleverd dan stuurden ze het vrolijk terug en mocht je zelf uitvogelen in welk land de webshop inkocht bij Garmin. Vaak was dat dan Portugal (omdat daar veel met prijzen gestunt werd). En dan was het dus sowieso handiger met de webshop contact op te nemen.

Ook het juridisch aspect speelt een rol: hoe vreemd het ook moge klinken: Garmin heeft naar jou, als consument geen enkele verplichting. Jouw relatie is met de winkelier, en niemand anders.

Sinds enkele jaren heeft Garmin echter de keten verkort en stap voor stap alle importeurs in de verschillende landen overgenomen. Als je zaken doet met Garmin Nederland doe je dus geen zaken met een importeur, maar met Garmin zelf. En Garmin Nederland accepteert tegenwoordig alle toestellen; ook al zijn ze in Timboektoe gekocht.

Dat geldt echter zeker niet voor alle merken/fabrikanten. Zou ben ik zelf enkele maanden geleden nog van het kastje naar de muur gegaan omdat mijn motorola RAZR niet uit Nederland afkomstig bleek..

Enfin.. in deze case komt het echter vast helemaal goed..
Video over gebruik Garmin-toestellen? Zie http://www.mrgps.nl/fietsen-en-wandelen/bonus-videos/

sjoerdth
Forum-lid
Berichten: 1673
Lid geworden op: 21 feb 2010 15:05

sjoerdth 21 nov 2014 14:10

Zoals ik al zei, ik vind het niet meer van deze tijd, en aangezien Garmin het heeft veranderd zijn ze het daar blijkbaar mee eens ;) Maar serieus: bijna ieder bedrijven is te bereiken, dus zullen ze een in ieder geval een procedure moeten hebben om communicatie met klanten af te handelen. Het lijkt me voor de bedrijven ook een voordeel trouwens, zit natuurlijk meer werk in, maar alle controle ligt wel bij hun zelf.

Na mijn mail van 3 dagen terug niks meer gehoord van Garmin en aangezien ik alleen in het weekend de mogelijkheid heb een pakket te versturen net toch maar even gebeld. Of even, 50 minuten in de wachtrij, gelukkig was mijn e-mail binnen één seconde gevonden en mijn serviceaanvraag binnen één minuut ingeboekt, dus op de lange wachttijd na verder uitstekend geholpen.

Gebruikersavatar
alliance_0
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06

Gebruikersavatar alliance_0 21 nov 2014 22:34

sjoerdth schreef: dus op de lange wachttijd na verder uitstekend geholpen.
Ik denk dat je dat nog maar even moet afwachten.

spiritwetteren
Forum-lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 28 dec 2008 20:56

spiritwetteren 22 nov 2014 19:53

Ik heb 5 ritjes gedaan zonder opladen. Uitgezonderd enkele procentjes om mijn rit op pc te zetten. 4 x 2,5 uur en 1 x 3 uur. Is in totaal meer dan 13 fietsen. Zonder navigatie en schermverlichting op 2 minuten. Met pauzes en lekke banden kom ik zeker in de buurt van 15 uur verstreken tijd. Is toch hetgeen ik er van verwacht had. Ik ga het zeker nog eens uittesten.
We zijn er om elkander te helpen, nietwaar?

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5138
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 23 nov 2014 08:04

Over batterij verbruik, gisteren 9u10 gefietst (garmin stond 10u30 aan) met denk zo'n 50% van tijd kaart (met lijntje) in beeld.
Aantal uur in het donker, dus diverse keren scherm aangeraakt om info te zien.
Nog 18% batterij over.

Ik heb zelf een usb otg kabeltje om de garmin eventueel aan m'n telefoon op te laden tijdens een pauze als de rit nog langer duurt.

sjoerdth
Forum-lid
Berichten: 1673
Lid geworden op: 21 feb 2010 15:05

sjoerdth 24 nov 2014 10:02

alliance_0 schreef:
sjoerdth schreef: dus op de lange wachttijd na verder uitstekend geholpen.
Ik denk dat je dat nog maar even moet afwachten.
Ik had het specifiek nog over deze etappe he, over de rest volgt het oordeel nog :)

Plaats reactie