Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Mio Cyclo

Gebruikersavatar
alliance_0
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06

Gebruikersavatar alliance_0 01 okt 2014 20:16

Naambezet schreef: Hoe ik al de problemen met mij Mio op heb gelost: Garmin 800 gekocht.

Ben je dan van de problemen af of krijg je er een heleboel bij?

Gezien de vele pagina's Garmin problemen, denk het laatste!

Naambezet
Forum-lid
Berichten: 374
Lid geworden op: 04 jun 2014 23:38

Naambezet 05 okt 2014 22:38

Ik heb er geen enkele probleem mee ;)
Alle GPX bestanden doen het, geen verkeerde afstanden, gemiddeldes en hij is een stuk sneller.
Wel vond ik de Mio iets intuïtiever werken

Gebruikersavatar
Demax69
Forum-lid
Berichten: 213
Lid geworden op: 14 aug 2014 09:28

Gebruikersavatar Demax69 28 okt 2014 20:40

Heb sinds kort een cyclo 300. Ik heb cycloagent geinstalleerd. Als ik de mio aansluit op de pc
dan wordt deze via deze p.c. moeiteloos gevonden en ik kan op die manier ook gpx bestanden kopieeren naar de mio.

Maar als ik wil uitlezen via de cycloagent staat er steeds Er is geen apparaat verbonden.

Ik gebruik google chrome en windows 8. Iemand die dit herkend en een oplossing weet?

Gebruikersavatar
Zeeuw54
Forum-lid
Berichten: 372
Lid geworden op: 10 aug 2013 19:56
Locatie: Heinkenszand

Gebruikersavatar Zeeuw54 02 nov 2014 14:14

Vandaag op mijn Mio 305 HC een software update gedaan naar versie 4.1.0. Bij herstart moest ik alles opnieuw ingeven. Dus profiel, taal, enz opnieuw ingesteld. Mio uitgezet. Toen ik mijn mio weer opstartte was alles weer weg en was de taal weer op engels gesprongen. Dit diverse malen geprobeerd, maar hij springt steeds terug mijn gegevens zijn telkens weg. Iemand een oplossing voor dit probleem of heeft hier iemand ook last van. Overigens werkt de nieuwe software in de vorm van cycloagent ook niet prettig in samenwerking met OSX yosemite op de apple.
Tevens ontdekte ik dat de bevestiging op de mio ook is afgebroken, hij is 6 maanden oud, dus waarschijnlijk nog garantie?
Al met al een *** dag vandaag. :(
Ridley Fenix C20- 2015 / MBK Super Mirage 105 / Giant XTC
Als je blijft trappen, kom je vooruit !

NoChain
Forum-lid
Berichten: 1272
Lid geworden op: 04 sep 2011 20:18

NoChain 02 nov 2014 14:32

Demax69 schreef:Heb sinds kort een cyclo 300. Ik heb cycloagent geinstalleerd. Als ik de mio aansluit op de pc
dan wordt deze via deze p.c. moeiteloos gevonden en ik kan op die manier ook gpx bestanden kopieeren naar de mio.

Maar als ik wil uitlezen via de cycloagent staat er steeds Er is geen apparaat verbonden
Dit heb ik ook voor met de gps van mijn moeder. Vrijdag naar Mio gebeld, na 15 minuten eindelijk iemand aan de lijn gekregen die vertelde dat er net die dag een nieuwe versie van cycloagent was uitgekomen. Hij wist van dit probleem en dat zou met de nieuwe versie opgelost zijn, cycloagent opnieuw geïnstalleerd en verrassing ... no device found. Ik denk dat het dinsdag was dat ik ook al geprobeerd had om te bellen, telkens de droge melding dat je later maar moest terugbellen. Knappe service.

De reden dat ik een Mio gekocht heb voor mijn moeder is omdat ik em gebruiksvriendelijker vond. Maar dat ballonnetje is inmiddels doorprikt. Foutmelding, formatteren, herinstalleren en nu een toestel die al een tijdje totaal onbruikbaar is. Je weet hoe dat gaat met mensen die niet opgegroeid zijn met pc's, het duurt een tijdje vooral ze weg was met MioShare. Wat later veranderen ze dat programma dan maar weer naar cycloagent waardoor ze er weer niks mee kon aanvangen. Mio profileert zich ook als de gps voor de gewone fietser, wel als je ook de niet-IT'er wil aanspreken kan je er maar beter voorzorgen dat het gewoon werkt zonder dat je moet beginnen formatteren enzo.

Ik heb zelf ondertussen een jaar of 6 een Edge 705 en nog nooit één probleem mee gehad. Ja hij is moeilijker om mee te werken (vandaar de vele pagina's in de edge-topics) maar hij werkt tenminste.

Speedline
Forum-lid
Berichten: 79
Lid geworden op: 06 mei 2013 14:55

Speedline 02 nov 2014 17:46

En zo zijn er altijd negatieve en positieve ervaringen.

Ik had ook diverse problemen met mijn 505hc na de diverse updates. Geen ritmesensor/hartslag en een slecht reagerend scherm.
Contact gezocht met mio en dat ging vrij snel en een afspraak gemaakt om alles terug te sturen.
Na 2 weken kreeg ik een nieuwe hartslagmeter, ritmesensor en een gerepareerde 505hc(nieuw scherm) terug. Top geregeld dus en dat mag ook wel gezegd worden.

Gebruikersavatar
Demax69
Forum-lid
Berichten: 213
Lid geworden op: 14 aug 2014 09:28

Gebruikersavatar Demax69 02 nov 2014 19:35

Heb inmiddels mail gehad van Mio. Klopt dat het inderdaad bij vele mensen voorkomt dat de computer de mio niet herkend. Vraag me alleen af hoe ik een software update kan installeren als de computer mijn mio niet kan vinden.

Ondertussen kan ik m wel gewoon gebruiken, en mijn eerste indrukken zijn positief wat gebruikersgemak betreft en wat betreft de surprise me funktie. Leuke routes.

Wat wel opviel ik dat het scherm erg gevoelig is voor zonlicht. Is dit te verbeteren met een folie? Ik kan geen eigen folie vinden van mio. Is er iemand die me iets kan aanbevelen?

NoChain
Forum-lid
Berichten: 1272
Lid geworden op: 04 sep 2011 20:18

NoChain 02 nov 2014 19:53

Demax69 schreef:Heb inmiddels mail gehad van Mio. Klopt dat het inderdaad bij vele mensen voorkomt dat de computer de mio niet herkend. Vraag me alleen af hoe ik een software update kan installeren als de computer mijn mio niet kan vinden.
Dat gaat dus niet hé, laat je hier iets weten als je een oplossing gekregen hebt?
Als je bij mij de GPS aanzet zie je het scherm dat hij aan het verbinden is met de pc, dus ook als hij helemaal niet aan de pc hangt.

Qua leesbaarheid heb ik er geen enkel probleem mee.

Naambezet
Forum-lid
Berichten: 374
Lid geworden op: 04 jun 2014 23:38

Naambezet 02 nov 2014 21:39

Zeeuw54 schreef:Vandaag op mijn Mio 305 HC een software update gedaan naar versie 4.1.0. Bij herstart moest ik alles opnieuw ingeven. Dus profiel, taal, enz opnieuw ingesteld. Mio uitgezet. Toen ik mijn mio weer opstartte was alles weer weg en was de taal weer op engels gesprongen. Dit diverse malen geprobeerd, maar hij springt steeds terug mijn gegevens zijn telkens weg. Iemand een oplossing voor dit probleem of heeft hier iemand ook last van. Overigens werkt de nieuwe software in de vorm van cycloagent ook niet prettig in samenwerking met OSX yosemite op de apple.
Tevens ontdekte ik dat de bevestiging op de mio ook is afgebroken, hij is 6 maanden oud, dus waarschijnlijk nog garantie?
Al met al een *** dag vandaag. :(
Even contact opnemen met Mio via Facebook! Had ik ook gedaan, kreeg toen een nieuwe sensor opgestuurd omdat de mijne het niet goed deed

Gebruikersavatar
Zeeuw54
Forum-lid
Berichten: 372
Lid geworden op: 10 aug 2013 19:56
Locatie: Heinkenszand

Gebruikersavatar Zeeuw54 02 nov 2014 21:48

@ Naambezet
Dank voor de reactie, heb vanavond nog wat dingen geprobeerd. Uiteindelijk gereset naar fabrieksinstellingen en daarna opnieuw gestart. Hij lijkt het nu weer te doen, dus is dat probleem opgelost.
Nu enkel de garantie aanspreken voor de afgebroken bevestiging, ik ga morgen effe bellen.
Ridley Fenix C20- 2015 / MBK Super Mirage 105 / Giant XTC
Als je blijft trappen, kom je vooruit !

Gebruikersavatar
Totofan
Forum-lid
Berichten: 45
Lid geworden op: 02 nov 2013 20:59
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Totofan 16 nov 2014 16:41

Gisteren een Mio cyclo 305 HC bestelt op internet, ik vond het een mooie aanbieding. €179,00
Na veel wikken en wegen gekozen voor de Mio, de aanbieding heeft de doorslag gegeven.
Wilde eerst voor de Garmin Edge 810 gaan , was erg duur, en dan moet je er eigenlijk ook nog een kaart bij kopen.
Ik hoop dat ik de juiste beslissing heb genomen.

Groet Marcel
Lekker fietsen op mijn Bulls Harrier......en veel genieten.

kristofvs
Forum-lid
Berichten: 262
Lid geworden op: 20 jul 2014 19:36
Locatie: Melle (België)

kristofvs 16 nov 2014 18:43

Zijn er nog mensen met een mio cyclo die problemen hebben met het synchroniseren van de data op pc? De pc herkent het apparaat wel maar de data wordt gewoon niet bijgewerkt. Bij mij is het begonnen na het vernieuwen van hun site (mioshare).

Plaats reactie