Die band heb ik inmiddels een aantal ritten in gebruik en 'bergop' gaat het prima. In afdalingen, ook de niet extreem snelle, krijg ik regelmatig hele hoge waarden. Tijdens mijn laatste rit kwam ik in de afdalingen wel tot 240 bpm. Het schijnt te maken te hebben met welk shirt of zweethemd ik draag en of die kleding dan veel of weinig 'wappert'. Misschien is de positie van de borstband (hoger of lager dragen) daarbij ook nog van invloed. Ik elk geval zijn de waarden 'bergaf' soms onbruikbaar. Maar de waarden tijdens een inspanning in de gaten houden, waar het mij uiteindelijk om te doen is, gaat zonder meer goedpapa0806 schreef:Le Grimpeur de Geonaute hartslagband werk idd perfect...
Sigma Rox 10
- Le Grimpeur
- Forum-lid
60 x Ventoux
Iedere hartslagband is in zekere zin gevoelig voor klapperende shirts. De Geonaute is geen uitzondering. Wel of geen ondershirt maakt hierbij niet uit is mijn ervaring. De band een fractie lager dragen wel. Soms is een paar mm al genoeg.
Voor de snelheid en cadans zou ik gewoon de GC10 sensor van Garmin pakken. Die is weliswaar iets duurder dan die van Decathlon, maar het design is ook stukken beter. Corsagemagneetje voor op t pedaal en je hebt een nette oplossing.
Voor de snelheid en cadans zou ik gewoon de GC10 sensor van Garmin pakken. Die is weliswaar iets duurder dan die van Decathlon, maar het design is ook stukken beter. Corsagemagneetje voor op t pedaal en je hebt een nette oplossing.
- Le Grimpeur
- Forum-lid
Bedankt voor je reactie. Deze sensor lijkt mij trouwens ook wel iets, heb je helemaal geen magneetje meer nodighavana schreef:...Voor de snelheid en cadans zou ik gewoon de GC10 sensor van Garmin pakken. Die is weliswaar iets duurder dan die van Decathlon, maar het design is ook stukken beter. Corsagemagneetje voor op t pedaal en je hebt een nette oplossing.
60 x Ventoux
Hier mijn ervaringen met de Rox:
zoals door velen al aangekaart: inderdaad een stevig gebouwd apparaat, de knoppen zijn prima in te drukken (hij zit in de butler) en de gegevens zijn prima af te lezen. Ik heb de cadanssensor erop gezet en met het magneetje meet hij dan de cadans. Op de eoa manier vind ik het prettig om op cadans te fietsen.
De instellingen zijn idd "eindeloos" maar vrij logisch ingedeeld.
De GPS functie werkt vrij nauwkeurig!
Het enige wat overzichtelijker zou kunnen is het bewerken van een gedownloade route (bv van gpsies) in het DC.
Op de eoa manier krijg ik dat niet soepeltjes voor elkaar, zelf een route maken gaat wel vrij eenvoudig.
De hartfreq. optie nog niet gebruikt, de backlight is een fijne optie. De integratie van het DC met Strava verloopt ook vlekkeloos.
Zijn er dan geen negatieve dingen te melden? Toch wel.... mijn Rox heeft last van het feit dat hij soms de datum/tijd van een training niet goed bewaard. Als voorbeeld: een training gedaan op 27/8/14 om 19:10 (duur 1 uur 15 min). Tot zover niks gek echter de volgende training (gedaan op 31/8/14 om 10:07) maar wat zegt de Rox: de training is gedaan op 27/8/14 om 20:26......
Ik heb al contact gehad met Sigma en kon hem opsturen, ik had echter als laatste middel de fabriekinstellingen teruggezet en warempel goede data en tijden.... maar toch ook weer niet: van de 5 ritten na de fabrieksinstelling klopt er 1 niet. Vreemd en tot op heden nog niemand tegengekomen die dat ook heeft.
Nou zijn de tijden makkelijk te corrigeren in het DC maar een klein irritatie puntje is het wel.
zoals door velen al aangekaart: inderdaad een stevig gebouwd apparaat, de knoppen zijn prima in te drukken (hij zit in de butler) en de gegevens zijn prima af te lezen. Ik heb de cadanssensor erop gezet en met het magneetje meet hij dan de cadans. Op de eoa manier vind ik het prettig om op cadans te fietsen.
De instellingen zijn idd "eindeloos" maar vrij logisch ingedeeld.
De GPS functie werkt vrij nauwkeurig!
Het enige wat overzichtelijker zou kunnen is het bewerken van een gedownloade route (bv van gpsies) in het DC.
Op de eoa manier krijg ik dat niet soepeltjes voor elkaar, zelf een route maken gaat wel vrij eenvoudig.
De hartfreq. optie nog niet gebruikt, de backlight is een fijne optie. De integratie van het DC met Strava verloopt ook vlekkeloos.
Zijn er dan geen negatieve dingen te melden? Toch wel.... mijn Rox heeft last van het feit dat hij soms de datum/tijd van een training niet goed bewaard. Als voorbeeld: een training gedaan op 27/8/14 om 19:10 (duur 1 uur 15 min). Tot zover niks gek echter de volgende training (gedaan op 31/8/14 om 10:07) maar wat zegt de Rox: de training is gedaan op 27/8/14 om 20:26......
Ik heb al contact gehad met Sigma en kon hem opsturen, ik had echter als laatste middel de fabriekinstellingen teruggezet en warempel goede data en tijden.... maar toch ook weer niet: van de 5 ritten na de fabrieksinstelling klopt er 1 niet. Vreemd en tot op heden nog niemand tegengekomen die dat ook heeft.
Nou zijn de tijden makkelijk te corrigeren in het DC maar een klein irritatie puntje is het wel.
- Le Grimpeur
- Forum-lid
Iets dergelijks heb ik ook gehad en ik geloof dat ik dat in één van mijn fietsverslagen ook beschreven heb...Magic666 schreef:...Vreemd en tot op heden nog niemand tegengekomen die dat ook heeft...
Toen ik begon met het intekenen van routes in het Data Center en die dan de volgende dag of twee dagen later gebruikte om mee te navigeren, heb ik twee (of drie, dat weet ik niet meer zo precies) keer gehad dat de Rox, na het rijden van de rit, bij het overdragen van de ritgegevens vanaf de Rox naar het Data Center niet de starttijd & datum van de rit, doch de aanmaaktijd & datum van de route aangaf. Omdat ik het apparaat nog niet helemaal 'in de vingers' had, ben ik er vanuit gegaan dat ik 'iets' (maar wat?) verkeerd of in een verkeerde volgorde deed. Nadien heb ik er echter geen last meer van gehad. Wat ik wel storend vind, is dat het Data Center na bepaalde handelingen (route van het apparaat wissen, route naar het apparaat overdragen) blokkeert. Je moet het programma dan afsluiten (gaat alleen met het 'kruisje' rechtsboven) en weer opnieuw starten om verder te kunnen.
60 x Ventoux
Tot nu toe maar 1 route, via gpsies gedownload en het DC (aangepast), op de Rox gezet maar niet meegemaakt dat het DC vastloopt.
Nu het datum/tijd verhaal, op die ene na, toch goed blijkt te gaan, ga ik eens wat meer spelen met de routes.
Nu het datum/tijd verhaal, op die ene na, toch goed blijkt te gaan, ga ik eens wat meer spelen met de routes.