Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

strava of garmin connect.

kawouter
Forum-lid
Berichten: 842
Lid geworden op: 22 jun 2010 10:53
Locatie: Arnhem

kawouter 28 nov 2015 21:28

definieer "totaal"

Gebruikersavatar
plantagenet
Forum-lid
Berichten: 2227
Lid geworden op: 20 apr 2008 00:08
Locatie: Purmerend

Gebruikersavatar plantagenet 28 nov 2015 21:45

Ik gebruik beide, zowel Garmin Connect als Strava. Met Garmin is het makkelijker je ritten te analyseren, qua snelheid, hartslag, hoogte, cadans etc. Het leuke van Srava is o.a. de segmenten, de kudos, analyseren van de rit gegevens van anderen die geen Garmin gebruiken.
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

Gebruikersavatar
GJEvK
Forum-lid
Berichten: 489
Lid geworden op: 10 aug 2013 22:04
Locatie: Duiven

Gebruikersavatar GJEvK 28 nov 2015 23:33

robbiey schreef:goedenavond hoe specifiek worden bij jullie de ritten vanuit garmin connect naar strava overgezet?
Ik had vandaag hardgelopen met garmin forerunner 225. Hoewel mijn afstand op connect klopt, geeft deze een totaal
andere afstand op strava aan terwijl die 2 aan elkaar gekoppeld zijn, hoe kan dit?
Ik heb al handmatig de loop opnieuw geladen maar nog steeds het verschil tussen garmin en strava.

iemand ?
Berekend Strava niet de afstand op basis van de kaart? En Garmin op basis van je km teller? Ik heb geloof ik weleens verschil gehad maar kon me er niet zo druk om maken. Maar er is een apart Strava topic en ik gok dat deze vraag wel vaker is gesteld... (en weet ook niet of het dan wel zo zinnig is om een topic van 3 jaar oud te kicken).

hatsjoe
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 nov 2015 19:49

hatsjoe 30 nov 2015 20:13

Strava. Maar dan moet je eigenlijk premium member worden...kost wat, heb je wat.

verhto
Forum-lid
Berichten: 259
Lid geworden op: 09 mar 2015 18:37

verhto 03 dec 2015 11:46

heb een vraagje,

Vroeger kon je via garmin connect en edge 800 niet automatisch je ritten laten synchroniseren met strava (nu dus wel).

Ik had hier ergens gelezen dat je met een link naar een webpagina die synchronisatie wel kon laten gebeuren.

Nu het automatisch gebeurt met connect heb ik die vorige instelling niet meer nodig, want nu krijg ik telkens 2 ritten op mijn strava gesynch...

Hoe kan ik die omweg van vroeger weer ongedaan maken?

Merci!

Gebruikersavatar
Soap
Forum-lid
Berichten: 2351
Lid geworden op: 28 aug 2013 16:01
Locatie: Pijnacker

Gebruikersavatar Soap 03 dec 2015 12:19

verhto schreef:heb een vraagje,

Vroeger kon je via garmin connect en edge 800 niet automatisch je ritten laten synchroniseren met strava (nu dus wel).

Ik had hier ergens gelezen dat je met een link naar een webpagina die synchronisatie wel kon laten gebeuren.

Nu het automatisch gebeurt met connect heb ik die vorige instelling niet meer nodig, want nu krijg ik telkens 2 ritten op mijn strava gesynch...

Hoe kan ik die omweg van vroeger weer ongedaan maken?

Merci!
Uitzetten op "die webpagina"?
Of even kijken op Strava settings? (https://www.strava.com/settings/apps)
Afbeelding
Canyon Ultimate CF SL team (2015)
Pinnacle Arkose 2 (2015)

verhto
Forum-lid
Berichten: 259
Lid geworden op: 09 mar 2015 18:37

verhto 03 dec 2015 13:16

ik wil vooral die "webpagina" terugvinden en dat uitzetten of zo, is niet iets waar je moet voor inloggen of zo...

Gebruikersavatar
Soap
Forum-lid
Berichten: 2351
Lid geworden op: 28 aug 2013 16:01
Locatie: Pijnacker

Gebruikersavatar Soap 03 dec 2015 14:56

verhto schreef:ik wil vooral die "webpagina" terugvinden en dat uitzetten of zo, is niet iets waar je moet voor inloggen of zo...
Je kunt op Strava volgens mij ook een dergelijke machtiging intrekken.
Maar dan is het toch aan jezelf om het uit te zetten op "die link" dat weten wij toch niet?
Want je hebt daarop wel degelijk ingelogd ergens, anders wordt er ook niks gesynchroniseerd

Google is je grote vriend ;-)
Misschien deze? https://tapiriik.com/
Afbeelding
Canyon Ultimate CF SL team (2015)
Pinnacle Arkose 2 (2015)

verhto
Forum-lid
Berichten: 259
Lid geworden op: 09 mar 2015 18:37

verhto 04 dec 2015 09:30

bedankt om mee te zoeken, maar dat was de pagina niet... Kga nog eens zoeken waar ik het op het forum gevonden heb...

Plaats reactie