Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

Gebruikersavatar
vincent75
Forum-lid
Berichten: 2254
Lid geworden op: 19 mei 2008 22:24

Gebruikersavatar vincent75 10 mei 2014 20:57

MiguelDR schreef:Beste collega's,

Na lang twijfelen heb ik besloten als nieuwe fiets een Canyon te nemen.
Fiets zou dienen voor koersen van 70 à 80 km bij de nevenbonden.
Nu vroeg ik me af welk model jullie verkiezen.
Twijfel nog tussen de Aeroad CF 7.0 en de Ultimate-r NKeeks...
Vroeg me ook af, zal waarschijnlijk wel een veelgestelde vraag zijn, wat jullie ervaringen zijn?
Alvast bedankt.
Ik heb voor dezelfde keus gestaan als jij. Uiteindelijk na een bezoek aan Canyon voor de Aeroad gegaan. Ik vond deze toch iets mooier. Blind mij kun je geen verkeerde keus maken.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5537
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 10 mei 2014 21:11

Don't race what you can't replace: dus gewoon goedkoopste nemen. Mss zelf wel de AL frame eventueel met licentiekorting.
What makes the boat go faster?

haaldoor
Forum-lid
Berichten: 1323
Lid geworden op: 23 mei 2006 15:02

haaldoor 10 mei 2014 21:49

Livio Livius schreef:Don't race what you can't replace: dus gewoon goedkoopste nemen. Mss zelf wel de AL frame eventueel met licentiekorting.
+1

De goede alu frames van tegenwoordig zijn top voor koersen. Stijf en relatief goedkoop. Als je wil kan je ze zelfs zo op het gewicht krijgen van hun duurdere carbon broertjes voor een vergelijkbare totaal prijs.

Jahrastafari
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 13 mei 2014 08:43

Jahrastafari 13 mei 2014 08:56

Ik ben geïnteresseerd in de Canyon Roadlite AL 7.0. Dit omdat deze in een grote maat te krijgen is, een comfort geometrie heeft en een goede deal lijkt.

Nu ben ik aan het twijfelen over de gewone versie met Ultegra 6800 (1200 euro) en de Team versie met Campognola Athena die normaal ook 1200 kost en nu voor 1100 in de aanbieding is. Verder verschillen deze ook qua banden etc. Qua uiterlijk zijn deze fietsen ook verschillend, maar beiden vind ik mooi.

De team versie:

Afbeelding

De gewone versie:

Afbeelding

Ik weet niet of de Ultegra 6800 beter is of dat het vooral gewoon "anders" is. De losse sets lijken elkaar qua prijs niet veel te ontlopen.

Verder vraag ik mij af of deze comfort geometrie voldoende is, omdat ik graag wat rechterop zit. Of moet ik dan toch maar een Specialized Secteur kopen (Roubaix is me te duur) of bijv. een Trek Domane die ook op comfort gericht is?

Tenslotte: ik twijfel tussen de 2XL 62cm en de 3XL 64,5cm. Met mijn lengte van 1.96 en binnenbeenlengte van 95 cm kom ik bij de 2XL uit, maar klopt mijn beeld dat ik bij een grotere framemaat het zadel lager kan zetten zodat ik ten opzichte van het stuur automatisch rechter op kan zitten?

Ik heb een gewone fiets met 65 cm framemaat en heb dan het zadel nog altijd een 15-20 cm hoger staan om mijn benen kwijt te kunnen....

Afbeelding

brekson
Forum-lid
Berichten: 1288
Lid geworden op: 27 mei 2008 15:55
Locatie: Grensstreek

brekson 13 mei 2014 10:25

ik vind de movistar wel wat hebben, maar in jou maat ga je die slecht kunnen verkopen binnen x-jaren
Ervan uitgaande dat movistar mss dan niet meer met canyon rijdt

En als je echt twijfelt aan de maat......ga langs in koblenz, kost je niet meer dan 1 tank benzine en een halve dag vakantie
Ultimate CF SL DISC 9.0 DI2, Speci Turbo S, Sworks Venge

Gebruikersavatar
BasJansen
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 18 apr 2014 10:07

Gebruikersavatar BasJansen 13 mei 2014 10:59

Ik zou altijd voor een neutrale paintjob gaan. Ik heb altijd het idee dat ik snel uitgekeken raak op hele extravagante dingen en dat wil je met een fiets liever niet.
Maarja, ik ben sowieso wel van de 'understated' fietsen. (Al mijn fietsen (4) zijn zwart)

Ik moet zeggen dat die titanium grijs-zwarte kleur er wel echt goed uit ziet:
http://www.rennrad-news.de/forum/attach ... eg.105620/

subtiele blauwe decals ook, maar wederom, kwestie van smaak.
Afbeelding

haaldoor
Forum-lid
Berichten: 1323
Lid geworden op: 23 mei 2006 15:02

haaldoor 13 mei 2014 11:10

Gelukkig mag smaak verschillen. Ik hou dan weer niet van alles in het 'saaie' zwart.

Gewoon de fiets kopen die je mooi vindt. De Movistar is wel lekker uniek!

Athena vs Ultegra zou ik zelfs als Campagnolo adept voor de laatste gaan. Ultegra is toch de techniek van Dura-Ace terwijl Athena wel een aantal downgrades heeft tov Record. Dat betekend zeker niet dat Athena slecht is. Alles behalve zelfs.

Maatvoering goed naar kijken. Tripje Koblenz is zeker de moeite waard of anders een bikefitting.
Budget optie is je huidige fiets goed op meten.

EDIT: Mocht je geen racefiets hebben nog dan kijken of je een bekende hebt met dezelfde maten. De 2XL lijkt op basis van je lengte de juiste maat.3XL wordt wel erg fors.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6117
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 13 mei 2014 12:20

Kijkend naar bigfloor, met een 3xl, binnenbeenlengte van 100cm.., zou ik zeggen dat bij jou een 2xl logischer is.
qua comfort, is de 2xl korter in bovenbuis. Op de 3xl zal je zadel verhoudingsgewijs iets lager staan, maar moet je wel meer rijken om bij het stuur te komen. In mijn ogen kan je dan beter de iets kortere bovenbuis hebben en dus de 2xl pakken.

Langsgaan en passen/meten is altijd beter natuurlijk.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

B. Banner
Forum-lid
Berichten: 70
Lid geworden op: 01 mei 2014 15:56

B. Banner 13 mei 2014 13:35

Ik kreeg zojuist ook de Canyon nieuwsbrief, daar staan mooie kortingen op.

Gebruikers foto's doen de kleuren wel meer recht dan de foto's op Canyon's website naar mijn mening. Ik was ook niet verkocht op de beschikbare kleuren, hier Canyon Ultimate CF SL 9.0, maar foto's geplaatst op dit forum deden me toch besluiten er een te bestellen.

Ik prefereer ook een neutrale kleurstelling. De omloopsnelheid van mijn koerskleding is hoger dan die van mijn fiets. Zo kom ik naar mijn smaak niet snel met een vreemde kleur combinatie vast te zitten.
Laatst gewijzigd door B. Banner op 13 mei 2014 14:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Jahrastafari
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 13 mei 2014 08:43

Jahrastafari 13 mei 2014 13:59

Ik begrijp dat de Team versie geleverd wordt met losse "Movistar" stickers, dus dat ziet dan al rustiger uit. Dat blauwe /gele vind ik juist wel mooi.

Gebruikersavatar
Macer77
Forum-lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 19 mei 2012 20:48
Locatie: Purmerend
Contact

Gebruikersavatar Macer77 13 mei 2014 14:16

Komend weekend is er een stand van Canyon in Zandvoort (bij cycling zandvoort), misschien dat je daar wat kan passen..
- Canyon Ultimate CF SL 9.0
- Canyon Speedmax CF SL 8.0
- Strava

elboutero
Forum-lid
Berichten: 843
Lid geworden op: 24 apr 2009 13:49

elboutero 13 mei 2014 21:13

Een aantal zaken aangepast op mijn Aeroad: nieuwe buitenbandjes, wit stuurlint gewisseld voor een zwarte en het witte standaard zadel vervangen door een zwarte fizik. Nu nog even wachten op de nieuwe bidonhouders en binnenkort waarschijnlijk de voorvork laten inkorten.


Afbeelding

De gemeente mag trouwens wel eens het onkruid gaan wieden :?
Cervelo S3D - Canyon Aeroad CF SL - Cannondale Scalpel Si-3

Plaats reactie