Fietsvrouwen aan het woord. Tips, ervaringen en adviezen.

Ladies Fun Ride

bibske
Forum-lid
Berichten: 954
Lid geworden op: 04 dec 2008 15:08

bibske 02 mar 2011 09:37

Het staat ook nog niet op de site. Ze zijn nog volop bezig om het uit te werken en het zou los van de de grote roze bende zijn.
Als het echt een losstaande tocht is van min 90km met de dames van het AA-drink/Leontien.nl team erbij dan vind ik het wel de moeite waard.

Gebruikersavatar
ever
Forum-lid
Berichten: 1340
Lid geworden op: 28 jan 2008 17:21

Gebruikersavatar ever 02 mar 2011 14:30

Ok, als het een losstaand iets is, en (leden van) de ploeg aanwezig zijn is het wellicht wel leuk. Afwachten dan maar. Hoe weet je trouwens dat ze daar over aan het denken zijn?

bibske
Forum-lid
Berichten: 954
Lid geworden op: 04 dec 2008 15:08

bibske 03 mar 2011 14:16

Haha, ik heb zo mijn bronnen ;-)

Ik had een mail gestuurd dat het wel jammer was dat de langste afstand maar 60km was, toen kreeg ik het antwoord terug dat er dus aan een langere tocht wordt gewerkt en dat ik de website maar in de gaten moest houden.



bibske
Forum-lid
Berichten: 954
Lid geworden op: 04 dec 2008 15:08

bibske 01 mei 2011 12:39

Even een update over de damestochten...
Informatie over de Leontien Ladies Ride Xtra Strong staat online!

dus:

zo 29/5, Ladies Fun Ride, 30-60-90km, Vlaamse Ardennen (Oudenaarde) (€5)
zo 4/9, LLR Xtra Strong, 50-100km, Limburgse Heuvels (Maastricht) (€21)
za 24/9, Ladies Fun Ride Deluxe, 30-60km, Gent (€15)

Verzorging is bij alledrie de tochten voorzien, zelfs voor de €5 van 29/5 wordt je volgepropt met reepjes en bananen. Leontien voorziet zoals vanouds in een goodybag maar de grote meute moet maar op een andere dag komen, max 1000 deelnemers. De Gent editie van de LFR neigt wat meer naar het Leontien concept maar gezien de wat mindere bekendheid verwacht ik het nog te doen met de racefiets, al is het parcours waarschijnlijk lang niet zo interessant als dat van Oudenaarde.

Ik laat Gent aan me voorbij gaan, behalve als ik toevallig in B ben dat weekend, dan ga ik eens kijken. De LFR start ik enkel als ik een maatje vind, er zijn te weinig deelnemers om makkelijk bij een groepje aan te sluiten. Bij de LLR is die kans wat groter aangezien er in blok wordt gestart.

Gebruikersavatar
spin
Forum-lid
Berichten: 366
Lid geworden op: 02 jul 2007 16:19

Gebruikersavatar spin 04 mei 2011 15:24

Ha, tnx voor de update. Zoals gezegd ben ik 29 mei het land uit, maar voor die LLR Xtra Strong ben ik wel te porren!

w0uter
Forum-lid
Berichten: 1583
Lid geworden op: 10 apr 2005 17:26

w0uter 05 mei 2011 13:54

Vriendinlief zegt net het volgende over de Xtra strong:

"Sjesus man, dat slaat toch nergens op. Pfff. Stelletje sukkels. Xtra strong zou impliceren dat je moeite moet doen voor 100 km." Ze stoomde nog iets verder door:

"Ik vind het gewoon neerbuigend dat je zegt dat xtra strong voor vrouwen 100km is."

Mijn reactie: " Wat vind je een goede afstand?"

Zij (nasputterend): "150 of 200. Ja, hoor eens even. Bij tochten waar ook mannen zijn, zoals LBL, rijden genoeg vrouwen de volle afstand."

Excuses voor het taalgebruik. Mijn lieve kleine meisje heeft net de 'fietsendevrouwen' vragenlijst ingevuld en ze is een beetje gefrustreert over het feit dat het nog steeds lijkt dat mannen wel bepalen wat goed is voor vrouwen op de fiets. (net als de maandverband business een echte mannenwereld is)

Gebruikersavatar
spin
Forum-lid
Berichten: 366
Lid geworden op: 02 jul 2007 16:19

Gebruikersavatar spin 07 mei 2011 23:25

Tsja, ik ken jouw vriendin niet maar ze klinkt me in de oren als iemand die op tamelijk hoog niveau fietst. Hoewel ik niet vies ben van de wat langere afstanden is voor mij als niet-klimmer 100 km in Limburg een prima afstand. Het is vast zo dat er genoeg vrouwen bij LBL de volle afstand rijden, maar doorgaans is het gewoon zo dat verhoudingsgewijs weinig vrouwen de echt lange afstanden rijden. Dus ik kan me voorstellen dat ze bij een eerste editie van zo'n tocht niet direct op die groep mikken omdat die toch relatief klein is. Wie weet als het veel deelnemers trekt dat een langere afstand er alsnog komt.

Dus, ik kan me haar reactie wel indenken maar als ik het organiseerde zou ik denk ik ook niet meteen aan een 200 km editie beginnen. Eerst maar eens kijken of het uberhaupt werkt.

bibske
Forum-lid
Berichten: 954
Lid geworden op: 04 dec 2008 15:08

bibske 10 mei 2011 09:26

Volledig eens met Spin! Vergeet niet dat Leontien.nl commercieel is, ze hebben ontdekt dat ze met de reguliere LLR een grote groep dames missen, die proberen ze nu ook te triggeren. Je moet ergens beginnen uiteraard en waarschijnlijk hebben ze gekeken naar welke afstanden potentieel het grootste aantal deelnemers kan trekken.

Ik vind het juist leuk om af en toe eens met alleen dames te fietsen, op het werk zit ik de hele week al tussen mannen en als ik dan in mijn vrije tijd ga fietsen ben ik weer de enige vrouw! Zo kreeg ik laatst vriendelijk te horen van mr. Bibske dat ik maar eens wat meer vrouwendingetjes moest doen. Ik had net verteld dat ik het wel leuk zou vinden om zelf een fixie te bouwen voor woon-werk...

4/9 staat in ieder geval ook in mijn agenda!

globeskater
Forum-lid
Berichten: 105
Lid geworden op: 01 sep 2009 16:07

globeskater 10 mei 2011 14:49

vind het jammer dat de xtra strong van leontien gelijk valt met de ride for the roses die ik dit jaar met een groepje meiden ga fietsen! vind het wel een heel leuk initiatief en wil in de toekomst mss wel mee gaan doen :D

29/5 is mij helaas ook nog te vroeg en ben dan weekendje weg, hoop snel weer een beetje kilometers te kunnen gaan maken om deze leuke tochten te kunnen gaan doen
http://globeskater.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
ever
Forum-lid
Berichten: 1340
Lid geworden op: 28 jan 2008 17:21

Gebruikersavatar ever 17 mei 2011 19:13

Routes staan nu op de site (www.leontien.nl/xtrastrong), maar ze rijden de Camerig naar beneden! 1 vd mooiste klimmen van Nederland! Ik had al zo mijn twijfels (als je een ritje van 50 km ook al onder xtrastrong gaat scharen...) maar dit is de genadeklap.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37945
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 17 mei 2011 21:28

Je moet hem toch eerst beklimmen om af te kunnen dalen ;)
(ja, ik snap je wel hoor)

Less is bore

mispoes
Forum-lid
Berichten: 307
Lid geworden op: 12 mei 2009 15:12

mispoes 18 mei 2011 14:33

[quote="W0uter"]Vriendinlief zegt net het volgende over de Xtra strong:

"Sjesus man, dat slaat toch nergens op. Pfff. Stelletje sukkels. Xtra strong zou impliceren dat je moeite moet doen voor 100 km." Ze stoomde nog iets verder door:

"Ik vind het gewoon neerbuigend dat je zegt dat xtra strong voor vrouwen 100km is."

Mijn reactie: " Wat vind je een goede afstand?"

Zij (nasputterend): "150 of 200. Ja, hoor eens even. Bij tochten waar ook mannen zijn, zoals LBL, rijden genoeg vrouwen de volle afstand."

Excuses voor het taalgebruik. Mijn lieve kleine meisje heeft net de 'fietsendevrouwen' vragenlijst ingevuld en ze is een beetje gefrustreert over het feit dat het nog steeds lijkt dat mannen wel bepalen wat goed is voor vrouwen op de fiets. (net als de maandverband business een echte mannenwereld is)[/quote]

Haha, heel herkenbaar! Ik kan me wel vinden in de reactie van jouw lieve kleine meisje.
Alleen is 't zo zonde van je tijd om daar gefrustreerd over te raken want 't zal voorlopig echt nog niet veranderen.... de groep vrouwen die zich niet laten afschrikken door langere afstanden is kennelijk gewoon nog te klein om interessant te zijn voor de marketing bobo's.
http://www.sjaspatat.net" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie