Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

elefantino
Forum-lid

elefantino 23 apr 2014 13:11

daniel1975 schreef:En wie legt mij dit even uit??
http://www.nu.nl/sport/3758524/uci-spre ... bruik.html

Wat is het verschil met de pico-pico-pico-pico-pico-case van Contador?
De sporen van weekmakers in het bloed van Contador?

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 23 apr 2014 13:14

havana schreef:Voortschrijdend inzicht denk ik?
Goh,.... zou Contador dan ook zijn Tourzege uit 2010 en zijn Giro-overwinning uit 2011 terug krijgen. En dat A Schleck dus toch geen tour winnaar is.
Live fast; die young. mijn blog

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 23 apr 2014 13:40

elefantino schreef:

Daar zat ik ook al aan te denken: goeie kans dat ze aan die weekmakers en bv reticulocyten dondersgoed konden zien dat 'ie zat te rommelen, maar niet genoeg bewijskracht hadden om 'm daarop te pakken, en 'm dan maar op die clenbuterol gepakt hebben.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

wmc
Forum-lid

wmc 23 apr 2014 13:41

En de wedstrijd waarin de positieve plas heeft plaatsgevonden. Rogers is in Azie gepakt, waar de kans op vervuild vlees significant groter is dan in Europa.

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 23 apr 2014 13:47

Ook dat.
Reinier Honig had gewoon een koffer met blikjes tonijn mee naar China.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

mrcoffee
Forum-lid

Gebruikersavatar mrcoffee 23 apr 2014 14:18

Honig zit sowieso vol met rommel ;)
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

ever
Forum-lid

Gebruikersavatar ever 23 apr 2014 16:24

MiT1979 schreef:[Over de reactie van Bruyneel
Ik geef hem wel gelijk. Waarom oordeelt USADA en niet de Belgische variant van dhr. Ram. Of de UCI.

Als ik hem was zou ik het ook niet aanvechten bij CAS, want dan erken je eigenlijk dat ze wel die macht over je zouden moeten hebben.
Op zijn eigen website (www.johanbruyneel.com) geeft Bruyneel de volgende statement (deze dateert van voor de uitspraak):

Johan Bruyneel's Statement Regarding USADA Proceedings

I can confirm that I have requested an arbitration hearing in which I will contest USADA's accusations against me.

It is my hope that a properly constituted, impartial hearing panel will confirm that the case should never even have gotten this far. Due to the sensitive nature of legal proceedings, I have been advised that it would be inappropriate for me to comment further at this stage.

Once again, I would like to thank the many people who continue to support me.

Johan Bruyneel

Met andere woorden: hij heeft zelf de hoorzitting in Londen aangevraagd, dus daarmee erkent hij toch eigenlijk al de jurisdictie van de USADA? Bovendien betreft het de periode waarin hij werkzaam was voor een Amerikaanse ploeg.

hendrikjan
Forum-lid

hendrikjan 23 apr 2014 17:05

scepticus schreef:
elefantino schreef:

Daar zat ik ook al aan te denken: goeie kans dat ze aan die weekmakers en bv reticulocyten dondersgoed konden zien dat 'ie zat te rommelen, maar niet genoeg bewijskracht hadden om 'm daarop te pakken, en 'm dan maar op die clenbuterol gepakt hebben.
De UCI maakt e.e.a. best duidelijk in het persbericht.

Following a report from the WADA accredited laboratory in Tokyo indicating an adverse analytical finding for clenbuterol in a urine sample collected during a test conducted at the Japan Cup Cycle Road Race on 20 October 2013, the UCI provisionally suspended Mr Michael Rogers (see press release of 18 December 2013).

In accordance with the UCI Anti-Doping Rules and the World Anti-Doping Code, Mr Rogers took the opportunity to explain to the UCI how the prohibited substance had entered his system, and to provide supporting information.

Upon careful analysis of Mr Rogers’ explanations and the accompanying technical reports the UCI found that that there was a significant probability that the presence of clenbuterol may have resulted from the consumption of contaminated meat from China – where he had taken part in a race before travelling to Japan.

As a result, the UCI has proceeded with the automatic disqualification of Mr Rogers’ results at the 2013 Japan Cup Cycle Road Race (the competition during which the positive sample was taken) but, after consulting WADA, decided that he should not be sanctioned any further.

The UCI is monitoring very carefully the latest developments concerning clenbuterol, and will continue to take appropriate steps to ensure riders are properly informed.

However, the UCI reiterates that the presence of clenbuterol in a urine sample constitutes an anti-doping rule violation under the World Anti-Doping Code and the UCI Anti-Doping Rules. It is generally acknowledged that in certain countries a risk of meat contaminated by clenbuterol can exist and produce, in specific conditions, a positive sample from an athlete. WADA has issued specific warnings about this problem in China and Mexico. Consequently, the UCI reiterates its recommendations to the athletes and teams concerned to avoid eating meat in these countries.

In line with WADA recommendations, the UCI will continue to assess the presence of clenbuterol on a case by case basis taking into account the country in which contamination may have taken place, as well as any scientific evidence supporting the likelihood of such contamination.
:winkthumb:

nickk
Forum-lid

nickk 24 apr 2014 11:21

mrcoffee schreef:Honig zit sowieso vol met rommel ;)
Wat suggereer je?

soloist
Forum-lid

Gebruikersavatar soloist 24 apr 2014 12:41

nickk schreef:
Wat suggereer je?
O nee, dan kan de macaroni van Honig ook wel op de dopinglijst!! :o
Afbeelding

nickk
Forum-lid

nickk 24 apr 2014 15:14

soloist schreef:
nickk schreef:
Wat suggereer je?
O nee, dan kan de macaroni van Honig ook wel op de dopinglijst!! :o
Haha, hij moest even landen.

ericpeters
Forum-lid HC

ericpeters 24 apr 2014 16:49

Ik ken iemand die s'ochtends om 8 uur, voordat de Tourclub (je leest het goed) zijn toertocht gaat maken, een groot bord macaroni eet. Ik meen me te herinneren dat hij van de zelf klaar te maken Honig is over gestapt op magnetron opwarm versie van Lidl. Ik weet niet of hier ook een clenbuterol risico in zit.
Afbeelding

Plaats reactie