Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

decathlon fietsschoen "weg 700 b'twin"

Gebruikersavatar
dmnq10
Forum-lid
Berichten: 45
Lid geworden op: 25 sep 2011 18:30
Locatie: Kerkrade

Gebruikersavatar dmnq10 19 okt 2014 21:37

Ik was laatst toevallig bij de decathlon en zag dat ze deze schoenen verkochten:
http://www.decathlon.nl/fietsschoenen-w ... e=myThings
full carbon zool, atop sluitingen, 230 gram (toch zeer licht als ik het vergelijk met andere duurdere schoenen) voor 119,-

Heeft iemand deze schoenen in bezit of er ervaringen mee? lijken mij persoonlijk geen slechte kwaliteit maar ik heb verder nauwelijks materiaal van decathlon. En zouden ze de 120 euro waard zijn?
Shut up legs

zlyrinx
Forum-lid
Berichten: 381
Lid geworden op: 16 jul 2007 20:46

zlyrinx 21 okt 2014 21:02

Ik heb wel ervaring met Decathlon schoenen, maar niet met dit model. Kwaliteit van Decathlon is bij de meeste spullen wel okee, maar nooit top of the bill. Ik heb een relatief smalle voet en paste mij goed, maar Sidi paste nog beter. Ben ook wel benieuwd, ik ga ze zeker binnenkort eens passen.

wezenloze
Forum-lid
Berichten: 361
Lid geworden op: 06 jun 2010 22:19
Locatie: Midden-NL

wezenloze 21 okt 2014 21:15

Ik heb de vorige 'topschoen' van Decathlon een tijdje in gebruik gehad. Die heeft geen draaisluitingen maar een ratel en klitteband. Het is een erg lichte en stijve schoen. De zool is vrij vlak, veel andere schoenen zijn meer gebogen. Het bovenwerk is slapjes maar ik vond dat zeker niet slecht fietsen, ook niet bij lange tochten. Ze zijn het geld wat mij betreft waard.

thomasmotta
Forum-lid
Berichten: 215
Lid geworden op: 17 nov 2007 21:38

thomasmotta 21 okt 2014 23:13

Ik heb hem gepast en deze zit heel goed. Mijn andere schoenen zijn allemaal Shimano. Ik heb wat fietsspullen van hun, wel van hun betere reeks, hoe hoger het cijfer hoe beter de kwaliteit (1-3-5-7), en tevreden van.
Spijtig dat dit topmodel enkel in het wit verkrijgbaar is en niet in het zwart anders zou ik hem al gekocht hebben.
Koersen?Da\'s gewoon zere trappen

Gebruikersavatar
dmnq10
Forum-lid
Berichten: 45
Lid geworden op: 25 sep 2011 18:30
Locatie: Kerkrade

Gebruikersavatar dmnq10 23 okt 2014 13:16

Hmm dat klinkt over het algemeen wel positief, binnenkort maar eens passen en overwegen of ze dan het geld waard zijn. Vind ze qua uiterlijk en kleur wel erg mooi. Maar pasvorm en kwaliteit is natuurlijk een pré
Shut up legs

jer81
Forum-lid
Berichten: 637
Lid geworden op: 06 aug 2014 17:21

jer81 23 okt 2014 13:27

Ziet er uit als een strak schoentje. Over Decathlon heb ik verder niet te klagen. De prijs/kwaliteit verhouding is veelal prima. Binnenkort opent er eentje hier in de buurt, dat vind ik wel erg fijn. Ga zeker eens een kijkje nemen. Tot nu toe heb ik de dingen altijd via de webwinkel besteld en dan kan verzending wel eens langzaam zijn.

sjoerdth
Forum-lid
Berichten: 1673
Lid geworden op: 21 feb 2010 15:05

sjoerdth 23 okt 2014 14:41

Die buitenkant lijkt wel vrij ruw qua materiaal, ziet eruit alsof dat snel vies kan worden en moeilijk schoon te maken is. Dat is bij een witte schoen niet echt een pre.

Gebruikersavatar
dmnq10
Forum-lid
Berichten: 45
Lid geworden op: 25 sep 2011 18:30
Locatie: Kerkrade

Gebruikersavatar dmnq10 23 okt 2014 23:48

sjoerdth schreef:Die buitenkant lijkt wel vrij ruw qua materiaal, ziet eruit alsof dat snel vies kan worden en moeilijk schoon te maken is. Dat is bij een witte schoen niet echt een pre.
Daar was ik inderdaad ook al aan het denken, al kan een goede behandeling van de schoen al veel helpen. En natuurlijk alleen bij mooi weer te gebruiken ;)
Shut up legs

sjoerdth
Forum-lid
Berichten: 1673
Lid geworden op: 21 feb 2010 15:05

sjoerdth 24 okt 2014 10:31

Ik heb zelf ook altijd witte schoenen, maar de Specialized die ik nu heb zijn wel makkelijk schoon te maken :) Spuit ze idd ook regelmatig even in met zo'n anti-regen/vuil spuitbus.

iceman2
Forum-lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 12 nov 2011 15:42

iceman2 27 okt 2014 21:09

Zijn prijs/kwaliteit volgens mij onklopbaar.
Zool is alleszins erg stijf en schoen is eveneens vederlicht.
Zijn trouwens ook in matzwart verkrijgbaar. (niet on-line)
Indien ik een nieuw paar fietsschoenen nodig moest hebben, komen deze zeker in aanmerking...
(moet dan wel nog eens verifiëren of speedplay plaatjes compatibel zijn?)
Facta, non verba!

Plaats reactie