Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Castelli Gabba shirt, ademend en regenbestendig ?

Jocov
Forum-lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 17 okt 2013 19:52
Locatie: Rotterdam

Jocov 26 aug 2014 22:34

Wiliertoerist schreef:Ik ben ook wel in de markt voor een Gabba, maar kom niet uit de keuze korte mouw + nanoflex armstukken of de lange mouwenversie.

Wie heeft beiden en kan er meer over zeggen op basis van zijn/haar ervaringen ?
Ik heb met korte mouw en die met lange mouw. De convertible heb ik expres niet genomen omdat je dan dubbel op je schouders/armen hebt. In de praktijk blijkt dit vaak te warm te zijn.

De korte mouw al dan niet met armstukken gebruik ik van 10 tot 18 graden en daaronder ga ik pas aan de lange mouw denken. Dan nog spelen met ondershirtjes / dun - dik - korte mouw - lange mouw en ik ben met deze 2 jerseys tussen de 5 - 18 graden gedekt....

Als ik 1 Gabba zou hebben zou ik altijd die met korte mouw en de nanoflex armstukken nemen! die is verweg het flexibelste. Zelfs een lang ondershirt + armstukken is mogelijk...
Afbeelding

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8946
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 26 aug 2014 23:22

Iemand enig idee of de longsleeve uitvoering van het "eerste type" (dus met groot "Castelli" op de buik) nog ergens voordelig te krijgen is in maatje L. Sport77 had een mooie aanbieding, maar helaas alleen XL, en die is inmiddels ook uitverkocht.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
Wiliertoerist
Forum-lid
Berichten: 2049
Lid geworden op: 25 jul 2013 22:20

Gebruikersavatar Wiliertoerist 26 aug 2014 23:37

Dank je Jocov, daar kan ik wat mee, ik zal beginnen met de korte versie met armstukken.
Ondershirtjes heb ik in diverse varianten incl. thermo uitvoeringen.

Criterion
Forum-lid
Berichten: 196
Lid geworden op: 11 feb 2014 20:26
Locatie: Groningen

Criterion 27 aug 2014 10:00

Criterion schreef:Had bij cyclewear.eu vorige week tijdens de voordeelactie twee Castelli Gabba WS Long Sleeve Jersey black besteld, zowel de L als de XL.
L past goed dus de XL is over. Kan hem terugsturen maar wellicht is er iemand van het forum die hem graag wil overnemen. Priis: 129,95 euro + 6,95 verzendkosten

PM maar bij belangstelling
weg
Trek Domane ; Orbea Terra

Gebruikersavatar
beren040
Forum-lid
Berichten: 992
Lid geworden op: 31 mei 2011 15:39

Gebruikersavatar beren040 27 aug 2014 11:23

Jocov schreef:
Wiliertoerist schreef:Ik ben ook wel in de markt voor een Gabba, maar kom niet uit de keuze korte mouw + nanoflex armstukken of de lange mouwenversie.

Wie heeft beiden en kan er meer over zeggen op basis van zijn/haar ervaringen ?
Ik heb met korte mouw en die met lange mouw. De convertible heb ik expres niet genomen omdat je dan dubbel op je schouders/armen hebt. In de praktijk blijkt dit vaak te warm te zijn.

De korte mouw al dan niet met armstukken gebruik ik van 10 tot 18 graden en daaronder ga ik pas aan de lange mouw denken. Dan nog spelen met ondershirtjes / dun - dik - korte mouw - lange mouw en ik ben met deze 2 jerseys tussen de 5 - 18 graden gedekt....

Als ik 1 Gabba zou hebben zou ik altijd die met korte mouw en de nanoflex armstukken nemen! die is verweg het flexibelste. Zelfs een lang ondershirt + armstukken is mogelijk...

+1
Gebruik gelijke optie.
Eén opmerking: Ik heb de Gabba met lange mouw een maat groter gekocht. Dat geeft me de mogelijkheid er meerdere lagen onder te dragen, zoals een winter-ondershirt en warm wielershirt met lange mouw. Met die "configuratie" rij ik als het vriest.
Allard

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 27 aug 2014 11:41

Ik zou de Gabba met lange mouwen echt geen maat groter kopen, deze versie zit al minder strak dan de korte mouwen uitvoering.

Ik heb zowel met korte als lange mouwen. De versie met korte mouwen vind ik briljant, de lange mouwen is wel goed, maar het verschil met andere 'jacks' is niet zo groot als bij de korte mouwen.
Ik heb de korte mouwen in de Garmin-Sharp uitvoering, die had de afwatering er al inzitten.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
jwkeij
Forum-lid
Berichten: 1701
Lid geworden op: 16 jan 2013 15:06

Gebruikersavatar jwkeij 10 sep 2014 21:17

Iemand enig idee waar de 'oude' gabba met logo op de borst in maat M nog te krijgen is?
Afbeelding
WiND 56 - 2020

Gebruikersavatar
JasperGR
Forum-lid
Berichten: 826
Lid geworden op: 27 mei 2012 20:02
Locatie: Bergambacht

Gebruikersavatar JasperGR 10 sep 2014 21:22

12gobiking 2 weken terug dus misschien nu nog steeds.
Scott Foil 20 2013
Sram Red/Force 22
Zipp SL Stem
Ritchey Neo Classic
Fizik Antares R3

Gebruikersavatar
jwkeij
Forum-lid
Berichten: 1701
Lid geworden op: 16 jan 2013 15:06

Gebruikersavatar jwkeij 10 sep 2014 22:42

Helaas, vanochtend daar nog wel. uurtje geleden gekeken... weg. pech.
WiND 56 - 2020

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8946
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 10 sep 2014 22:51

Longleeve nog wel in M. Helaas voor mij, die zoek ik dus, maar dan in maatje L..
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
deijn
Forum-lid
Berichten: 590
Lid geworden op: 17 jun 2008 00:24

Gebruikersavatar deijn 11 sep 2014 00:45

Probeer Hopmans eens, daar hing deze een kleine 2 weken geleden nog.
Als je te vroeg juicht, heb je in ieder geval lol gehad.

Gebruikersavatar
Wiliertoerist
Forum-lid
Berichten: 2049
Lid geworden op: 25 jul 2013 22:20

Gebruikersavatar Wiliertoerist 11 sep 2014 23:43

Omdat ik iets heb met de Castelli maatvoering onlangs een Gabba korte mouw gepast.

Bij maatje XL zitten de mouwen voor het mooi iets te strak, mocht ik er nog een ondershirt onder willen dragen, maatje XXL wordt een jurk, is bijna 4-5cm langer dan de XL en bij de XXL zitten de mouwen goed, maar heb ik weer teveel ruimte onder de armen.

Wie kan advies geven over de juiste keuze, in de betreffende winkel werd ik niet veel wijzer van de verkoper. Dus ook nog niets gekocht.

Plaats reactie