Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Mavic Cosmic Carbone SLR 2012 (exalith)

Dirk Meters
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 jan 2014 12:32

Dirk Meters 07 aug 2014 16:07

Gast!

't Is inderdaad geen slechte reactie, maar wel gelaten. Ze schuiven het rechtsreeks door naar Mavic en de kous is af. Wat gebeurt er trouwens na een reparatie met zulke velgen. Ik wil de kans niet lopen dat ik 3 maanden later weer met slechte velgen zit.

En als ik dit forum hier lees, kan ik me écht niet voorstellen dat dit het tweede geval is.
Je zou ne keer m'n velgen moeten zien. Dan zou je wel anders spreken. 3 maanden en bijna de hele Exalith -rand is weg.

karluk
Forum-lid
Berichten: 491
Lid geworden op: 21 jan 2008 09:56

karluk 07 aug 2014 16:47

Je gebruikt de juiste remblokken (en die heb je ook nooit met alu velgen gebruikt?) neem ik aan. Remblokken ziijn juist gemonteerd en afgesteld? Rij je veel in natte omstandigheden en maak je daarna goed je remblokken en wielen schoon? Indien allemaal ja, dan zou het wellicht toch kunnen wijzen op een productiefout en is opsturen naar Canyon toch het beste.
Ik heb mijn r-sys slr c nu al ruim een half jaar, maar er is nog niets te zien aan het remvlak qua slijtage. Wel vreemd dat het bij jou in 3 maanden weg is.

Gebruikersavatar
jeroenkuiper
Forum-lid
Berichten: 1090
Lid geworden op: 31 mei 2010 00:20
Locatie: wolvega

Gebruikersavatar jeroenkuiper 07 aug 2014 16:53

post eens een foto dan?

welke remblokkken gebruik je? paar pagina's terug werd aangegeven dat de reynolds remblokken geadviseerd werden door Mavic.

Ik zou contact opnemen met Mavic of even googlen of er meer problemen mee zijn, er zjin meer gebruikers met deze wielen als alleen dit forum misschien zit daar de gouden tip wel tussen.

je kunt ze altijd laten repareren en zien hoe dit ontwikkeld, misschien is het probleem daarna wel voorbij en is de 1e coating laag gewoon niet goed gedaan.
Afbeelding

Gebruikersavatar
iCanjan
Forum-lid
Berichten: 147
Lid geworden op: 13 jan 2014 15:18

Gebruikersavatar iCanjan 08 aug 2014 07:09

Mijn velg was ook aan het slijten. Mavic heeft het gerepareerd. Nieuwe velg en opnieuw gespaakt. Of het houdt weet ik nog niet. Maar idd op met andere blokken en wielen. Hou je mavic blokken bij je mavic wielen.

Gebruikersavatar
wrc1
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 18 jan 2013 15:37

Gebruikersavatar wrc1 08 aug 2014 08:42

'k zou toch graag eens een foto zien van die velgen waarvan het zwart volledig weg is. Ik zelf heb ook cosmic velgen met exalith remrand. Ik rij er al een jaar mee rond tot volle tevredenheid. Remrand is nog volledig zwart. Ze gaan zelfs in de winter op mijn winter fiets omdat ik er zo graag mee rond rijd. Ben er deze zomer zelfs mee gaan rijden in de spaanse pyreneeen en ze zijn nog altijd zwart. Ik gebruik de mavic remblokken die erbij zaten.
---
Pinarello Dogma 65.1 - Bianco rosso - Mavic Cosmic Carbone SLE

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 38298
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 08 aug 2014 09:11

Even door google heen halen en dan kom je hier en daar wel wat fotos tegen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Less is bore

Gebruikersavatar
jeroenkuiper
Forum-lid
Berichten: 1090
Lid geworden op: 31 mei 2010 00:20
Locatie: wolvega

Gebruikersavatar jeroenkuiper 08 aug 2014 11:59

ja, maar dat zijn kleine beschadigingen die door het slepen van steentjes of zand komen, en die klachten lees je ook in voorgaande pagina's.

Dirk zegt het volgende:

''Nu een 3 maanden later, zijn de hele velgraden bijna van zwart naar alluminium.''

nu ben ik wel benieuwd naar die foto's, want als de hele coating eraf is heb je of constant met remblokken tegen de remrand aangezeten of er is wat mis met de coating. Als het is zoals bovenstaande op de foto's van Daniel denk ik dat Mavic zal aangeven dat dit komt door een steentje etc. en zullen ze onder garantie niet wat voor je betekenen.
Afbeelding

Dirk Meters
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 jan 2014 12:32

Dirk Meters 08 aug 2014 14:08

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De remblokken zijn af fabriek en standaard van Canyon. Ik heb hen ook de vraag gesteld en zij maken hiervoor gebruik van Mavic. Dus de correcte remblokjes voor de Exalith randen.

karluk
Forum-lid
Berichten: 491
Lid geworden op: 21 jan 2008 09:56

karluk 08 aug 2014 14:32

Dirk Meters schreef:
De remblokken zijn af fabriek en standaard van Canyon. Ik heb hen ook de vraag gesteld en zij maken hiervoor gebruik van Mavic. Dus de correcte remblokjes voor de Exalith randen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

karluk
Forum-lid
Berichten: 491
Lid geworden op: 21 jan 2008 09:56

karluk 08 aug 2014 14:37

ik zou toch de binnenkant van je remblokken eens willen zien....

Gebruikersavatar
Stuntman Mike
Forum-lid
Berichten: 862
Lid geworden op: 06 jun 2013 21:04

Gebruikersavatar Stuntman Mike 08 aug 2014 16:32

Ben ik ook wel benieuwd hoe de blokken eruit zien. Hier moet toch wel iets mis zijn met de blokken, of met vuil, etc. Is er nooit met een alu remrand wielset gereden?

Ik en een maatje hebben beide (meerdere; SLR, SLE en R-SYS))wielsets met Exalith en dat ziet er allemaal nog prima uit. Ik moet er wel bij vermelden dat ik de blokken goed bij hou en zelden in de regen rij.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 08 aug 2014 17:32

Veel verschillende wielen niet in de regen rijden levert natuurlijk weinig vergelijk materiaal op.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie