Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

wielspakers

perrush
Forum-lid

perrush 24 okt 2011 20:22

wasbeer2006 schreef:Hoi,

In belgie heb je Hilset.be
Erg goede resenties.
deze jongens zitten vlakbij, maar blijkbaar orienteren ze zich vooral op mtb, toch een nadeel. Bovendien blijkt uit de website dat diegene die vroeger de wielen spaakte (Luc) dit niet meer doet en zijn handel heeft overgegeven aan de vroegere partner ... ... beetje rommeltje geworden
http://www.wielertoerist.be/perrush3/" onclick="window.open(this.href);return false;

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 24 okt 2011 21:48

kilometervreter schreef:
lugosi schreef:Volgens mij zijn er een heleboel mensen die behoorlijk een wiel kunnen spaken. Het lijkt wel alsof alleen Frieke en Zoran dat kunnen en dat omdat zij hun weg naar het internet gevonden hebben... (waarmee ik helemaal hun kunde niet in twijfel wil trekken). Niet elke wielbouwer heeft tijd/zin om dat op het internet rond te bazuinen.
En beide hebben een ultra-gelikte website natuurlijk. Wat een onzin. Deze twee heren maken geen reclame voor zichzelf simpelweg omdat anderen dat belangeloos voor ze doen.

Overigens kan iedereen een behoorlijk wiel spaken en met het juiste gereedschap het juiste geduld en het juiste verstand zelfs een goed wiel spaken. De twee bovengenoemde heren doen dit alleen in een fractie van de tijd en weten precies hoe je het beste wiel naar specificaties van de rijder en waarvoor het gebruikt gaat woren, maakt. Bovendien als je zelf alle onderdelen los bij elkaar zoekt ben je in de meeste gevallen zelfs al meer kwijt zonder dat je ze nog in elkaar gezet hebt.
Ik zeg helemaal niets over hun website, ik zeg alleen dat in elk topic hier en elders dat handelt over handgespaakte wielen er twee namen steeds opnieuw opduiken (je kan het commerciële aspect daarvan inzien of niet). Toevallig twee mensen die het grote publiek bereiken via het internet. Op die manier lijkt het of er maar twee zijn, als je eens rond de mechaniekers van wielerploegen hangt blijken dat er plots wel wat meer te zijn (niet allemaal met commerciële aspiraties, bij sommige is en blijft het gewoon ambachtswerk op verzoek).

En inderdaad als je je erop toelegt kan je je eigen wielen bouwen. Zelf bouw ik ook mijn eigen wielen, dus zo moeilijk kan het niet zijn.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 24 okt 2011 22:15

R1Phrankey schreef: Dat zou kunnen.
Je bent de eerste waarvan ik dit hoor. Heb verder alleen maar positieve verhalen gehoord.
Ik hoor het wel veel vaker, Ernie komt met een behoorlijke gebruiksaanwijzing.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 25 okt 2011 08:33

De prijzen van Ernie slaan ook werkelijk nergens op.

loos
Forum-lid

Gebruikersavatar loos 25 okt 2011 09:10

havana schreef:De prijzen van Ernie slaan ook werkelijk nergens op.
Waardecreatie :mrgreen:
Afbeelding

opperhoofd
Forum-lid

Gebruikersavatar opperhoofd 25 okt 2011 09:58

Ik heb een goede ervaring met ForceWheelz. Een enorme liefhebber van het vak en hij toont je met plezier z'n werkwijze na een kopje koffie.
Hij werkt vanuit Ijlst, vlakbij Sneek.

Deze wielen heeft hij voor mij gebouwd. Voor volgend jaar ben ik van plan materiaal uit China te laten komen en laten spaken. Want dat laatste is waar ik nog over twijfel, of de bouwkwaliteit wel goed.
http://mtb.opperhoofd.com/badboy/Cannon ... _full1.png" onclick="window.open(this.href);return false;
http://mtb.opperhoofd.com/badboy/Cannon ... _full3.png" onclick="window.open(this.href);return false;
http://mtb.opperhoofd.com/badboy/Cannon ... _full2.png" onclick="window.open(this.href);return false;
http://mtb.opperhoofd.com/badboy/Cannon ... train1.png" onclick="window.open(this.href);return false;
http://mtb.opperhoofd.com/badboy/Cannon ... train2.png" onclick="window.open(this.href);return false;

Van de wielset heb ik ook een specsheet gekregen.
- Spaakspanning linksvoor 1180 N.
- Spaakspanning rechtsvoor 720 N.
- Spaakspanning linksachter 820 N.
- Spaakspanning rechtsachter 1190 N.
- Tolerantie spaakspanning binnen 10%.
- Dish voor en achter, tolerantie 0 tot 1 mm.
- Zijdelingse afwijking voor en achter, tolerantie +/- 0.2 mm.
- Radiale afwijking voor en achter, tolerantie +/- 0.5 mm.

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 25 okt 2011 10:42

Ik zie dat je een single shock vork hebt. Ben je daar tevreden van? Weegt ie veel? Dempt ie goed?

vermeulen
Forum-lid

vermeulen 25 okt 2011 12:24

lugosi schreef:
kilometervreter schreef:
lugosi schreef:Volgens mij zijn er een heleboel mensen die behoorlijk een wiel kunnen spaken. Het lijkt wel alsof alleen Frieke en Zoran dat kunnen en dat omdat zij hun weg naar het internet gevonden hebben... (waarmee ik helemaal hun kunde niet in twijfel wil trekken). Niet elke wielbouwer heeft tijd/zin om dat op het internet rond te bazuinen.
En beide hebben een ultra-gelikte website natuurlijk. Wat een onzin. Deze twee heren maken geen reclame voor zichzelf simpelweg omdat anderen dat belangeloos voor ze doen.

Overigens kan iedereen een behoorlijk wiel spaken en met het juiste gereedschap het juiste geduld en het juiste verstand zelfs een goed wiel spaken. De twee bovengenoemde heren doen dit alleen in een fractie van de tijd en weten precies hoe je het beste wiel naar specificaties van de rijder en waarvoor het gebruikt gaat woren, maakt. Bovendien als je zelf alle onderdelen los bij elkaar zoekt ben je in de meeste gevallen zelfs al meer kwijt zonder dat je ze nog in elkaar gezet hebt.
Ik zeg helemaal niets over hun website, ik zeg alleen dat in elk topic hier en elders dat handelt over handgespaakte wielen er twee namen steeds opnieuw opduiken (je kan het commerciële aspect daarvan inzien of niet). Toevallig twee mensen die het grote publiek bereiken via het internet. Op die manier lijkt het of er maar twee zijn, als je eens rond de mechaniekers van wielerploegen hangt blijken dat er plots wel wat meer te zijn (niet allemaal met commerciële aspiraties, bij sommige is en blijft het gewoon ambachtswerk op verzoek).

En inderdaad als je je erop toelegt kan je je eigen wielen bouwen. Zelf bouw ik ook mijn eigen wielen, dus zo moeilijk kan het niet zijn.
Echte goede wielenmakers leven in een hutje op de hei met niets dan een spaakspanner en een berenvel.

Dat ze een website hebben en naamsbekendheid zegt alleen maar dat ze graag hun brood willen verdienen met wielen spaken. Bovendien pleit het in hun voordeel dat ze bekend zijn, want de negatieve verhalen gaan nogal snel overheersen op het internet. Niemand gaat een topic aanmaken om te vertellen hoe goed zijn wielen zijn gespaakt, maar als er iets mis is dan is er al snel een topic om de frustratie te ventileren.

Bovendien snap ik dat weinig mensen een mechanieker van een wielerploeg gaan proberen te benaderen als er gewoon goede webshops zijn.

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 25 okt 2011 12:37

lugosi schreef:Ik zie dat je een single shock vork hebt. Ben je daar tevreden van? Weegt ie veel? Dempt ie goed?
Alleen voor gebruik de weg? (producenten spreken van 'urban' toepassingen)
Laatst gewijzigd door lugosi op 25 okt 2011 12:43, 1 keer totaal gewijzigd.

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 25 okt 2011 12:40

vermeulen schreef:...............................

Bovendien snap ik dat weinig mensen een mechanieker van een wielerploeg gaan proberen te benaderen als er gewoon goede webshops zijn.
Mecanicien is familie, vandaar.....

R1Phrankey
Forum-lid

R1Phrankey 25 okt 2011 18:57

amclassic-fan schreef:
R1Phrankey schreef: Dat zou kunnen.
Je bent de eerste waarvan ik dit hoor. Heb verder alleen maar positieve verhalen gehoord.
Ik hoor het wel veel vaker, Ernie komt met een behoorlijke gebruiksaanwijzing.
het is zeker een aparte vogel, haha
Mechanische doping? --> Sorin bicarbon slimline

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 25 okt 2011 19:58

perrush schreef:
wasbeer2006 schreef:Hoi,

In belgie heb je Hilset.be
Erg goede resenties.
deze jongens zitten vlakbij, maar blijkbaar orienteren ze zich vooral op mtb, toch een nadeel. Bovendien blijkt uit de website dat diegene die vroeger de wielen spaakte (Luc) dit niet meer doet en zijn handel heeft overgegeven aan de vroegere partner ... ... beetje rommeltje geworden
Ik wist wel dat Luc minder zou gaan spaken, maar dat ie het echt heeft overgedragen wist ik niet.
Idd voornamelijk MTB en een net zo groot deel notubes. Voor mij las MTB'er perfect maar kan me voorstellen dat ik voor mijn racewielen ergens anders heen zou gaan.

Plaats reactie