Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

setje hoge wielen (50mm), max 800 euro

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Moderator
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 28 aug 2015 15:57

bartg schreef: Op mijn andere fiets heb ik Bullet Ultras van Campa staan (gekocht voor € 840 !), maar dat is enkel een optie als je met Campa rijdt. Die vind ik in deze prijsklasse echt de top.
heb jij constant de stijlpolitie achter je aan, waarom zou dit niet kunnen? :twisted:

KNJ
Forum-lid
Berichten: 183
Lid geworden op: 15 aug 2011 12:29

KNJ 28 aug 2015 18:25

Www.stealthwheels.be

50mm hoog, decals zelf te kiezen, handgespaakt in België, ong 800 EUR, 27 mm breed

Rij er nu zelf ong jaartje mee (naast dura ace c24 wielen) naar volle tevredenheid
Cannondale supersix hi-mod dura ace
Cannondale caad10 sram red

emil
Forum-lid
Berichten: 73
Lid geworden op: 15 feb 2011 13:41

emil 30 aug 2015 15:21

Dank voor de reactie zover. Ik laat het allemaal nog even bezinken. Misschien laat ik het uiteindelijk wel afhangen van een mooie aanbieding hier of daar, maar ik zal dat uiteraard vermelden.

De stijlpolitie boeit me weinig - er zitten nu toch al geen twee onderdelen op die van dezelfde fabrikant zijn - dus ik neem de Campagnolo Bullet (evt. Ultras) ook mee, naast de Fulcum Red Wind (evt. XLR), de RS81 van shimano (of wellicht een aanbieding dura ace?). Die stealth wheels vind ik eigenlijk ook wel mooi, zijn van dat wiel (of de gebruikte onderdelen, bijvoorbeeld die Stealth SL2 naaf) nog meer ervaringen van?

Misschien dat ik t.z.t. het budget ook iets kan gaan opschroeven, maar veel zal dat niet zijn (en het maakt de keuze er ook niet gemakkelijker op volgens mij..)

Mochten er nog ideeen of ervaringen zijn, dan hoor ik dat graag.

JJmagic
Forum-lid
Berichten: 131
Lid geworden op: 10 jan 2012 20:37

JJmagic 30 aug 2015 15:37

emil schreef:. Misschien dat ik t.z.t. het budget ook iets kan gaan opschroeven, maar veel zal dat niet zijn (en het maakt de keuze er ook niet gemakkelijker op volgens mij..)

.

Inderdaad. Of je nu op de markt bent voor een setje vielen van €200,- of een set wielen zoekt voor €1000,- De keuze blijft enorm! Soms helpt google'n op een review wat. Maar ook dan zou ik eerst meerdere reviews lezen....
Focus cayo
Ultegra 6800
DA C50

materialist
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12

materialist 30 aug 2015 15:56

JJmagic schreef:
emil schreef:. Misschien dat ik t.z.t. het budget ook iets kan gaan opschroeven, maar veel zal dat niet zijn (en het maakt de keuze er ook niet gemakkelijker op volgens mij..)

.

Inderdaad. Of je nu op de markt bent voor een setje vielen van €200,- of een set wielen zoekt voor €1000,- De keuze blijft enorm! Soms helpt google'n op een review wat. Maar ook dan zou ik eerst meerdere reviews lezen....
Beetje inlezen helpt, deze bijvoorbeeld:

http://intheknowcycling.com/2015/05/01/ ... eels-2015/

kuiper
Forum-lid
Berichten: 2041
Lid geworden op: 13 nov 2005 15:17
Locatie: Wateringen
Contact

kuiper 31 aug 2015 10:49

jandb schreef:hoe goed zijn die Kuiper ACC50 van Kuiper ten opzichte van de genoemde shimano;s, in fiets las ik dat een ander setje (full carbon clinchers) niet bepaald stijf was.
Dit was de FCC30, een 30mm hoge velg van het 2015 model.
Bij dit wiel was de niet aandrijfzijde radiaal gespaakt, dit is nu opgelost door het gekruist te spaken.
Alle wielen zouden voldoende stijf moeten zijn tot 120 KG.

Succes met je keuze!

jandb
Forum-lid
Berichten: 235
Lid geworden op: 21 okt 2014 15:35
Locatie: Westland

jandb 09 sep 2015 12:33

Oke bedankt voor je reactie.
Wat voor fiets je ook hebt, Je moet altijd blijven trappen.

Gebruikersavatar
Jarule
Forum-lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 18 mei 2015 19:31
Locatie: Voorburg

Gebruikersavatar Jarule 09 sep 2015 15:40

Carbon wielen van Mantel al gezien?

http://www.mantel.com/mantel-50mm-full- ... RhcnQyNA==

emil
Forum-lid
Berichten: 73
Lid geworden op: 15 feb 2011 13:41

emil 09 sep 2015 19:06

De balans slaat langzaam aan door naar een setje zelfbouw van waarschijnlijk Wheel-Tec. Wellicht toch het budget maar wat oprekken (... tja... altijd hetzelfde...), maar dan lijkt het me eigenlijk wel leuk om zo iets moois samen te stellen. Misschien niet helemaal wat ik origineel van plan was, maar als ik een paar toffe wielen kan regelen is het fietsen natuurlijk ook weer nog wat leuker geworden ;)

Toevallig had ik net de wielen van Mantel gezien, maar dat durf ik dan eigenlijk niet zo goed aan: ik kan er eigenlijk niks over vinden...

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5886
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 09 sep 2015 19:32

emil schreef:De balans slaat langzaam aan door naar een setje zelfbouw van waarschijnlijk Wheel-Tec. Wellicht toch het budget maar wat oprekken (... tja... altijd hetzelfde...), maar dan lijkt het me eigenlijk wel leuk om zo iets moois samen te stellen. Misschien niet helemaal wat ik origineel van plan was, maar als ik een paar toffe wielen kan regelen is het fietsen natuurlijk ook weer nog wat leuker geworden ;)

Toevallig had ik net de wielen van Mantel gezien, maar dat durf ik dan eigenlijk niet zo goed aan: ik kan er eigenlijk niks over vinden...
Waarom niet . . . . . . , lijken mij zeer degelijke wielen. :roll:
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

emil
Forum-lid
Berichten: 73
Lid geworden op: 15 feb 2011 13:41

emil 09 sep 2015 19:40

Ik heb soms wat moeite met de reacties te pijlen. Kan goed aan mij liggen hoor, maar zou je aub willen aangeven waar je precies op reageert en wat je bedoelt (in plaats van het hele bericht te quoten en een opmerking te plaatsen die ik lastig kan plaatsen) . Dat scheelt alweer wat misverstanden :D

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5886
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 09 sep 2015 19:45

emil schreef:Toevallig had ik net de wielen van Mantel gezien, maar dat durf ik dan eigenlijk niet zo goed aan: ik kan er eigenlijk niks over vinden...
Waarom niet . . . . . . , lijken mij zeer degelijke wielen. :roll:
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Plaats reactie