TransAlp met full carbon clinchers?
Voor mijn Cannondale Supersix heb ik een prachtig full carbon clincher setje aangeschaft (Reynolds met Tune naven, via wheeltec). Ik overweeg om met dit setje de transAlp te rijden, maar ben daar nog niet zeker van.
Wel doen, want:
Lichte én aerodynamische wielset.
Remmen lijkt heel goed te gaan (geen waarneembare vermindering van remkracht agv carbon, weliswaar gebaseerd op één halfnat ritje..)
Ik heb voldoende vertrouwen in mijn eigen daalcapaciteiten.
Niet doen want:
Misschien moet ik meer remmen dan ik zou willen (door andere deelnemers, neutralisatie tijdens start), met smeltende remvlakken tot gevolg
Ik zal ze onder alle weersomstandigheden moeten gebruiken (er kan geen extra set mee)
Wie heeft ervaring met carbon clinchers tijdens dergelijke evenementen? Wel doen, of juist niet?
Wel doen, want:
Lichte én aerodynamische wielset.
Remmen lijkt heel goed te gaan (geen waarneembare vermindering van remkracht agv carbon, weliswaar gebaseerd op één halfnat ritje..)
Ik heb voldoende vertrouwen in mijn eigen daalcapaciteiten.
Niet doen want:
Misschien moet ik meer remmen dan ik zou willen (door andere deelnemers, neutralisatie tijdens start), met smeltende remvlakken tot gevolg
Ik zal ze onder alle weersomstandigheden moeten gebruiken (er kan geen extra set mee)
Wie heeft ervaring met carbon clinchers tijdens dergelijke evenementen? Wel doen, of juist niet?
Laatst gewijzigd door 53x11 op 21 apr 2015 21:21, 1 keer totaal gewijzigd.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
-
- Forum-lid HC
Eigenlijk heb je door je twijfel zelf het antwoord al gegeven!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
Als je geen reserve alu setje kunt meenemen zou ik het niet doen. Zelf al meerdere malen dit soort ritten op tube's full carbon gereden maar had mijn alu clinchers altijd bij me, bij regenachtig weer remt dat toch net beter!
YFood !!!
Gewoon met alu rijden omdat:
- Mocht je een val maken door slecht remmen zul je het jezelf altijd kwalijk nemen dat je zo nodig met carbon moest rijden.
- Je kunt gewoon met alu rijden, want je zult nooit weten of je met die carbon wielen sneller bent.
- Je twijfelt blijkbaar, dat is nooit goed voor je zelfvertrouwen. De vraag is of je nog met evenveel vertrouwen daalt.
Ik zou geen risico nemen. Het is tenslotte maar hobby (neem ik aan) en het belangrijkste is toch weer heelhuids thuis komen.
- Mocht je een val maken door slecht remmen zul je het jezelf altijd kwalijk nemen dat je zo nodig met carbon moest rijden.
- Je kunt gewoon met alu rijden, want je zult nooit weten of je met die carbon wielen sneller bent.
- Je twijfelt blijkbaar, dat is nooit goed voor je zelfvertrouwen. De vraag is of je nog met evenveel vertrouwen daalt.
Ik zou geen risico nemen. Het is tenslotte maar hobby (neem ik aan) en het belangrijkste is toch weer heelhuids thuis komen.
Gesoigneerd de zomer in met dit prachtige tenue. Welke is mooier, blauw of groen? [url=https://cycloworld.myshopify.com/nl/col ... fankleding[/url]
Absoluut alu, een no brainer dit. Niet vanwege het smelten want dat zijn indianenverhalen, maar wel vanwege het slechte remmen in het nat.
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
misschien moet je nog even een poll aanzetten

- Lcsmet
- Forum-lid HC
Ja he, in de bergen ben je als het van bij de start al goed weer is zeker dat het na een week ook nog goed weer is.metor schreef:ik heb de transalp zonder problemen met full carbon clinchers gereden. Je bent echt niet de enige! En ik zou het weer doen, wel zal ik kijken naar de weersverwachtingen. 1 week in de regen rijden dan is alu wel prettiger
Ik versta niet dat deze vraag hier maar blijft voorbijkomen.

Als je start met full carbon wielen en het zou toch beginnen regen en je zou je toch 1 keer misremmen dan, ja wat dan, dan open je hier een topic, ik ben serieus op mijn bakkes gegaan omdat ik me even prof waande.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
-
- Forum-lid HC
Als ik ooit nog eens in staat zou zijn om de transalp uit te fietsen vind ik me al prof genoeg, dan kun je gerust voor de zekerheid Alu nemen. En gezien de inschrijvings- en reiskosten en de trainingsinvestering mag dat best een wat beter setje zijn. En anders, je mag toch gewoon van dag tot dag wisselen....

Behalve dan dat ik geen materiaalwagen achter me aan heb rijden... Anders zou dat natuurlijk de oplossing zijn. Over de remkracht in de regen maak ik me eigenlijk geen zorgen, wel over vaak moeten remmen door afdalen in een (geneutraliseerd) peloton.
Overigens ben ik al in gesprek over een mooi alu wielsetje met de bekende wielbouwer
Overigens ben ik al in gesprek over een mooi alu wielsetje met de bekende wielbouwer

"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?