
De drie genomineerde winkels die zijn doorgedrongen tot de finale zijn: Herckenrath Fietsplaza, Profile Van der Linde en Gekvanfietsen.nl
In de volgende ronde worden deze winkels bezocht door de andere juryteams, die met de ondernemers in gesprek gaan over o.a. hun bedrijfsvoering, marketing en commercieel beleid. Vanzelfsprekend zullen ook deze teams in de winkels hun ogen goed kost geven, maar in deze ronde staat vooral het ondernemerschap centraal. Daarnaast zijn de Mystery Shoppers in stelling gebracht die de drie winkels gaan bezoeken of misschien al bezocht hebben. Tot slot bekijkt een onafhankelijke accountant de jaarcijfers om in te kunnen schatten hoe de winkels er cijfermatig voorstaan. Tijdens de eindjurering zal het oordeel van de juryteams, de Mystery Shoppers en de accountant leiden tot de verkiezing van de Tweewielerwinkel van het Jaar 2009.
De winnaar wordt bekend gemaakt tijdens het feestelijke avondprogramma van de BOVAG Tweewielerbranchedag 2009. De winkels worden daar gepresenteerd aan de hand van video’s en interviews op het podium.
"We zeggen ieder jaar dat het spannend zal worden, en dit jaar is dat niet anders," zegt Arnauld Hackmann, hoofdredacteur van het vakblad Tweewieler, dat de verkiezing organiseert. "Herckenrath Fietsplaza is al drie keer genomineerd geweest en staat nu voor de tweede keer in de finale. Dat is op zich al een prestatie. De andere twee winkels, Profile van der Linden en Gek van Fietsen.nl, zijn wat de verkiezing betreft volslagen nieuwkomers. Wat ik uit de reacties van juryleden tot nu toe heb kunnen opmaken is dat het niveau van de winkels erg dicht bij elkaar ligt, maar springen ze er wel elk op een ander vlak bovenuit. Ik ben daarom zeer benieuwd hoe de beoordelingen van de accountant en de Mystery Shoppers uitvallen, want op dit moment is het volstrekt onvoorspelbaar."
www.bovagtweewielerbranchedag.nl