Terwijl heel fietsenland zich opmaakt voor Eurobike, de grootste fietsshow ter wereld waar alle fabrikanten hun nieuwste spullen onthullen, zijn er ook mensen die zich druk maken over veel belangrijkere dingen. Een aantal van die mensen werken bij Specialized.

Persbericht Specialized:

September staat zoals elk jaar in het teken van de internationale fietsbeurs Eurobike in Friedrichshafen. Met trots zullen wij daar onze 2010 collectie presenteren.
Gezien het feit dat 2009 een succesjaar voor ons als bedrijf was en de fietsbranche zo goed als ongeschonden is gebleven van de economische malaise, willen wij in het kader van het maatschappelijk verantwoord ondernemen een bijdrage leveren door het ondersteunen van een goed doel.
Met zijn allen moeten we stil blijven staan bij de wereldwijde problematiek maar ook op nationaal of lokaal niveau waaronder onze gezinnen, families, vrienden en collega’s.

Onder aanvoering van General Manager Eugène Fierkens Specialized Europe B.V. zal er vanaf het Europese hoofdkantoor in ’s-Heerenberg naar München worden gefietst. Specialized koppelt deze tocht aan een goed doel, geld bijeen fietsen voor de Stichting KiKa (Kinderen kankervrij).
KiKa werft fondsen voor vernieuwend onderzoek en andere activiteiten op het gebied van kinderkanker, gericht op minder pijn en strijd, meer genezing en een hogere kwaliteit van leven op latere leeftijd.
Specialized wil hier graag een bijdrage aan leveren. Op dit moment geneest 70% van de kinderen kanker. Het streven van KiKa voor 2025 is om daa100% genezing van te maken. Kanker moet dan voor kinderen niet meer levensbedreigend zijn.

In München sluiten wij ons aan bij een tweede initiatief van Specialized. De laatste etappe over 200 km naar eindbestemming Friedrichshafen staat in het teken van de Susan G. Komen for the Cure Foundation. De Susan G. Komen for the Cure Foundation werft fondsen voor borstkanker onderzoek en financiert onderzoek over de hele wereld (vergelijkbaar met Pink Ribbon in Nederland). Specialized stelt ieder jaar een bedrag ter beschikking voor deze organisatie dminimaal $250.000 te doneren van producten met het Pink Ribbon/Specialized logo welke doorklanten worden gekocht.

De etappe start bij Alpha Bikes, onze Specialized Concept Store in München en eindigt op het beursterrein van de Eurobike in Friedrichshafen.
Een peloton bestaande uit 80 rijders, met o.a.diverse vertegenwoordigers van de media, Specialized dealers en Specialized medewerkers van de hele wereld willen een extra inspanning leveren voor dit doel.
Deze Susan G. Komen For The Cure ride over 200 km zal gezamenlijk gemeesterd worden en Specialized oprichter en CEO Mike Sinyard zal daarbij ook meefietsen.

Specialized zal voor iedere rijder/ster die één van deze tochten uitrijdt een bedrag doneren aan de betreffende organisatie. Zie www.komen.org en www.kika.nl