FUERTEVENTURA – Richard Plugge, de teammanager van Blanco Cycling Project – de doorstart van Rabobank – is optimistisch over de vooruitzichten van de formatie. “Maar reken er maar wel op dat we dit shirt dragen tot de Amstel Gold Race.”

Door Nando Boers

Volgens Richard Plugge, die tot eind maart van 2012 nog hoofdredacteur was van NUsport, zijn de overlevingskansen van Blanco gunstig.

Dat er een ‘handvol bedrijven’ serieus in gesprek is met de wielerploeg, stemt hem op het trainingskamp op de Canarische Eilanden tevreden. “Maar de renners zullen nog wel tot en met de voorjaarsklassiekers te zien zijn in de zwart-blauw-witte combinatie”, aldus Plugge.

Over het benodigde budget voor 2014 en verder zegt Plugge: “We hebben ongeveer twaalf miljoen per jaar nodig. Hetzelfde als we dit jaar ter beschikking hebben.”

Duidelijke signatuur

De nieuwe ploeg moet een duidelijk signatuur hebben, stelt Plugge. Een ploeg uit de hoogste divisie (World Tour) met zoveel mogelijk Nederlandse renners aan de start. Andere kermwoorden: open, geloofwaardig, inspirerend en ‘entertainende manier van koersen’.

Plugge: “De renners zullen attractief moeten koersen en daar hoort winnen bij. De kansen zijn misschien klein als je ziet dat er in het afgelopen voorjaar twee renners waren die bijna alles wonnen, maar dat zegt niet dat we geen ambitie hebben om te winnen en ook niet dat we niet kunnen winnen.”

© NUsport/Nando Boers