Cube of Orbea?
Hallo allemaal,
Ik overweeg een nieuwe racefiets te kopen. Budget 2500-3000 euro.
Nu is mijn oog gevallen op twee fietsen:
- CUBE ATTAIN GTC SLX CARBON/BLACK 2023
- Orbea Orca Carbon
Beide Shimano 105 afgemonteerd, de Cube elektrisch schakelen, de Orbea mechanisch.
Prijs ligt ongeveer gelijk, de Orbea vind ik mooier, Cube elektrisch schakelen.....
Wat zijn jullie ervaringen? Wat is de juiste keuze?
Ik overweeg een nieuwe racefiets te kopen. Budget 2500-3000 euro.
Nu is mijn oog gevallen op twee fietsen:
- CUBE ATTAIN GTC SLX CARBON/BLACK 2023
- Orbea Orca Carbon
Beide Shimano 105 afgemonteerd, de Cube elektrisch schakelen, de Orbea mechanisch.
Prijs ligt ongeveer gelijk, de Orbea vind ik mooier, Cube elektrisch schakelen.....
Wat zijn jullie ervaringen? Wat is de juiste keuze?
Open deur: de juiste keuze is in de eerste plaats de fiets waar je het beste op past en als dat elkaar niet veel ontloopt diegene waar jouw fietshart sneller van gaat kloppen. Di2 is leuk, maar als het op een fiets zit die je niet past zul je de batterij weinig op hoeven laden....
Ik vind het een beetje appels met peren vergelijken.
Di2 of een mooiere paintjob
Carbon velgen of een duurdere groep
Geïntegreerde kabels of lichtgewicht
Merk X of merk Y
Aero bidons of lichtgewicht snelspanners
En ga zo maar door. Het is jouw keuze, niet de onze.
Di2 of een mooiere paintjob
Carbon velgen of een duurdere groep
Geïntegreerde kabels of lichtgewicht
Merk X of merk Y
Aero bidons of lichtgewicht snelspanners
En ga zo maar door. Het is jouw keuze, niet de onze.
Live fast; die young. mijn blog
Dank voor alle reacties!
Ik koop de fiets bij voorkeur bij een locale fietsenwinkel, deze twee fietsen sprongen er voor mij uit en passen binnen budget.
Ik heb zelf geen verstand van fiets merken, ben benieuwd of er qua kwaliteit een merk bovenuit steekt.
Ik ga gewoon op beide fietsen een proefrit maken en laat mijn gevoel de keus bepalen.
Orbea ken ik onvoldoende, maar bij Cube heb je 'veel fiets' voor je geld.
Betere wielen, elektronisch schakelen, ...
Dacht nooit dat ik dit ooit zou schrijven: Di2 of SRAM axs schakelt zeer aangenaam.
Betere wielen, elektronisch schakelen, ...
Dacht nooit dat ik dit ooit zou schrijven: Di2 of SRAM axs schakelt zeer aangenaam.
In dat opzicht vind ik de keuze beetje raar.J-JBol schreef: ↑08 jul 2023 21:13 Open deur: de juiste keuze is in de eerste plaats de fiets waar je het beste op past en als dat elkaar niet veel ontloopt diegene waar jouw fietshart sneller van gaat kloppen. Di2 is leuk, maar als het op een fiets zit die je niet past zul je de batterij weinig op hoeven laden....![]()
De Attain is de comfort fiets van Cube met een hoge stack