Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Field cycles

Pijp ie
Forum-lid
Berichten: 168
Lid geworden op: 14 feb 2014 15:51

Pijp ie 27 mei 2023 22:04

Wist niet zo goed waar ik dit moest plaatsen. Na het klussen aan de fiets heb ik het frame gestoten tegen de poot van mijn werkbank. Gevolg, deuk in de staande achtervork. Heb field cycles zelf al gemaild maar daar krijg ik waarschijnlijk pas op zijn vroegst maandag antwoord van. Zijn er mensen hier op het forum met ervaring met deuken in een stalen frame? Is zoiets te repareren? Als ik voorzichtig op en neer fiets door de straat voelt het wiebelig maar de remmen lopen niet aan.
Bijlagen
IMG_9558.jpeg
IMG_9555.jpeg

Pijp ie
Forum-lid
Berichten: 168
Lid geworden op: 14 feb 2014 15:51

Pijp ie 27 mei 2023 22:13

Wellicht nog belangrijk, het is geen ronde buis maar een enigszins afgeplatte buis…

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16216
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 28 mei 2023 08:08

Auw! Heel pijnlijk. Als hij echt zwabbert, dan zal er een nieuwe buis in moeten komen. Dat kan misschien bij Field en zeker bij een lokale framebouwer.
Het kan ook tussen de oren zitten. Ik heb jaren met een klein deukje in een staande achtervork gereden, zonder problemen , maar deze is wat groter. Even het antwoord van Field afwachten.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15953
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 28 mei 2023 17:39

Oei dat was dan wel een harde stoot zo te zien.
Maar of dat de reden is dat je frame nu zou "zwabberen" kan ik van hieruit niet beoordelen maar de deuk lijkt mij enkel cosmetisch en niet zozeer structureel.

Even het antwoord van de constructeur afwachten alhoewel ik denk dat die voorzichtigheid in zijn antwoord zal inbouwen.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Pijp ie
Forum-lid
Berichten: 168
Lid geworden op: 14 feb 2014 15:51

Pijp ie 28 mei 2023 21:47

Ik ben er echt doodziek van. Ben altijd super voorzichtig met die fiets.

Gisteravond was ik erg moe maar toch nog even de pedalen erop gezet want ik wilde fietsen vandaag. En kets zo op de hoek van de de stalen poot van de werkbank. Op de foto is het eigenlijk niet te zien maar naast de lakschade zit er toch een wel een flinke deuk.

Ik ben er bang voor want naast de reparatie kosten zal hij ook opnieuw gespoten moeten worden. Ben benieuwd wat ze bij Field gaan zeggen. Heeft iemand een suggestie voor een adres in frame bouwer in Nederland waar ik het eventueel kan laten herstellen?

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16216
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 28 mei 2023 22:30

M-gineering?
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Ivo W
Forum-lid
Berichten: 215
Lid geworden op: 03 jun 2016 11:10

Gebruikersavatar Ivo W 28 mei 2023 22:47

In Mechelen (B) zit Jan Weijmans en als het van staal is kan hij alles maken. Je moet wel geduld hebben, het kan een tijdje duren tot het klaar is.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16216
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 29 mei 2023 07:10

Jan Weymans is ook een goede idd. Bouwt ook prachtige fietsen maar doet heel veel restauratie.

Tijd zal bij iedereen een probleem zijn. Wat dat betreft zou het heel fijn zijn als je er veilig mee door kunt fietsen.

Mijn Duell van Columbus Max, met deukje in de seatstay, was de fijnst dalende fiets die ik ooit heb gehad.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
jwkeij
Forum-lid
Berichten: 1690
Lid geworden op: 16 jan 2013 15:06

Gebruikersavatar jwkeij 30 mei 2023 20:13

Ligt er aan waar je woont.
Maar, zoek een goede framebouwer die je wilt helpen.
Edit: je foto is scherp op de ketting….. :roll:
WiND 56 - 2020

Pijp ie
Forum-lid
Berichten: 168
Lid geworden op: 14 feb 2014 15:51

Pijp ie 03 jun 2023 08:54

Dank voor de reacties. Nog geen reactie van Field gehad, best wel teleurstellend maar misschien is hij erg druk. Een hele tijd terug las ik op een forum dat ze geen orders meer aannemen omdat ze vol zitten.

Ik woon in Ede, zal dit weekend wat betere foto’s maken en contact opnemen met M-geneering.

In mijn hoofd heb ik iig voor dit jaar al afscheid genomen van de fiets. Als hij al gerepareerd kan worden zal de verf ook verwijderd moeten worden en opnieuw gespoten. Al met al zal het een gepeperde rekening zijn waar ik ook even voor zal moeten sparen.

Gebruikersavatar
Ivo W
Forum-lid
Berichten: 215
Lid geworden op: 03 jun 2016 11:10

Gebruikersavatar Ivo W 03 jun 2023 21:16

Mijn inschatting is dat je bij Jan Weijmans voor 250 EUR klaar bent, incl spuitwerk. Daar komen 2 ritjes naar Mechelen bij. Jan maakt op volgorde van binnenbrengen en er wordt veel binnen gebracht. kan maar zomaar zijn dat je een jaar wacht.

Pijp ie
Forum-lid
Berichten: 168
Lid geworden op: 14 feb 2014 15:51

Pijp ie 20 jun 2023 07:41

Heb contact gehad met M-gineering gehad en het lijkt gelukkig mee te vallen qua kosten.

Ook al contact gehad met unlimited colors voor het opnieuw spuiten van het frame. Zal lastig worden om een keuze te maken qua ontwerp. Zit te denken aan zwart met goud en wil het oranje ook nog ergens terug laten komen. Lettertype moet iig hetzelfde blijven.

Instagram weer geïnstalleerd om wat inspiratie op te doen 😃

Plaats reactie