Alles over cyclos en toertochten. In samenwerking met (en gemodereerd door) CycloWorld.cc

Circuit des Cimes Ardennaises

patrickvb
Forum-lid
Berichten: 1678
Lid geworden op: 11 apr 2007 01:30
Locatie: Oilsjt en Dardennen

patrickvb 27 mei 2023 20:22

De club 'Cyclos de la Famenne' organiseert op 17 juni '23 de toertocht 'Circuit des Cimes Ardennaises '. Deze tocht werd vroeger in september georganiseerd.
Voor wie niet bang is van wat hoogtemeters een ideale manier om wat minder gekende hellingen te verkennen.
Qua afstanden is zeker voldoende keuze: van 57 tot 203 km. Voor een bescheiden inschrijvingsgeld krijg je mooie bevoorradingen. Kortom een aanrader.
Info:
https://www.cyclo-coteurbelge.com/circu ... rdennaises

Start en aankomst in het gezellige Marche-en-Famenne.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 28 mei 2023 15:28

Zuidelijkere Ardenne heb ik altijd veel fraaier gevonden dan dat gehypte stuk direct onder Luik.
Rustiger, meer fraaie natuur, betere wegen (nog vaak slecht maar toch beter dan noordelijker) en dieper die kant op vind ik de mensen ook aardiger dan net onder de voerstreek..............

Diverse keren daar vrij wezen fietsen maar een tocht als La Pittoresque in die streek vond ik ook om te smullen.

patrickvb
Forum-lid
Berichten: 1678
Lid geworden op: 11 apr 2007 01:30
Locatie: Oilsjt en Dardennen

patrickvb 28 mei 2023 21:53

Gastheerg schreef: 28 mei 2023 15:28 Zuidelijkere Ardenne heb ik altijd veel fraaier gevonden dan dat gehypte stuk direct onder Luik.
Rustiger, meer fraaie natuur, betere wegen (nog vaak slecht maar toch beter dan noordelijker) en dieper die kant op vind ik de mensen ook aardiger dan net onder de voerstreek..............

Diverse keren daar vrij wezen fietsen maar een tocht als La Pittoresque in die streek vond ik ook om te smullen.
Recent werd ook de 'Magnifique' gereden (Rochefort).

Plaats reactie