Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Look Keo pedalen slijten in schoenzool

Strychnos
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 aug 2013 11:27

Strychnos 19 mei 2023 02:14

Ik zou lekker een setje Look Keo 2 Max kopen die zijn er in het wit! Beetje goed zoeken voor nog geen €60.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15946
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 19 mei 2023 14:53

Heb je de Time Xpro pedalen al overwogen?
Dan maakt het pedaal totaal geen contact met je schoenen maar enkel met je schoenplaatjes.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
Arjan
Forum-lid
Berichten: 771
Lid geworden op: 09 apr 2004 19:55

Gebruikersavatar Arjan 19 mei 2023 23:41

daniel1975 schreef: 18 mei 2023 07:48 Ik rijdt vanaf introductie Look Keo met deze plaatjes, zowel op dure carbon zolen als goedkopere nylon zolen. Nooit enige slijtage gezien. Op de nylon zool een minimale afdruk, lekker makkelijk bij plaatjes wisselen.
Idem, ook met de voorganger van de Keo nooit problemen en ik rij inmiddels bijna 31 jaar met Look pedalen. Wel vind ik de Keo grip plaatjes niet fijn. Twee paar geprobeerd en die bevallen niet. De gewone Keo plaatjes vind ik beter. Ik heb de gewoonte om elk jaar nieuwe plaatjes te monteren.

Gebruikersavatar
Arjan
Forum-lid
Berichten: 771
Lid geworden op: 09 apr 2004 19:55

Gebruikersavatar Arjan 19 mei 2023 23:49

Ik zie op de foto dat je de plaatjes in de uiterste stand naar achteren hebt staan. Geen oordeel of dat bij jou goed of fout is maar misschien toch even nakijken.

Jelle94
Forum-lid
Berichten: 71
Lid geworden op: 04 nov 2018 20:58

Jelle94 20 mei 2023 17:03

Bedankt voor alle reacties. Ik ben inmiddels weer voor de Keo pedalen gegaan. Toen ik ze binnen kreeg was het verschil tussen oud en nieuw erg duidelijk. De oude pedalen waren toch wel snel 2 a 3 mm dunner op het steunvlak. Dit verklaart ook de speling in de hoogte gelijk.

De Time pedalen heb ik nog niet eerder gezien/overwogen.

Zit er nog veel verschil tussen de Keo 2 Max en de classic? Los van de alu plaat op het steunvlak? Ik zag dat ze er ook in het wit met rood zijn. Past goed bij mijn fiets, alleen zijn witte pedalen, net als witte schoenen, erg besmettelijk.

De stand van de plaatjes is over nagedacht. Dit is na aanleiding van de Bike Fit Tuesday van Francis Cade. Die adviseert ook om plaatjes zo ver mogelijk naar achter te zetten. Dit zal persoonlijk zijn maar mij bevalt het prima.

Morgen ga ik weer een grote ronde doen, ik ben benieuwd of de slijtage nu weg is.

Strychnos
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 aug 2013 11:27

Strychnos 21 mei 2023 15:30

Jelle94 schreef: 20 mei 2023 17:03
Zit er nog veel verschil tussen de Keo 2 Max en de classic? Los van de alu plaat op het steunvlak? Ik zag dat ze er ook in het wit met rood zijn. Past goed bij mijn fiets, alleen zijn witte pedalen, net als witte schoenen, erg besmettelijk.
Enige verschil is dat het contact oppervlak groter is en dat er andere lagers in zitten. Oh en maar liefst 20gram verschil in gewicht😝.

Die wit/rode worden niet meer gemaakt. Ik rij al jaren met witte plaatjes en schoenen en vind het wel meevallen hoe vies ze worden.

Plaats reactie