Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Batterij Rotor InPower leeg (of toch niet)?

Mvg10
Forum-lid
Berichten: 59
Lid geworden op: 08 mar 2021 19:51
Contact

Mvg10 15 mei 2023 11:01

Ik gebruik sinds enkele weken een Rotor Inpower enkelzijdige vermogensmeter. Na wat opstart problemen met kalibreren werkt het apparaat nu goed. Echter, na nog geen 10 uur gebruik meldt de Wahoo Elemnt Roam dat de batterij van de vermogensmeter 'laag' is. Ongeveer een uur later de melding dat de batterij leeg is. Hij blijft wel gewoon een signaal uitzenden en dus werken. Ook een volgende rit werkt ie nog steeds, ook al zou de batterij (bijna) leeg zijn, heel apart. Omdat ik graag een werkend apparaat aan boord heb, blijf ik uit voorzorg de batterij steeds vervangen.

Ik heb allerlei verschillende batterijen geprobeerd: duur en goedkoop, geen verschil.
Kalibreren doe ik na elke batterijwissel, gaat ook goed.
Het contactje wat achter de sluiting zit heb ik vervangen, geen effect.
Ik heb het probleem ook bij de verkoper aangekaart, ik wacht nog op een reactie.

Zijn er gebruikers van deze vermogensmeter die hetzelfde probleem ervaren en zo ja, hoe is dit opgelost?
Bvd!

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5385
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 15 mei 2023 11:09

Negeer je Wahoo en kijk hoe lang hij t daadwerkelijk blijft doen? Zou zo'n 300uur moeten meegaan volgens de website.

van de FAQ pagina, misschien even controleren
If I usually connect my INpower to the User Software running on the computer, is the battery life still 300 hours?

If fast mode is active (only possible with User Software), battery consumption is higher due to the higher frequency of data emission required by the Torque 360 graph.

Always disconnect the power meter when closing the program to make sure that fast mode is off.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4359
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 15 mei 2023 12:40

300 uur red ik niet met mijn Inpower. Ik gebruik nu een hoogwaardige oplaadbare batterij en die gaat iets van 100 uur mee, voor mijn Garmin aangeeft dat de batterij bijna leeg is.

Mvg10
Forum-lid
Berichten: 59
Lid geworden op: 08 mar 2021 19:51
Contact

Mvg10 15 mei 2023 12:53

thestudent schreef: 15 mei 2023 11:09 Negeer je Wahoo en kijk hoe lang hij t daadwerkelijk blijft doen? Zou zo'n 300uur moeten meegaan volgens de website.

van de FAQ pagina, misschien even controleren
If I usually connect my INpower to the User Software running on the computer, is the battery life still 300 hours?

If fast mode is active (only possible with User Software), battery consumption is higher due to the higher frequency of data emission required by the Torque 360 graph.

Always disconnect the power meter when closing the program to make sure that fast mode is off.
Bedankt voor het meedenken.
Als de Rotor Power app wordt bedoeld: die gebruik ik niet. Al snap ik dat een connectie met die app energie kost. Verder is er volgens mij geen mogelijkheid om een connectie te verbreken, behalve stoppen met trappen en de Wahoo uit zetten.

@ scottwilko: 300 uur lijkt me ook wel optimistisch ja. Met 100 uur zou ik al blij zijn.

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4359
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 15 mei 2023 14:23

Waar ik wel rekening mee moet houden, ik dien elke keer bij een batterij wissel de Inpower te resetten. Doe ik dat niet, dan werkt hij niet goed. Wellicht dat dat voor jou ook een idee is. Batterij een paar seconden omgekeerd monteren en daarna weer goed.

Mvg10
Forum-lid
Berichten: 59
Lid geworden op: 08 mar 2021 19:51
Contact

Mvg10 16 mei 2023 09:14

scottwilko schreef: 15 mei 2023 14:23 Waar ik wel rekening mee moet houden, ik dien elke keer bij een batterij wissel de Inpower te resetten. Doe ik dat niet, dan werkt hij niet goed. Wellicht dat dat voor jou ook een idee is. Batterij een paar seconden omgekeerd monteren en daarna weer goed.
dank je, het proberen zeker waard :like:

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2146
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 16 mei 2023 09:42

De InPower valt nog onder garantie, maar anders zou ik gokken op vervuiling in het batterijvak. Demiwater mengen met isopropanol alcohol (30/70) en daarmee batterijvak reinigen. Voor de vochtbestendigheid dun laagje medicinale vaseline aan de binnenkant smeren, houdt inwerking van vocht tegen.
Maar dat is iets voor de hobbyist die een toestel buiten garantie/coulance heeft.
Dogma F

Plaats reactie