Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Canyon Aeroad perikelen, fiets retour of niet?

Jddv
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 mar 2017 15:37

Jddv 08 mei 2023 11:39

Dank jullie wel.

Ik heb het zadel gewoon vastgezet volgens specs op 5 Nm.
Misschien is alles opnieuw vetten een idee.

Maar wat als je onderweg je zadel een keer iets wil verzetten?

1094
Forum-lid
Berichten: 1662
Lid geworden op: 07 feb 2015 16:59

1094 08 mei 2023 11:42

Gebruik je carbonpasta?

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15962
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 08 mei 2023 12:08

Jddv schreef: 07 mei 2023 22:46 ...

Opnieuw Canyon gecontact. 2 opties gekregen of de fiets kan terug, of de fiets wordt nagekeken op het hoofdkantoor.

Voor mij is 4000 euro echt een hoop geld voor een fiets. Volgens mij moet een fiets van die prijsklasse gewoon perfect zijn. En zeker niet zulke issues hebben. En al helemaal niet na 300km). Ik heb zeker geen zin om met een imperfect product te gaan lopen klooien. Ik ben ook bang om over een half jaar met een half afgeschreven fiets te zitten die niet meer terug kan...
Canyon heeft het blijkbaar nog steeds niet op orde.
Gewoon terugsturen en je een andere fiets aanschaffen.


300 Probleemloze ki:ometers heb je ondertussen gehad, wil je het risico lopen dat er de komende jaren geen meer bijkomen?
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 08 mei 2023 12:14

Ik zou er niet mee door willen rijden. IK dacht dat de problemen inmiddels waren opgelost, maar blijkbaar niet.
Less is bore

Donpablopicco
Forum-lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 24 dec 2020 10:55

Donpablopicco 08 mei 2023 12:14

Wat een reacties zonder enige voorkennis, inzicht in probleem, of voor velen uberhaupt ervaring met het merk of de specifieke fiets.
Hoeveel rijden er nu op een Aeroad die geen problemen hebben? Blijkbaar gezien de verkopen en aantalen klachten die op internet staan toch wel behoorlijk veel. Mijn Aeroad heeft al meer dan 20k. KM geen problemen. Dan meteen hier op forum gooien dat Canyon hun zaken niet op orde heeft. Als je het zo bekijkt dan heeft elk merk wel problemen.
Als je auto een probleem heeft, ga je dan ook eerst langs de garage om te laten checken of alles ok is? Ik wel. Dus waarom niet eerst Canyon service center het laten beoordelen.

Echter mijn advies: Ga op je eigen gevoel af, maar raadpleeg eerst eens het service center voor de fiets en laat hem daar checken. Dan kun je nooit denken, had ik maar. Blijft natuurlijk veel geld dus je moet hierin echt doen wat zelf goed voelt. Zoals aangegeven heeft mijn Aeroad nooit problemen gehad en wellicht is het dus gewoon ergens fout gegaan bij jouw specifieke fiets of montage.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15962
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 08 mei 2023 12:23

Donpablopicco schreef: 08 mei 2023 12:14 ...... Dan meteen hier op forum gooien dat Canyon hun zaken niet op orde heeft. Als je het zo bekijkt dan heeft elk merk wel problemen.
.......
Echter mijn advies: Ga op je eigen gevoel af, maar raadpleeg eerst eens het service center voor de fiets en laat hem daar checken. Dan kun je nooit denken, had ik maar. Blijft natuurlijk veel geld dus je moet hierin echt doen wat zelf goed voelt. ..
...........wellicht is het dus gewoon ergens fout gegaan bij jouw specifieke fiets of montage.
Zo meteen is het, als je de voorgeschiedenis van dit model een beetje volgt, echt niet hoor.
Mijn advies is niet zozeer langs een Canyon center gaan, wat als je hen nu gelooft maar het probleem raakt toch niet opgelost, neemt Canyon dan binnen 6 maanden deze fiets terug?

Je schrijft het zelf, "het is fout gegaan bij deze fiets" en nu je er als klant nog vanaf kan moet je dat gewoon doen.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16241
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 08 mei 2023 12:53

Precies, het gaat niet om ieder merk of iedere Canyon maar specifiek om deze fiets en deze klant die iedere rit met vertrouwen van huis wil gaan, een kasseienstrookje pakken, de fiets mee op vakantie naar de Alpen wil nemen en 80km/h in de afdaling wil rijden.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
tornadotom
Forum-lid
Berichten: 782
Lid geworden op: 11 nov 2007 16:39

Gebruikersavatar tornadotom 08 mei 2023 13:42

Ik heb een krakende zadelpen gehad. Na 1000km teruggestuurd. Alles is super opgelost en ik heb zelfs nog wat andere puntjes als service na laten kijken (chain suck plaatje). Ik ben er zeer tevreden over hoe alles gegaan is. Kostte mij alleen een doos van EUR 15,-, die had ik niet meer.
Vertrouwen is goed, controle is beter.

Jddv
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 mar 2017 15:37

Jddv 08 mei 2023 16:17

Dank voor alle berichten. Toch best wel wisselende ideeën en ervaringen.

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3528
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 08 mei 2023 16:27

Als Canyon de fiets al wil terugnemen, zegt dat iets toch? Als ze alle vertrouwen hebben dat het een klein dingetje is lossen ze het op en dan klaar. Is het goedkoopste. En op de lijst van filantropische instellingen komen ze niet voor.

Ik zou m gewoon terugsturen. Ze bieden het zelf aan.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15962
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 08 mei 2023 16:43

Jddv schreef: 08 mei 2023 16:17 Dank voor alle berichten. Toch best wel wisselende ideeën en ervaringen.
Zo wisselend zijn de ideeën niet.
Maar nog belangrijker is of jij binnen 6 maand nog bang bent om met een half afgeschreven fiets te bezitten of nog erger doodsbang zal zijn van het geluid alsof je fiets in twee breekt.
En lees er je eerste post eens op na, het zijn je eigen woorden.

Als ik het was ging deze fiets Linea Recta terug en bestelde ik een andere, al dan niet Canyon want net als jij vind ik dat je voor 4000 euro geen inperfecte fiets moet hebben.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
bigfloor
Forum-lid
Berichten: 1121
Lid geworden op: 14 apr 2008 19:16
Locatie: Hengelo

Gebruikersavatar bigfloor 08 mei 2023 20:24

Probleem is met een stukje isolatietape (bijv Tesa) op te lossen (om de zadelpen heen, op de plek net onder de sleeve die uit het frame komt), rijd nu al meer dan 6000km zonder problemen nadat ik dat heb gedaan.
Vergis je niet, er zijn veel meer merken met zadelpen problemen
Canyon Aeroad in 2XL: 2022 CF SLX, Ultimate in 3XL: CF SL 2018 EL & AL SLX (Tacx NEO)

Plaats reactie