Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Canyon Aeroad perikelen, fiets retour of niet?

leon1
Forum-lid
Berichten: 3000
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 10 mei 2023 11:50

TKMP schreef: 10 mei 2023 10:35 5Nm is niet zoveel:
Bij mijn Look met aero-zadelpen is het inderdaad 10nm. En die moet je ook echt aanhouden anders krijg je ook bijgeluiden. Daar zijn over de Look wel meer berichten geweest. Waarbij de eigenaar van de fiets dus dacht met minder nm toe te kunnen.
Ride bikes, not tanks!

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 10 mei 2023 11:53

wasbeer2006 schreef: 10 mei 2023 08:27Ja
De reden waarom ik het vroeg is omdat ze de voorwaarden aangescherpt hebben. Vroeger mocht je zo'n ding, ik meen, 14 dagen gebruiken en indien niet tevreden, retour sturen. Dat was ook met "normale" gebruik buitenshuis.

Nu staat het volgende op de retour voorwaarden pagina:
Because we want you to be 100% satisfied with your purchase, you can return unused bikes and accessories within 30 days of receipt.

Het woordje UNUSED is denk ik hier van belang. In elkaar zetten thuis en aanschouwen zal prima zijn. Maar een proefrit van 100km zal niet meer geaccepteerd worden. En eenmaal de fiets op de weg is geweest, zie je dit direct aan het vuil op de ketting (om maar wat te noemen).

Tenzij er een defect ergens aan zit en Canyon zelf zegt stuur maar terug, zal het terug sturen anders niet zo makkelijk meer gaan denk ik.

1094
Forum-lid
Berichten: 1657
Lid geworden op: 07 feb 2015 16:59

1094 10 mei 2023 12:02

Vriend van me heeft onlangs zn Canyon met 300+ km op de teller terug gestuurd want hij zat niet lekker, daar werd niet lastig over gedaan.

marsman
Forum-lid
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 10 mei 2023 12:02

Ik ben geen jurist, maar ik denk dat we het hier hebben over retourneren vs. garantie. Kleding mag je bijv. ook retourneren, maar alleen als het ongebruikt is. Dat Canyon topicstarter aangeboden heeft om de fiets terug te nemen is coulance. Maar verder lijkt het me logisch dat ze in basis alleen ongebruikte fietsen retour nemen. Ze hebben het recht om garantie te verlenen. En de koper heeft het recht om garantie te krijgen.

Ik snap wel dat Canyon flexibel is. Iedereen moet toch even een ritje kunnen doen om te kijken of de maat een beetje passend is. Maar kan me ook voorstellen dat ze bij grotere schades een retour niet zomaar accepteren. Idem als duidelijk is dat de fiets mogelijk voor een vakantie gebruikt is oid en daarna retour komt. Maar dit is een beetje all in de game voor Canyon als (bijna) webonly aanbieder. Niet iedereen rijdt naar Koblenz. Dit is gewoon een bedrijfsrisicootje dat ze incalculeren denk ik.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

Gebruikersavatar
TKMP
Forum-lid
Berichten: 1478
Lid geworden op: 02 aug 2013 21:03

Gebruikersavatar TKMP 10 mei 2023 13:03

ik had een pinarello GAN RS die 6Nm max op de wedge had staan, een wedge met een vlak van ~45deg
de canyon aeroad heeft geen wedge onder een hoek, maar het boutje wordt haaks op de pen geduwd, met een kunstof dopje ertussen lijkt;
Afbeelding
de oude aeroad had een wedge type klemming,
neiuwe pinarellos hebben ook een boutje haaks op de pen maar dan zijn het er twee en frictie plaatje over een langere lengte,

ik zou nog eens met een goede carbon pasta werken en op tweeplekken zorgen voor een goede prep,1)voor zijnde bij die verdikking, en 2)achterzijde op het kunstof dopje, en als je iets meer mag trekken van canyon, dan zou ik dat advies ook volgen.
geen rocket science.

Djemz
Forum-lid
Berichten: 1751
Lid geworden op: 25 feb 2018 15:08

Djemz 10 mei 2023 18:28

Jans schreef: 10 mei 2023 11:32
TKMP schreef: 10 mei 2023 10:35 en is TS al langs het service center geweest? ervan uitgaande dat de zadelpen niet juist gemonteerd is......
iedere FMer kan je hiermee helpen, een handige fiets vriend ook.

kijk uitsluiten is de moeite, want je geniet wel van het bakkie.
en terugsturen kan je maar 1 keer,
5Nm is niet zoveel:
https://www.canyon.com/en-bh/support-ar ... embly.html

gingen de bekende klachten nu over zakkende zadels of over kraakende zadel pennen?
Enig idee hoe ver hij daar misschien moet rijden? Je gaat er toch vanuit als je zoveel voor een fiets uitgeeft je ook zorgeloos moet kunnen fietsen?
Tja, veel merken hebben wel hun problemen.
Zoals bianchi die nog een stuk duurder is waarvan de sturen blijkbaar breken, verschillende merken die frames hebben die kraken, Scott heeft ook hun problemen met zakkende zadelpennen, pinarello fietsen die 3x zo duur zijn of TS zijn canyon met veel grotere problemen,...

Jddv
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 mar 2017 15:37

Jddv 16 mei 2023 19:29

Sorry voor de late reactie en dank voor jullie input.
Ik heb de fiets uiteindelijk teruggestuurd. Ik hoop snel het geld terug te hebben.
Dan kan ik met die 4000eu gaan shoppen voor een andere fiets.

Bedankt allemaal voor het meedenken

Plaats reactie