Alles over vakanties op én met de fiets

Stop onderweg van NL naar Girona

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 24 mei 2023 12:24

felixkremer schreef: 04 mei 2023 11:22 Mocht het advies nou juist zijn: stop niet in Frankrijk, Girona is zo mooi probeer daar zoveel mogelijk kilometers te pakken, ook best!
Als je de reis naar Gerona opknipt kom je op doelen in Frankrijk die ook in een lang weekend zijn te doen.
Zelf zie ik niet op om 1400km in een keer te doen. Zeker niet als je allebei rijdt.
2-3 uur voor het licht wordt gaan rijden........... bij aankomst even uurtje luieren en uurtje losfietsen en dan lekker tapas eten.
Volgende dag rustig beginnen met een ritje van 4-5 uur met koffie en lunchbreak.........

Omgeving Gerona is de moeite om zo lang mogelijk te zijn.
De Ventoux is bijna 1160km en ga je dan de dag erna zo'n klim doen? Dat vind ik echt zo'n afvinkding worden dan ipv dat je er van gaat genieten.

Wil je toch in twee delen waar ook argumenten voor zijn is de Morvan misschien een idee. Oostkant ergens gaan zitten en dan op de tussendag lekker een rondje van 5 uur met niet te extreem klimmen.

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2198
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 24 mei 2023 13:05

Mijn mening. Fiets al meer dan 40 jaar en in veel verschillende landen gefietst. Voor mij geld ondertussen als ik in 2 dagen rijd naar een bestemming in het zuiden: niet klimmen op een tussen dag. Mijn benen voelen nooit lekker de eerste dag na een dag in de auto en van genieten is dan zeker geen sprake. De dag na een echter klim wil ik ook zeker niet de hele dag weer in de auto zitten, want dan zijn daarna mijn benen 3-4 dagen niet echt geschikt om mee te fietsen en dat zou echt zonde zijn als je naar Gerona gaat. Wat ik nog wel zou doen is dag rijden, dat lekker in de heuvels fietsen (zou voor jou bijvoorbeeld de Drome kunnen zijn). Rijd eigenlijk het liefst in 1 dag en dan de eerste dag op bestemming alleen rustig fietsen dan ben ik daarna ook echt toe aan klimmen en afzien. Wat ik nog wel zie zitten (en ook wel een gedaan heb) vroeg thuis weg met de auto, 1000 km rijden. (zo plannen dan je dan rond tussen 16 en 17 uur op besteming bent. Lekker 2 uurtjes peddelen op de fiets en dan lekker eten en goed slapen. Volgende dag naar bestemming rijden en dan ook meteen uurtje lostrappen. Dan ben ik er de eerste dag op eindbestemming het best aan toe en kan ik dan gewoon lekker gaan fietsen en klimmen.
Ach, ik zeg ook maar wat

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8292
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 24 mei 2023 15:48

TS gaat alleen met de auto, als hij bij zijn plan blijft. Dan vind ik 1400km toch wel te veel van het goede in één dag.

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8447
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 24 mei 2023 16:49

Jans schreef: 24 mei 2023 15:48 TS gaat alleen met de auto, als hij bij zijn plan blijft. Dan vind ik 1400km toch wel te veel van het goede in één dag.
Mis ik een stukje onderweg van ts?

03 MEI 2023, 08:41
Morning!

Begin juni rij ik met de auto richting Girona voor een vakantie van 3 weken en aangezien ik niet van plan ben de rit in 1 ruk te rijden (rij alleen, dus ik ga ervan uit dat ik na een uur of 10 het wel gezien heb en toe ben aan een pauze)
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8292
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 24 mei 2023 17:25

04 MEI 2023 10:22
Ik vind het geen probleem om de eerste dag 1000km te rijden, liever dat dan dat ik op dag 3 (dus na de dag fietsen) nog 1000km moet richting Girona. Mijn idee was om de eerste paar dagen in Girona (dan ben ik nog zonder vrouw en kind) wat meer kilometers te maken op de fiets, dus hoe uitgeruster ik daar aankom, hoe beter.
Tussen de regels door dacht ik te lezen dat zijn vrouw met kind dan waarschijnlijk vliegen. Maar misschien is dat wel te snel bedacht.

felixkremer
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 07 nov 2020 14:13

felixkremer 28 mei 2023 20:44

Vrouw en kind gaan inderdaad een week later en gaan vliegen, dus ik rij in mn eentje die kant op. Op zich is 1400km in één dag geen probleem, mits de omstandigheden goed zijn en ik geen/weinig files tegenkom. Langer dan 15 uur rijden zie ik niet zitten, liever een tussenstop dan in slaap vallen achter 't stuur..

En de Mt Ventoux lijkt 'm toch niet te gaan worden op basis van de weersverwachting (onweer en regen). En misschien ook wel een beetje wat @gastheerM hierboven aangaf: dan wordt het een 'afvinkdingetje'.

Ik ga dus op zoek naar een andere tussenstop.

Plaats reactie