Dat gedoe over vierkant worden bij GP5000 altijd. Al sinds de 4000 rij ik met de GP. Eerste batches 5000 waren rukkerderuk. Snel lek (record 3x in 1 rit), snel versleten. Onder garantie vervangen en daarna altijd goed geweest. Ja, ze worden na 1500km vierkant. So what? Ik merk er niks van, achterband gaat 5000-6000 km mee en ik rijd ze tot op het canvas op. Pas als er redelijk wat karkas naar buiten puilt gaat er iets nieuws op. Voorband vervang ik vanwege droogte scheuren, niet vanwege slijtage.
In een jaar doe ik 10.000-12.000km met de racer en doe voor de vakantie een nieuwe achterband erop, die is dan meestal behoorlijk kaal. En die rij ik door tot het canvas erdoor piept. Voor winters weer heb ik een gravelbike, dus de GP5000 gebruik ik niet het hele jaar door.
Bandenkeuze
Dus je rijd een fiets die aardig wat kost en een band rijd je op tot het canvasbij mij is het net andersomRamon73 schreef: ↑04 mei 2023 18:59 Dat gedoe over vierkant worden bij GP5000 altijd. Al sinds de 4000 rij ik met de GP. Eerste batches 5000 waren rukkerderuk. Snel lek (record 3x in 1 rit), snel versleten. Onder garantie vervangen en daarna altijd goed geweest. Ja, ze worden na 1500km vierkant. So what? Ik merk er niks van, achterband gaat 5000-6000 km mee en ik rijd ze tot op het canvas op. Pas als er redelijk wat karkas naar buiten puilt gaat er iets nieuws op. Voorband vervang ik vanwege droogte scheuren, niet vanwege slijtage.
In een jaar doe ik 10.000-12.000km met de racer en doe voor de vakantie een nieuwe achterband erop, die is dan meestal behoorlijk kaal. En die rij ik door tot het canvas erdoor piept. Voor winters weer heb ik een gravelbike, dus de GP5000 gebruik ik niet het hele jaar door.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4
Tja, komt bekend voor want ergens moet men het geld zien weg te schrapen, toch.?nijkie schreef: ↑04 mei 2023 19:12Dus je rijd een fiets die aardig wat kost en een band rijd je op tot het canvasbij mij is het net andersomRamon73 schreef: ↑04 mei 2023 18:59 Dat gedoe over vierkant worden bij GP5000 altijd. Al sinds de 4000 rij ik met de GP. Eerste batches 5000 waren rukkerderuk. Snel lek (record 3x in 1 rit), snel versleten. Onder garantie vervangen en daarna altijd goed geweest. Ja, ze worden na 1500km vierkant. So what? Ik merk er niks van, achterband gaat 5000-6000 km mee en ik rijd ze tot op het canvas op. Pas als er redelijk wat karkas naar buiten puilt gaat er iets nieuws op. Voorband vervang ik vanwege droogte scheuren, niet vanwege slijtage.
In een jaar doe ik 10.000-12.000km met de racer en doe voor de vakantie een nieuwe achterband erop, die is dan meestal behoorlijk kaal. En die rij ik door tot het canvas erdoor piept. Voor winters weer heb ik een gravelbike, dus de GP5000 gebruik ik niet het hele jaar door.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Ik overweeg de Vredestein Superpasso omdat die wordt gepromoot in de podcast de Grote Plaat van Blaudzun (en ook aangeprezen door de gasten). Goede verkooppraat ? Ze zijn inderdaad wel duur en de Schwalbe's waar ik nu op rijd zijn eigenlijk ook prima
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 12661
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ik draai, nieuwe voorband en de huidige naar achter. (tenzij ik een nieuwe set monteer)
Achter maat het allemaal niet zo uit, zeker niet in de polder.
Je merkt gewoon zeker bij de lagere bandenspanningen dat bij heel veel kilometers niet alleen slijtage van het profiel speelt.
Ik weet niet wat nu het gemiddelde is met de nieuwe banden. Met de oude Schwalbe/Michelin reed ik 3000 a 3500km en met de Pirelli 6000km.
De nieuwe zijn volgens mij sneller weg iig van Pirelli.
Helaas zijn de oude pirelli,s niet meer te krijgen, extreem licht, nooit lek en ze werden niet vierkant en 6000km. Volgens mij vonden ze ze zelf ook te goed.
215 gram voor een band die 29.5 netto viel.
Achter maat het allemaal niet zo uit, zeker niet in de polder.
Je merkt gewoon zeker bij de lagere bandenspanningen dat bij heel veel kilometers niet alleen slijtage van het profiel speelt.
Ik weet niet wat nu het gemiddelde is met de nieuwe banden. Met de oude Schwalbe/Michelin reed ik 3000 a 3500km en met de Pirelli 6000km.
De nieuwe zijn volgens mij sneller weg iig van Pirelli.
Helaas zijn de oude pirelli,s niet meer te krijgen, extreem licht, nooit lek en ze werden niet vierkant en 6000km. Volgens mij vonden ze ze zelf ook te goed.
215 gram voor een band die 29.5 netto viel.
Die keuze zie je niet vaak. Waarom deze band als ik vragen mag.
Onder mijn Trek zitten R1 bandjes. Doen het oké denk ik. Hooguit wat stug.
Omdat ze lekbestendiger zijn dan de R3's die ik daarvoor gebruikte. R1 is echt stug. Ik rij niet genoeg lek op de wegfoiets om daar tubeless te overwegen (paar watts brengen me ook geen KOM's).
Niet zijken maar reiden !
Ik vond die R2 wel prima eigenlijk. Dat was mijn vorige set. De R1 die standaard op mij fiets zat voelde een beetje lomp aan. Ik rijd nu op Vittoria Corsa G2. Ik vond de R2 lekkerder rijden. De Vittorias zijn met dezelfde druk voor mijn gevoel een beetje te slap, dus ik pomp ze wat harder op.
Zou wat zijn als ze na 1000km al vierkant worden. Ze zijn er berucht om, maar niet zo snel gelukkig
-
- Forum-lid
- Berichten: 733
- Lid geworden op: 29 jan 2016 09:05
De Conti's waren in de afgelopen jaren superieur. Het ideale evenwicht van lekbestendigheid, rolweerstand en gewicht. Maar volgens een recente test in Roadbike.be heeft de concurrentie niet stil gezeten. De Conti's zijn nog altijd erg goed. Maar de banden van Schwalbe kwamen als winnaar uit de test. Ook Michelin scoorde goed.
De Vredesteins kan men beter links laten liggen...
De Vredesteins kan men beter links laten liggen...