Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Bandenkeuze

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3383
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 04 mei 2023 08:51

Voor mij is de Conti GP5000 S TR net wel een goeie allrounder, de prijs even buiten beschouwing gelaten. Ik kan hem maar 1 verwijt maken: hij is wat minder fijn qua gevoel als de imho best rijdende tubeless band, de Veloflex Corsa Race of Evo TLR. Maar hij is betrouwbaarder, lekt/zweet veel minder, en is ietwat sneller. Ben nooit een Conti fan geweest maar deze vind ik een topper.
Afbeelding

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5383
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 04 mei 2023 08:54

Pro one in niet tubeless variant wel prima prijs denk ik.

Waarschijnlijk is dan de gewone Schwalbe one TLE ( niet de Pro one Tubeless ), degene die wel dicht in de buurt komt qua prijs/kwaliteit als je een tubeless band wil.
Alleen misschien zit t koersgedrag van de schwalbe one's uit enkele regenkoersen rond 2018 te diep in mijn geheugen. Het was zo erg dat ik in een criterium gestopt ben om mijn reserve wielen te steken, met toen continental 4000s. En dat was een transformatie die zijn weerga niet kende in die klinkerkoers. ( kan ook in mijn hoofd hebben gezeten :lol: ).

Ik rij nu continental 5000s TR, maar ik vind ze eigenlijk dus te duur. En ik weet dat ze niet erg duurzaam zijn en misschien het eind van dit jaar niet eens gaan halen. Maar qua grip en stuurgevoel heb ik weinig te klagen.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5383
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 04 mei 2023 09:01

Goed eerst die 5000s TR eens oprossen dit jaar.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
TKMP
Forum-lid
Berichten: 1476
Lid geworden op: 02 aug 2013 21:03

Gebruikersavatar TKMP 04 mei 2023 09:20

hayes schreef: 04 mei 2023 08:44 De nieuwe Corsa n.ext is mischien wel die allrounder die je zoekt? In clincher versie rond de 35 euro denk ik.
En rijdt héél fijn. Iets soepeler dan de Rubino, lekbestendiger dan de gewone Corsa.
dit dus,
die next zijn echt wel fijne bandjes:
ze pakken weinig steentjes op, de zachte corsa s heeft een erg zachte coumpount
in nat en droog heb je behoorlijk grip, ik ben nog niet eerder met zoveel controlle door hairpins gereden. dat ligt natuurlijk niet enkel aan de bandjes.

ik rij ze trouwens met latex binnenbandjes, I will buy again.

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8528
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 04 mei 2023 09:33

Hier ook in twijfel,nieuwe wielen zijn in aantocht 21mm intern.
Heb nieuwe Schwalbe pro one 25mm liggen,of toch 28mm tubeless/binnenband.
Zoals het er nu naar uitziet alleen droog weer.
Heb met Corsa 's gereden rijden zo smooth over de weg.Continental 5000 vindt ik toch een vrij harde band.
Rubino toch het gevoel van weerstand.
Schwalbe one goede all-rounder.
Vredenstein Senso fijne band maar wordt wel vierkant na 2500km.
Nog geen ervaring met Pirelli en Goodyear.
Qua prijs vindt ik rond de €40,- wel de max;)
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Gebruikersavatar
fietsslak
Forum-lid
Berichten: 422
Lid geworden op: 16 jun 2016 13:21

Gebruikersavatar fietsslak 04 mei 2023 09:42

Ik rij al jaren met Conti/Schwalbe; afgelopen jaar met Schwalbe Ones TLE op hookless velgen. Ik vind ze beetje ‘houterig’ aanvoelen, maar grip en snelheid is verder prima. Een keer lek (metalen kram), maar latex dichtte het gat keurig.
Nadeel nu is dat er een soort lengtescheur in zit (ze mogen terug naar Schwalbe voor onderzoek).

Nu zitten er GP5000TR’s op en dat rijdt verder prima (ook weer geen dag/nacht-verschil). Gevoelsmatig pikken ze wel veel minder steentjes op dan de schwalbes.

In de winter/slecht weer heb ik nog een setje Durano’s. Goeie winterband, maar verwacht geen PR’s ;)

Voor het geld en de prestaties vind ik de gewone Ones eigenlijk wel een prima bandje.
I gotta warn you: I've got a compact and an 11-32 and I'm not afraid to use 'em!

1094
Forum-lid
Berichten: 1654
Lid geworden op: 07 feb 2015 16:59

1094 04 mei 2023 10:53

Ik ga het eens proberen op de Corsa's, weet nog niet welk type maar denk de control g2.0
Als die niet bevallen of lelijk zijn ga ik over een jaar weer naar de grand prixs of probeer ik de schwalbe pro one

Woutoro32
Forum-lid
Berichten: 368
Lid geworden op: 18 jun 2020 21:22

Woutoro32 04 mei 2023 11:11

Rij sinds een jaar met Good Year Eagle sport. 27 euro per stuk (?) dacht ik. Geven goed gevoel op de weg en grip voelt ook goed. Hiervoor had ik Conti ultra sport 3. GY voelt beter op de weg. De ultra sport vond ik altijd wat zwevering.

Ik heb laatst een tweede setje gekocht met skinwall (had nog bonnen) van de Good Year. Maar na zo'n 4000km zien de GY er nog best goed uit.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12637
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 04 mei 2023 11:38

Ik zo met niet blinstaren op tubeless op de racer. Ik vond mijn pirelli,s met latex binnenband net zo fijn en voel echt geen verschil.
Lek rijd ik toch zelden/nooit, helaas zijn die pirelli,s niet meer te koop gewoon 6000km met een setje!

Tubeless rijd ik vooral voor veiliheid in de bergen. Daarnaast zijn de banden gewoon bizar duur geworden.
Dan ook nog de vloeistof maakt het al met al 2x zo duur minimaal.
Pirelli zit op 60 euro, nu vind ik dat niet zo,n probleem als je alle kosten binnen beschouwen neemt is het een druppel op de gloeiende plaat en het een van de belangrijkste onderdelen.

bike-discount.de had laatst redelijk goede deals die echt behoorlijk wat scheelde. Ik had de nieuwe pirelli TLR 30mm voor 61 euro.
Zullen binnenkort wel goedkoper worden maar toch.

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8528
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 04 mei 2023 17:20

Zit te denken aan de Schwalbe pro one 28mm voor het stuurgedrag voor en de One 28mm achter ivm hogere slijtage.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2437
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 04 mei 2023 17:36

Ik heb momenteel 5000's.
Vandaag de kaap van 1000km met deze set (25mm met binnenbandjes).
Heb de indruk dat ze minder snel vierkant worden, kan ook zijn omdat ik sedert ik deze banden heb slechts 6bar meer steek achteraan, terwijl ik vroeger 7,5 bar stak.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37654
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 04 mei 2023 18:37

wasbeer2006 schreef: 04 mei 2023 11:38 Pirelli zit op 60 euro, nu vind ik dat niet zo,n probleem als je alle kosten binnen beschouwen neemt is het een druppel op de gloeiende plaat en het een van de belangrijkste onderdelen.

bike-discount.de had laatst redelijk goede deals die echt behoorlijk wat scheelde. Ik had de nieuwe pirelli TLR 30mm voor 61 euro.
Zullen binnenkort wel goedkoper worden maar toch.
Ik vind dat zeker wel een punt. Dat soort prijzen gaan echt nergens over.
Less is bore

Plaats reactie