Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Nieuwe racefiets - maatje xxl

SandeR.
Forum-lid
Berichten: 105
Lid geworden op: 08 jul 2014 18:57

SandeR. 01 mei 2023 12:03

Hallo allen,

Ik ben in de race voor een nieuwe racefiets, momenteel rijd ik op een Canyon Endurace 3XL uit 2018. Nu bevalt Canyon mij prima en met mijn lengte is het wel een uitdaging om een fiets te vinden in mijn maat.
Nu zag ik op de website van Canyon de nieuwe Ultimate CF SL met 105 Di2, maar die fiets heeft een D shape zadelpen, welke helaas niet hoog genoeg zal zijn voor mijn lange benen. Ook kan ik de D shape zadelpen nergens anders kopen welke in het Canyon frame zal passen. Iemand hier meer ervaring mee?

Mijn maten zijn:
Lengte 2.04m
BBL is 105cm dacht ik
Zadelhoogte is 92 of 93 cm

Wensenlijstje:
Carbon frame
105 Di2
Schijfremmen (is de standaard tegenwoordig, maar ik heb ze nog niet)
Kabels intern
Zadelpen intern
Hogere velgen en powermeter zijn dingen die ik wel zou willen, maar geen prio hebben.

Mogelijke opties:
Isaac Boson - De fietsenwinkel waar ik geweest ben, zegt dat ze wel vaker langere mannen op het grootste model hebben gekregen.
Orbea Orca M30i - De winkel waar ik geweest ben heeft hem in bestelling staan, eind Mei waarschijnlijk binnen en dan kan ik even kijken en testen.
Scott Addict 20 (2023) - zag ik op internet voorbij komen, iemand ervaringen met deze fiets voor een lange man?

Oja, budget is zo rond de € 3500,- / € 4000,-

Ik zag op het forum ook een rode Lapierre voorbij komen, echter kon ik het model/kleur niet vinden op internet?
Afbeelding

Hebben jullie verder nog ideeen betreft merken en modellen?


Bedankt!

i-mac

i-mac 01 mei 2023 12:20

Zou het deze kunnen zijn? Lapierre Aircode DRS 6.0


https://youtu.be/3tU9ZIIHREY?t=156

microkid
Forum-lid
Berichten: 119
Lid geworden op: 01 mar 2022 16:44

microkid 01 mei 2023 12:35


SandeR.
Forum-lid
Berichten: 105
Lid geworden op: 08 jul 2014 18:57

SandeR. 01 mei 2023 14:25

@ i-mac, dat zou zomaar is kunnen, dank je!

@ microkid, bedankt, maar dit is niet echt de fiets die ik zoek, kabels extern en dan ook nog 2 van die lelijke schroeven op de bovenbuis...

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1703
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 01 mei 2023 14:44

Volgens mij gaat de Lapierre maar tot maatje XL.
Ze geven op hun site dan een lengte aan tot 1,95 m. Lijkt me te klein worden voor jou.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

microkid
Forum-lid
Berichten: 119
Lid geworden op: 01 mar 2022 16:44

microkid 01 mei 2023 15:53

SandeR. schreef: 01 mei 2023 14:25 @ i-mac, dat zou zomaar is kunnen, dank je!

@ microkid, bedankt, maar dit is niet echt de fiets die ik zoek, kabels extern en dan ook nog 2 van die lelijke schroeven op de bovenbuis...
Kabels extern was een wens he, geen eis ;)

Dan deze: https://www.canyon.com/en-nl/road-bikes ... e=R101_P02

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5737
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 01 mei 2023 18:31

Dit is waarschijnlijk de fiets waar hij het over heeft, en dus een te kleine zadelpen heeft.

@SandeR, waag eens een mailtje naar Canyon.
Misschien weten zij een oplossing.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16215
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 01 mei 2023 19:28

Die Orbea en en Isaac lijken mij wel klein voor die lengte. Ik vrees dat die fietsenmakers vooral naar hun eigen portemonnee praten.

Een Storck Aernario.2 Comp zou misschien kunnen maar voldoet uiteraard niet aan de eisen. Ik zou met alle plezier weggewerkte kabels inruilen voor een passend frame, maar wie ben ik?
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15951
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 01 mei 2023 22:22

+1 voor Ernie c.
I know myself like no one else
Nothing to defend

ptrbssr
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 13 mei 2015 09:51
Locatie: Amsterdam

ptrbssr 02 mei 2023 07:32

Hoi Sander, qua maatvoering heeft Canyon een heel sterk aanbod voor de langere fietser. Ben zelf 2,01m en heb een tijd een Canyon Ultimate gehad (toen nog 3XL, tegenwoordig is dat de 2XL). De Lapierre en de Isaas Boson lijken mij aan de krappe kant. Dat kun je het beste zelf bepalen, door ook naar de 'stack' te kijken. Ofwel: wat wordt de 'drop' tussen bovenkant zadel en bovenkant stuur? En hoe is dat bij je huidige fiets? Als je diep kunt zitten, zijn de Isaac en Lapierre nog een optie. Maar check ook de zitbuislengte in relatie tot de lente van de zadelpen (minstens 1/3 deel in het frame). Tip: bekijk de geometrie diagrammetjes van je Endurace en vergelijk die met de fietsen op je wenslijstje. Als ik zelf in de markt ben voor iets nieuws is dat het eerste wat ik doe (voor de goede orde: ik koop losse frames en bouw ze zelf op). Pas daarna komen zaken als looks en overige eisen/wensen aan bod. En dan zou ik interne kabelvoering heel snel opofferen voor een goede zitpositie.
Mijn keuze is uiteindelijk gevallen op een Cervelo Caledonia in maat 61cm. Bij de afweging merken als Canyon, Cannondale, Pinarello (duur, maar maken verrassend grote kaders) en Storck uitgeplozen.
Succes met je zoektocht en keuze!

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16215
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 02 mei 2023 07:55

Ook wel frappant dat 2/5 van de eisen van een lange fietser bestaan uit zaken die ervoor zorgen dat er voor lange mannen steeds minder te kiezen is. In principe wordt je door die fabrikanten gecanceled maar de commercie heeft zo goed zijn werk gedaan dat we het nog mooi vinden ook.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
bigfloor
Forum-lid
Berichten: 1118
Lid geworden op: 14 apr 2008 19:16
Locatie: Hengelo

Gebruikersavatar bigfloor 03 mei 2023 23:42

Ik rijd met een BBL van 100cm op een Canyon Aeroad 2022 in 2XL (de grootste maat). De zadelpen kan nog wel aardig verder omhoog (heb het niet gemeten helaas).
Zou Canyon via de email/chat eens vragen wat de max zadelrail hoogte is (= hoe ver de zadelpen eruit kan, en dan gemeten tot midden trapas), zou het zowel voor de Aeroad als de Ultimate even vragen dan.
Ik heb een excel sheet gemaakt met de meest gangbare 'grote' racefietsen, daar vielen er voor mij al heeeeel veel af, stuur maar een PB als je de Excel file wilt hebben
Canyon Aeroad in 2XL: 2022 CF SLX, Ultimate in 3XL: CF SL 2018 EL & AL SLX (Tacx NEO)

Plaats reactie