Alles over cyclos en toertochten. In samenwerking met (en gemodereerd door) CycloWorld.cc

Trois Ballons 2023

dwangarbeider
Forum-lid
Berichten: 1217
Lid geworden op: 11 mei 2006 21:25

dwangarbeider 27 apr 2023 20:37

Je vervangt dan in feite een bidon drank voor een bidon voeding. Bij warm weer zijn zelfs 2 bidons drank geen overbodige luxe.
Daarom zou ik altijd kiezen voor voeding in de achterzakken en 2 bidons drank.

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8453
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 27 apr 2023 21:41

De water bidon zal eerder leeg zijn dan de marsepein bidon.
Ik gebruik al jaren maltodextrine vul beide bidons af met dezelfde aantal grammen en bij een lange rit bv 2x boterham zakje met 80gr mee.
Zo heeft een ieder zijn eigen voedingsstrategie.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

jodijkstra
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 apr 2023 22:32

jodijkstra 29 apr 2023 22:37

Ik wil deze ook fietsen, ik zie dat hiervoor een medisch attest moet overleggen en/of een certificaat dat je wedstrijden rijdt.
Ik ben goed getrainde tourfietser. Betekenen deze vereisten dat ik aan de grandfondo kan deelnemen?

Bedankt alvast.

jasperdeman
Forum-lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 12 aug 2014 22:55

jasperdeman 17 mei 2023 10:34

jodijkstra schreef: 29 apr 2023 22:37 Ik wil deze ook fietsen, ik zie dat hiervoor een medisch attest moet overleggen en/of een certificaat dat je wedstrijden rijdt.
Ik ben goed getrainde tourfietser. Betekenen deze vereisten dat ik aan de grandfondo kan deelnemen?

Bedankt alvast.
Op basis van wat je schrijft is dat niet te zeggen. Je geeft zelf de twee voorwaarden aan op basis waarvan je deelname wordt geaccepteerd: een medische verklaring en/of een wedstrijdlicentie.

Als je die aanlevert wordt je deelname geaccepteerd.

Nu kan je bij de Trois Ballons, als ik de website goed begrijp, zonder die zaken ook gewoon mee doen, maar dan doe je niet mee in de uitslag. Dan doe je mee als 'Randonneur".

https://les3ballons.com/en/medical-cert ... insurance/
In the absence of these documents, registration will be recorded in a Randonneur formula

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 17 mei 2023 10:39

Is al vaak besproken hier, je kunt ook zelf je attest maken en uploaden, dat wordt ook geaccepteerd. Ik zeg niet dat dat slim is. Maar wordt geaccepteerd. Het is gewoon om medische risico's bij de organisatie weg te houden. Volgens mij zijn er genoeg mensen op dit forum die recepten voor appeltaart, courgettesoep ed geüpload hebben.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 17 mei 2023 10:39

Dubbel
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27462
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 17 mei 2023 11:09

rikkert schreef: 17 mei 2023 10:39 Is al vaak besproken hier, je kunt ook zelf je attest maken en uploaden, dat wordt ook geaccepteerd. Ik zeg niet dat dat slim is. Maar wordt geaccepteerd. Het is gewoon om medische risico's bij de organisatie weg te houden. Volgens mij zijn er genoeg mensen op dit forum die recepten voor appeltaart, courgettesoep ed geüpload hebben.
Dat is onjuist, althans deels. Het is een wettelijke verplichting, daar kan de organisatie weinig aan doen.

Iets meer achtergrond hier.

jasperdeman
Forum-lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 12 aug 2014 22:55

jasperdeman 20 mei 2023 14:09

Wow! Flinke frustratie in de voorbereiding....

Zojuist aangereden door een automobilist die naar bloemetjes in de etalage van de bloemist zat te kijken en mij (van rechts komend) dus even niet zag aankomen. Gelukkig geen letsel, maar mijn fiets op drie blekken door midden gebroken. :( :(

Gelukkig was ze schuldbewust en samen netjes mobielschademelden-formulier ingevuld.

Maar ja: over twee weken fiets ik Trois-Ballons en over 5 weken staat de Marmotte gepland.

Want ik verwacht niet een gelijkwaardige fiets te kunnen aanschaffen op zo'n korte termijn huidige levertijden.

Dus nu moet ik op korte termijn op zoek naar een vervangende fiets.
Zijn hier evaringen met (hoogwaardige) huurfietsen voor een periode van 1-2 maanden?

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8293
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 20 mei 2023 15:56

havana schreef: 17 mei 2023 11:09
rikkert schreef: 17 mei 2023 10:39 Is al vaak besproken hier, je kunt ook zelf je attest maken en uploaden, dat wordt ook geaccepteerd. Ik zeg niet dat dat slim is. Maar wordt geaccepteerd. Het is gewoon om medische risico's bij de organisatie weg te houden. Volgens mij zijn er genoeg mensen op dit forum die recepten voor appeltaart, courgettesoep ed geüpload hebben.
Dat is onjuist, althans deels. Het is een wettelijke verplichting, daar kan de organisatie weinig aan doen.

Iets meer achtergrond hier.
Wettelijk is een medisch certificaat van een arts drie jaar geldig. Dat betekent nog niet dat een organisatie dat ook accepteert.
Mijn huis/sport arts heeft het er expliciet op geschreven. Of het geaccepteerd wordt weet ik nog niet. Ben je in Frankrijk lid van een vereniging dan kun je wel drie jaar je licentie krijgen na sportkeuring.

@Rikkert, je hebt wel gelijk hoor dat het hier vaak aangemoedigd is om zelf een Certificaat te produceren.

bever
Forum-lid
Berichten: 2103
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 20 mei 2023 21:27

jasperdeman schreef: 20 mei 2023 14:09
Dus nu moet ik op korte termijn op zoek naar een vervangende fiets.
Zijn hier evaringen met (hoogwaardige) huurfietsen voor een periode van 1-2 maanden?
https://www.wiel-rent.nl/nl/

Koga-flyer met 105
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 aug 2013 14:48

Koga-flyer met 105 31 mei 2023 07:12

Ik heb dus nooit meer aan een dokters verklaring gedacht.

Dan maar rijden zonder tijd. En gaan voor een mooie fiets dag.

Maar er is ook nog steeds geen e-mail met informatie van de organisatie.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8293
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 31 mei 2023 08:55

Koga-flyer met 105 schreef: 31 mei 2023 07:12 Ik heb dus nooit meer aan een dokters verklaring gedacht.

Dan maar rijden zonder tijd. En gaan voor een mooie fiets dag.

Maar er is ook nog steeds geen e-mail met informatie van de organisatie.
Dit geeft dus die onzin weer. Je mag wel fietsen maar dan zonder tijd. Is dat "minder gevaarlijk"?
Maar zo'n attest is makkelijk gemaakt hoor. Op internet te vinden. Zien dat je ergens een stempel kunt scoren. Daar zijn de Fransen gek op.

Ik denk dat het niet meer zo is, maar een paar jaar geleden had je voor een yoga groepje al een medische verklaring nodig.

Plaats reactie