Voor al je afspraakjes

hulp bij starten fietsen

Rickert76
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 apr 2023 20:37

Rickert76 20 apr 2023 20:49

Hallo allemaal,

Ik ben Rick en ik ben 46 jaar. Ik ben woonachtig in Ede. Nu nog werkzaam bij de politie maar dat gaat dit jaar veranderen. Mijn gezin bestaat uit een lieve vrouw en 2 toppers van kinderen welke al lekker volwassen zijn.

Na vele jaren kijken, overwegen nu toch de stap gezet om te gaan wielrennen. Dus vele filmpjes later en zoektochten op internet heb ik mijn eerste fiets gekocht. Deze laat ik a.s. maandag 24 april nalopen en gelijk een kleine bikefit zodat ik goed start.

Ik heb totaal geen ervaring met wielrennen dus een mooie uitdaging voor de boeg. Nu is leren in praktijk het beste en ik ga dat ook doen. Maar misschien is er iemand in de buurt die het leuk vindt om mij de beginselen van het wielrennen bij te brengen.

pino
Forum-lid
Berichten: 3286
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 20 apr 2023 21:32

Er zijn NTFU cursussen die je groepsgewijs wat vaardigheden bij kunnen brengen voor fietsen met een krom stuur. https://www.start2bike.nl/

Waarschijnlijk kun je ook bij de WV Ede terecht. Op het baantje daar heb ik mijn eerste nummers opgespeld
Niet zijken maar reiden !

Rickert76
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 apr 2023 20:37

Rickert76 20 apr 2023 21:38

Hoi Pino, Ik had al gekeken bij WV Ede. Ik probeer zoveel mogelijk groepen mensen te vermijden. Dit komt door mijn PTSS welke ik heb opgelopen in mijn werk. Daarom heb ik nu de keuze gemaakt om te gaan fietsen. Trainen in een sportschool of in groepen is voor mij jammer genoeg niet meer mogelijk.

pino
Forum-lid
Berichten: 3286
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 20 apr 2023 23:22

Mocht het mooi weer worden, fiets ik wel eens jouw kant op. Doe in een PB een 06, kunnen we appen.
Niet zijken maar reiden !

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8288