Voor al je afspraakjes

hulp bij starten fietsen

Rickert76
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 apr 2023 20:37

Rickert76 20 apr 2023 20:49

Hallo allemaal,

Ik ben Rick en ik ben 46 jaar. Ik ben woonachtig in Ede. Nu nog werkzaam bij de politie maar dat gaat dit jaar veranderen. Mijn gezin bestaat uit een lieve vrouw en 2 toppers van kinderen welke al lekker volwassen zijn.

Na vele jaren kijken, overwegen nu toch de stap gezet om te gaan wielrennen. Dus vele filmpjes later en zoektochten op internet heb ik mijn eerste fiets gekocht. Deze laat ik a.s. maandag 24 april nalopen en gelijk een kleine bikefit zodat ik goed start.

Ik heb totaal geen ervaring met wielrennen dus een mooie uitdaging voor de boeg. Nu is leren in praktijk het beste en ik ga dat ook doen. Maar misschien is er iemand in de buurt die het leuk vindt om mij de beginselen van het wielrennen bij te brengen.

pino
Forum-lid
Berichten: 3286
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 20 apr 2023 21:32

Er zijn NTFU cursussen die je groepsgewijs wat vaardigheden bij kunnen brengen voor fietsen met een krom stuur. https://www.start2bike.nl/

Waarschijnlijk kun je ook bij de WV Ede terecht. Op het baantje daar heb ik mijn eerste nummers opgespeld
Niet zijken maar reiden !

Rickert76
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 apr 2023 20:37

Rickert76 20 apr 2023 21:38

Hoi Pino, Ik had al gekeken bij WV Ede. Ik probeer zoveel mogelijk groepen mensen te vermijden. Dit komt door mijn PTSS welke ik heb opgelopen in mijn werk. Daarom heb ik nu de keuze gemaakt om te gaan fietsen. Trainen in een sportschool of in groepen is voor mij jammer genoeg niet meer mogelijk.

pino
Forum-lid
Berichten: 3286
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 20 apr 2023 23:22

Mocht het mooi weer worden, fiets ik wel eens jouw kant op. Doe in een PB een 06, kunnen we appen.
Niet zijken maar reiden !

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8288
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 21 apr 2023 08:48

Dat is een vriendelijk aanbod @Pino.
@Rick, heb je al eens contact opgenomen bij WVEde? Er is best een grote kans dat daar wel iemand is die een paar keer met jou alleen een eindje wil fietsen.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37358
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 21 apr 2023 09:20

Rickert76 schreef: 20 apr 2023 21:38 Hoi Pino, Ik had al gekeken bij WV Ede. Ik probeer zoveel mogelijk groepen mensen te vermijden. Dit komt door mijn PTSS welke ik heb opgelopen in mijn werk. Daarom heb ik nu de keuze gemaakt om te gaan fietsen. Trainen in een sportschool of in groepen is voor mij jammer genoeg niet meer mogelijk.
Respect!

Ik denk dat je met fietsen dan wellicht een goede keuze maakt. Met wat slim plannen kun je drukte omzeilen en kan fietsen heerlijk ontspannen zijn, zeker in jouw prachtige woonomgeving. Voor je het weet heb je naast een racefiets een gravelbike en een mountainbike in de schuur staan ;-)

En verder is fietsen gewoon fietsen. Learning by doing; snelheid is irrelevant en geniet van de inspanning en de omgeving.
Less is bore

Rickert76
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 apr 2023 20:37

Rickert76 21 apr 2023 11:59

Jans schreef: 21 apr 2023 08:48 Dat is een vriendelijk aanbod @Pino.
@Rick, heb je al eens contact opgenomen bij WVEde? Er is best een grote kans dat daar wel iemand is die een paar keer met jou alleen een eindje wil fietsen.
Ik ga idd even contact opnemen of en wat de mogelijkheden zijn.

Rickert76
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 apr 2023 20:37

Rickert76 21 apr 2023 12:00

daniel1975 schreef: 21 apr 2023 09:20
Rickert76 schreef: 20 apr 2023 21:38 Hoi Pino, Ik had al gekeken bij WV Ede. Ik probeer zoveel mogelijk groepen mensen te vermijden. Dit komt door mijn PTSS welke ik heb opgelopen in mijn werk. Daarom heb ik nu de keuze gemaakt om te gaan fietsen. Trainen in een sportschool of in groepen is voor mij jammer genoeg niet meer mogelijk.
Respect!

Ik denk dat je met fietsen dan wellicht een goede keuze maakt. Met wat slim plannen kun je drukte omzeilen en kan fietsen heerlijk ontspannen zijn, zeker in jouw prachtige woonomgeving. Voor je het weet heb je naast een racefiets een gravelbike en een mountainbike in de schuur staan ;-)

En verder is fietsen gewoon fietsen. Learning by doing; snelheid is irrelevant en geniet van de inspanning en de omgeving.
Thanks, Idd zo stond ik erook in. Learning by doing. Maar het is natuurlijk ook fijn om wat tips te krijgen van een ervaren fietser. En in de omgeving is het heel fijn om te fietsen.

Plaats reactie