Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Dilemma

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16195
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 14 apr 2023 21:41

Philippos schreef: 13 apr 2023 15:29
Ernie C. schreef: 13 apr 2023 14:01 Met Etap loop je misschien wel het risico dat je batterijen na een paar jaar ongebruikt te zijn kapot gaan en met een beetje pech zijn ze dan niet meer te krijgen.
Dit probleem zal voorlopig nog niet spelen. Alle etap/axs derrailleurs gebruiken dezelfde type accu, al vanaf het begin, MTB, gravel en weg groepen.
Binnen een of vijf niet maar als je laat staan tot het een klassieker is wel. De accu's en laders lijken in ieder geval van goede kwaliteit te zijn. Dat scheelt.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3119
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 14 apr 2023 21:55

borgmonster schreef: 14 apr 2023 21:18 Inruilen of verkopen levert voor je gevoel altijd te weinig op. Helemaal als het een hobbyvoorwerp is. Je hebt er geld en zweet ingestopt, je kent het van voor tot achter.
Klopt wat je zegt, emotioneel kan ik slecht afstand doen van mijn fietsen.
YFood !!!

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4522
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 14 apr 2023 22:19

@tjerk,
Na 10 jaar veel ( 7 a 9k per jaar) gefietst te hebben was bij mij ook het heilige vuur weg, ik werd er niet beter in en het haantje in me werd ook steeds minder. En achter in het groepje te hangen had ik ook niet zoveel zin in.
Ben dus ook gaan golfen als investering voor als ik met pensioen zou gaan.
De (3) fietsen heb ik wel bewaard, zoals je zelf aangeeft veel krijg je er niet meer voor hoewel er op termijn er wel 2 weg moeten anders pas de 911 niet in de garage.
Probeer nog wel zondag ochtend een rustig rondje te rijden, misschien met het mooie weer in aantocht lukt het jou ook om nog 1 a 2 per week even een stukje te rijden.
Dus ik zou er sowieso eentje bewaren;-)

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7950
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 15 apr 2023 00:51

'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27519
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 15 apr 2023 06:36

Lekker houden. Je weet nooit hoe een hoe een haas vangt en daarbij gaat deze unieke fiets waarschijnlijk lang niet opleveren wat jij ervoor zou willen vangen.

tjerk1121
Forum-lid
Berichten: 429
Lid geworden op: 15 okt 2010 15:45

tjerk1121 16 aug 2023 14:12

Update: omdat ik altijd al een echte wielertoerist was en het liefst met 30 graden en meer fiets was de fiets meegegaan naar Kroatië. Het is echter bij 1 kort ritje gebleven......je zou denken dat een electronische groep er voor zorgt dat je niet groot -groot kunt schakelen, maar helaas...........anders dan een eerdere keer waarbij de boel gewoon niet meer bewoog en je het met gepast geweld weer draaiend kreeg is nu blijkbaar de kooi tussen mijn spaken gekomen en zijn de derailleur en de kooi gebroken en staat mijn derailleurpad volledig uit het lood (en het is helaas geen losse pad)

Mijn wiel is niet beschadigd, de rest + mijn ego wel.

Ik denk dat het een 'teken' is ;-)

Gebruikersavatar
Herman_N
Forum-lid
Berichten: 1680
Lid geworden op: 24 jun 2011 13:54
Locatie: Purmerend
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 17 aug 2023 13:05

De wereld bestaat uit fietsers en golfers. Samen gaat niet. Fietsers hebben geen golfspullen en golfers geen fiets. Duidelijk toch?
😉
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

Gebruikersavatar
MPolleke
Forum-lid
Berichten: 390
Lid geworden op: 07 mar 2014 22:15
Contact

Gebruikersavatar MPolleke 17 aug 2023 13:28

Zelf zou ik benieuwd zijn naar de reden dat fietsen niet meer zo leuk is. Is dat een oorzaak die ook weer de andere kant op kan vallen?

Meer anekdotisch, ik heb een wat mindere gezondheid en er zijn periodes dat ik vanwege gezondheid minder motivatie en energie heb om te fietsen. Ik zit nu in een periode dat fietsen wel goed valt en dat ik het leuk vind. Maar ik merk altijd wel dat het heel makkelijk weer kan kantelen.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7950
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 17 aug 2023 22:28

Ik ben op het moment ook maar weinig in staat om echt volle bak te fietsen vanwege gezondheidsproblemen. (Tumoroperaties en nog een jaartje akelige medicatie!)

Maar als ik mijn vele zelfbouw en retro fietskes zie hangen hier in de achtervertrekken in Frankrijk dan blijft het wel kriebelen hoor!
Er komt binnenkort gewoon weer een dag dat ik één van die fijne vehikels weer terug oppoets en ritjes ga maken!

Nooit wegdoen dus is mijn mening.

Ik wens je veel wijsheid bij je keuze 😉
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12618
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 18 aug 2023 09:31

Ik kan momenteel door gezondheidsredenen ook niet langer dan een uurtje a anderhalf. (maagklachten)
De vraag is nu of ik ooit nog langer kan. die kans is een beetje 50/50, dat moet de komende 3 maanden duidelijk worden.

Ik ben het nog aan het verwerken...... wat ik vooral mis is de wat langere MTB tochten.
Op vakantie in Oostenrijk baalde ik af en toe wel dat ik niet kon fietsen.

Hopelijk komt het goed. Maar ik merk wel dat de laatste jaren de echt lange stukken meer dan 3 a 3,5 uur van mij niet meer zo hoeven.
terwijl ik paar jaar terug in het weekend altijd wel een keer 5 uur reed.

Wat ik vooral leuk vind aan de hobby is het fietsen in combinatie met het sleutelen, bouwen en schoonmaken.
Maarja dat hoeft nu ook niet en dat mis ik soms wel meer. Gelukkig vroeg mijn FM al of ik af en toe geen tijd heb wat fietsen voor hem te bouwen, dat is dan wel weer leuk.

Plaats reactie