Alles over vakanties op én met de fiets

Fietsvakantie door de Alpen

Thierry le Brun
Forum-lid
Berichten: 86
Lid geworden op: 15 mei 2021 22:42

Thierry le Brun 16 apr 2023 21:14

Barcelonnette is toch een heel logisch alternatief voor Pra Loup? In de vallei, voldoende bergen in de wijde omgeving en meer 'vertier ' dan boven op.

pino
Forum-lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 16 apr 2023 21:16

Thierry le Brun schreef: 16 apr 2023 21:14 Barcelonnette is toch een heel logisch alternatief voor Pra Loup? In de vallei, voldoende bergen in de wijde omgeving en meer 'vertier ' dan boven op.
en Guillestre met veel terrasjes, campings en ander onderdak.
(zijn allemaal eerder genoemd)
Niet zijken maar reiden !

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 16 apr 2023 22:16

pino schreef: 16 apr 2023 21:16
Thierry le Brun schreef: 16 apr 2023 21:14 Barcelonnette is toch een heel logisch alternatief voor Pra Loup? In de vallei, voldoende bergen in de wijde omgeving en meer 'vertier ' dan boven op.
en Guillestre met veel terrasjes, campings en ander onderdak.
(zijn allemaal eerder genoemd)
Barcelonnette en jausiers dus, ook okee maar zls ik iedere keer alle mogelijkheden en plaatsen moet opzoeken waar ik allemaal al gaan fietsen ben... Dat zijn honderden plaatsen maar pra loup kwam het eerst in mij op omdat ik er gelogeerd heb en je neemt de auto en 15 kms verder zit je in barcelonnette. In juli is barcelonnette ook druk bezet van hotels en campings. Ik logeerde trouwens aan het meer van annecy trouwens in st jorioz en niet in annecy zelf, so what ... Guillestre ligt trouwens mijlenver uit de buurt.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
Herman_N
Forum-lid
Berichten: 1682
Lid geworden op: 24 jun 2011 13:54
Locatie: Purmerend
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 25 apr 2023 09:54

Vergeet die Ventoux en rij gelijk door naar Andermatt en/of Tiefencastel.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

esmeew
Forum-lid
Berichten: 358
Lid geworden op: 28 sep 2021 09:12

esmeew 25 apr 2023 10:45

Fantastisch topic. Ik ga deze zomer voor het eerst in de Alpen fietsen en alle bergen zijn nog nieuw voor mij. 2 Gran Fondo's in Italie staan op de planning, en verder ligt alles nog open. Op de heenweg rijden we via Frankrijk, op de terugweg via Oostenrijk. bedankt voor alle tips allemaal , genoeg om naar uit te kijken!

Gebruikersavatar
Herman_N
Forum-lid
Berichten: 1682
Lid geworden op: 24 jun 2011 13:54
Locatie: Purmerend
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 25 apr 2023 10:49

esmeew schreef: 25 apr 2023 10:45 Fantastisch topic. Ik ga deze zomer voor het eerst in de Alpen fietsen en alle bergen zijn nog nieuw voor mij. 2 Gran Fondo's in Italie staan op de planning, en verder ligt alles nog open. Op de heenweg rijden we via Frankrijk, op de terugweg via Oostenrijk. bedankt voor alle tips allemaal , genoeg om naar uit te kijken!
Welke granfondo's?
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

fietsvriend
Forum-lid
Berichten: 785
Lid geworden op: 15 okt 2008 23:17

fietsvriend 26 apr 2023 13:46

pino schreef: 15 apr 2023 13:52 Bovenop een berg gaan zitten is alleen voor masochisten. Aan het eind van de dag nog een flinke klim is liefst te vermijden.
In het dal heb je hogere temperaturen, meer nering en mogelijk wat minder uitzicht.
Ik vond het tijdens onze bikepack trip vorig jaar wel leuk om juist bovenop een berg te zitten (Dolomieten/Alpen). Mooie hut, goed eten, rustig en een welverdiend biertje na de laatste klim! En prachtig uitzicht 's ochtends op een rustige weg.

Maar ieder zijn ding.
Michiel

pino
Forum-lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 26 apr 2023 14:06

fietsvriend schreef: 26 apr 2023 13:46
pino schreef: 15 apr 2023 13:52 Bovenop een berg gaan zitten is alleen voor masochisten. Aan het eind van de dag nog een flinke klim is liefst te vermijden.
In het dal heb je hogere temperaturen, meer nering en mogelijk wat minder uitzicht.
Ik vond het tijdens onze bikepack trip vorig jaar wel leuk om juist bovenop een berg te zitten (Dolomieten/Alpen). Mooie hut, goed eten, rustig en een welverdiend biertje na de laatste klim! En prachtig uitzicht 's ochtends op een rustige weg.

Maar ieder zijn ding.
En je begint de dag weer met een afdaling, lekker...
Maar als basis voor een fietsverblijf minder.

Op wintersport een week doorgebracht boven de Passo Sella. Mooier uitzicht en veel langer licht.
Niet zijken maar reiden !

esmeew
Forum-lid
Berichten: 358
Lid geworden op: 28 sep 2021 09:12

esmeew 26 apr 2023 14:55

Herman_N schreef: 25 apr 2023 10:49
esmeew schreef: 25 apr 2023 10:45 Fantastisch topic. Ik ga deze zomer voor het eerst in de Alpen fietsen en alle bergen zijn nog nieuw voor mij. 2 Gran Fondo's in Italie staan op de planning, en verder ligt alles nog open. Op de heenweg rijden we via Frankrijk, op de terugweg via Oostenrijk. bedankt voor alle tips allemaal , genoeg om naar uit te kijken!
Welke granfondo's?
Fausto Coppi in het noord westen van Italie, en dan een week later de maratona dles dolomiti.

dario
Forum-lid
Berichten: 3822
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 29 apr 2023 09:23

Herman_N schreef: 25 apr 2023 09:54 Vergeet die Ventoux en rij gelijk door naar Andermatt en/of Tiefencastel.
+1
Ventoux ligt een heel eind van de Alpen, dus beide willen combineren is niet zo'n zinnig idee en zonde van de tijd - tenzij je je richt op de Zuid-Westelijke (Franse) Alpen: regio Briançon dus. Alleen valt daar al zoveel te fietsen dat die ene Ventoux er niet zo nodig bij hoeft.
Handigere combinatie zou bv. kunnen zijn: enkele dagen Andermatt, eventueel nog Livigno of Bormio, en eindigen in de Dolomieten (Cortina of Corvara bv.): zo ben je niet te veel onderweg en zie je toch een paar totaal verschillende streken en landschappen. Als je maar een week gaat volstaan twee standplaatsen zeker; heb je anderhalve week dan kan je je op drie plekken richten.
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Plaats reactie