Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Gravelbike onder €5000

Gebruikersavatar
tornadotom
Forum-lid
Berichten: 782
Lid geworden op: 11 nov 2007 16:39

Gebruikersavatar tornadotom 31 mar 2023 14:49

raven14 schreef: 31 mar 2023 13:36 Open UP is binnen budget te houden hoor, ook via een dealer/FM...

https://opencycle.com/store/bikes

Ik vind het een top fiets, maar ben natuurlijk wat bevooroordeeld...

IMG_8060.jpeg
Ik ken de gravel wereld niet, maar Open UP al helemaaaaal niet. Wat maakt deze fiets zo speciaal?
Vertrouwen is goed, controle is beter.

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5073
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 31 mar 2023 14:53


Gebruikersavatar
SqueeZer
Forum-lid
Berichten: 171
Lid geworden op: 06 jan 2022 21:59

Gebruikersavatar SqueeZer 31 mar 2023 14:58

tornadotom schreef: 31 mar 2023 14:49
raven14 schreef: 31 mar 2023 13:36 Open UP is binnen budget te houden hoor, ook via een dealer/FM...

https://opencycle.com/store/bikes

Ik vind het een top fiets, maar ben natuurlijk wat bevooroordeeld...

IMG_8060.jpeg
Ik ken de gravel wereld niet, maar Open UP al helemaaaaal niet. Wat maakt deze fiets zo speciaal?
Bezieler van Cervélo zit erachter (Vroomen), pionier in de gravelwereld, lichtgewicht en agressieve gravelfiets, hoger segment.

Eerste zaken waar ik op kom, ik zou zeggen time to google my friend als je Open Cycle niet kent ;)

https://opencycle.com/UP

Massa's super reviews ook trouwens en ze focussen zich eigenlijk bijna enkel op de gravelwereld en zijn ze toch wel vooruitstrevend te noemen in dit niche van het fietsen.

Kort en bondig zoek je vooral snelheid op onverhard in de gravelscene dan zijn ze zowat het van het (althans in mijn ervaring).

Behalve volgens Hambini blijkbaar al voelt het een beetje een blabla vs blabla verhaal

Gebruikersavatar
tornadotom
Forum-lid
Berichten: 782
Lid geworden op: 11 nov 2007 16:39

Gebruikersavatar tornadotom 03 apr 2023 09:20

SqueeZer schreef: 31 mar 2023 14:58
Bezieler van Cervélo zit erachter (Vroomen), pionier in de gravelwereld, lichtgewicht en agressieve gravelfiets, hoger segment.

Eerste zaken waar ik op kom, ik zou zeggen time to google my friend als je Open Cycle niet kent ;)

https://opencycle.com/UP

Massa's super reviews ook trouwens en ze focussen zich eigenlijk bijna enkel op de gravelwereld en zijn ze toch wel vooruitstrevend te noemen in dit niche van het fietsen.

Kort en bondig zoek je vooral snelheid op onverhard in de gravelscene dan zijn ze zowat het van het (althans in mijn ervaring).

Behalve volgens Hambini blijkbaar al voelt het een beetje een blabla vs blabla verhaal
[/quote]

Ik had uiteraard wel al gezocht en gezien dat het van Vroomen was inderdaad. Echter bedoelde ik meer, waarom zou je je hoofd omdraaien voor een Open Up(per)? Ik vind het veel geld voor een weinig tot de verbeelding sprekend frame als ik eerlijk mag zijn.
Vertrouwen is goed, controle is beter.

Gebruikersavatar
SqueeZer
Forum-lid
Berichten: 171
Lid geworden op: 06 jan 2022 21:59

Gebruikersavatar SqueeZer 03 apr 2023 18:11

Over smaken en geuren valt niet te twisten, maar als de looks plots de belangrijkste factor zijn -> ga voor tita problem solved.

In de gravelscene is Open best gekend en als je een fiets wilt om mee te rijden zou ik zeggen -> probeer eens bij de FM of je een testrit mag maken en vergelijk dat rijgevoel met pakweg een Ridley Kanzo Fast en plaats dan weer eens alles in perspectief of je je hoofd omdraait voor die Open ;)

Overigens is de Kanzo ook veel geld voor wat je krijgt en idem voor de Pinarello die ik dan spuuglelijk vind :mrgreen: en de enige alternatieven die mijn voorkeur zouden genieten (Rose Backroad / On One Free Ranger, Boardman ADV 9.0 of een Canyon Grizl maar ik wil vooral een gravelfiets om te fietsen) gaan niet werken met je lease, schiet over:

Scott -> enkel mooi als Addict gravel 10 wat nipt boven budget is en niet leverbaar
3T Exploro
BMC URS
Giant Revolt -> leuke fiets maar mooister versie net boven budget mss. mits korting (advanced Pro).
Cervelo Aspero -> enkel met mechanische groepset haalbaar wel leuk frame vind ik persoonlijk
Cannondale Topstone

Veel plezier met kiezen

hagi
Forum-lid
Berichten: 366
Lid geworden op: 12 aug 2009 20:45

hagi 03 apr 2023 18:47

Voor leuke prijzen van nicolaes rowtag titanium beginnen bij 3700 euro.
Dus voor 5000 heb je ook electronisch schakelen.

Gebruikersavatar
tornadotom
Forum-lid
Berichten: 782
Lid geworden op: 11 nov 2007 16:39

Gebruikersavatar tornadotom 04 apr 2023 09:30

SqueeZer schreef: 03 apr 2023 18:11 Over smaken en geuren valt niet te twisten, maar als de looks plots de belangrijkste factor zijn -> ga voor tita problem solved.

In de gravelscene is Open best gekend en als je een fiets wilt om mee te rijden zou ik zeggen -> probeer eens bij de FM of je een testrit mag maken en vergelijk dat rijgevoel met pakweg een Ridley Kanzo Fast en plaats dan weer eens alles in perspectief of je je hoofd omdraait voor die Open ;)

Overigens is de Kanzo ook veel geld voor wat je krijgt en idem voor de Pinarello die ik dan spuuglelijk vind :mrgreen: en de enige alternatieven die mijn voorkeur zouden genieten (Rose Backroad / On One Free Ranger, Boardman ADV 9.0 of een Canyon Grizl maar ik wil vooral een gravelfiets om te fietsen) gaan niet werken met je lease, schiet over:

Scott -> enkel mooi als Addict gravel 10 wat nipt boven budget is en niet leverbaar
3T Exploro
BMC URS
Giant Revolt -> leuke fiets maar mooister versie net boven budget mss. mits korting (advanced Pro).
Cervelo Aspero -> enkel met mechanische groepset haalbaar wel leuk frame vind ik persoonlijk
Cannondale Topstone

Veel plezier met kiezen
De mooiste fietsen worden in NL niet verkocht lijkt het wel:
Lauf
Baum
Canyon (al is het tegenwoordig of een 'dubbel' stuur, of verende voorvork)

J.Guillem staat ook hoog op het lijstje, maar dan zie ik weer het opbergvak en schokdemping van bijvoorbeeld een Specialized Diverge en dan twijfel ik weer tussen mooi en practisch.
Vertrouwen is goed, controle is beter.

Gebruikersavatar
tornadotom
Forum-lid
Berichten: 782
Lid geworden op: 11 nov 2007 16:39

Gebruikersavatar tornadotom 04 apr 2023 11:02

raven14 schreef: 31 mar 2023 13:36 Open UP is binnen budget te houden hoor, ook via een dealer/FM...

https://opencycle.com/store/bikes

Ik vind het een top fiets, maar ben natuurlijk wat bevooroordeeld...

IMG_8060.jpeg
Hoe werkt het bij open? Ik zie op de website een Rapha special edition die me erg aanspreekt, echter staat er geen voorraad bij. De wide fietsen kun je vanaf de website bestellen. Ik heb Cycletrend een mail gestuurd, via hen zou ik kunnen leasen.
Vertrouwen is goed, controle is beter.

tjoerd
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 jul 2016 15:08

tjoerd 04 apr 2023 11:14

Hi Tom,

Zelf rij ik op een 3T Exploro RaceMax. Ik heb deze gekocht bij BikeSuperior in Nijverdal. Zij bieden ook Open fietsen aan (en andere gravelmerken).
Beide te krijgen met de Ekar groep (<EUR 5.000). Ik heb daar meerdere proefritten kunnen maken. Aardige en flexibele gasten die mee willen denken.

Succes met de keuze!

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3341
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 04 apr 2023 11:41

tornadotom schreef: 04 apr 2023 11:02
raven14 schreef: 31 mar 2023 13:36 Open UP is binnen budget te houden hoor, ook via een dealer/FM...

https://opencycle.com/store/bikes

Ik vind het een top fiets, maar ben natuurlijk wat bevooroordeeld...

IMG_8060.jpeg
Hoe werkt het bij open? Ik zie op de website een Rapha special edition die me erg aanspreekt, echter staat er geen voorraad bij. De wide fietsen kun je vanaf de website bestellen. Ik heb Cycletrend een mail gestuurd, via hen zou ik kunnen leasen.
Ik heb mijn Open via een FM besteld.

Die RCC fiets is alleen leverbaar voor leden van de Rapha Cycling Club, je FM zal je wel kunnen vertellen of je deze mits lidmaatschap via hem kan bestellen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
tornadotom
Forum-lid
Berichten: 782
Lid geworden op: 11 nov 2007 16:39

Gebruikersavatar tornadotom 04 apr 2023 13:09

raven14 schreef: 04 apr 2023 11:41
tornadotom schreef: 04 apr 2023 11:02
raven14 schreef: 31 mar 2023 13:36 Open UP is binnen budget te houden hoor, ook via een dealer/FM...

https://opencycle.com/store/bikes

Ik vind het een top fiets, maar ben natuurlijk wat bevooroordeeld...

IMG_8060.jpeg
Hoe werkt het bij open? Ik zie op de website een Rapha special edition die me erg aanspreekt, echter staat er geen voorraad bij. De wide fietsen kun je vanaf de website bestellen. Ik heb Cycletrend een mail gestuurd, via hen zou ik kunnen leasen.
Ik heb mijn Open via een FM besteld.

Die RCC fiets is alleen leverbaar voor leden van de Rapha Cycling Club, je FM zal je wel kunnen vertellen of je deze mits lidmaatschap via hem kan bestellen.
1 jaar lid worden om die fiets aan te kunnen schaffen is te doen. :D
Vertrouwen is goed, controle is beter.

Gebruikersavatar
tornadotom
Forum-lid
Berichten: 782
Lid geworden op: 11 nov 2007 16:39

Gebruikersavatar tornadotom 04 apr 2023 13:10

tjoerd schreef: 04 apr 2023 11:14 Hi Tom,

Zelf rij ik op een 3T Exploro RaceMax. Ik heb deze gekocht bij BikeSuperior in Nijverdal. Zij bieden ook Open fietsen aan (en andere gravelmerken).
Beide te krijgen met de Ekar groep (<EUR 5.000). Ik heb daar meerdere proefritten kunnen maken. Aardige en flexibele gasten die mee willen denken.

Succes met de keuze!
3T Exploro Racemax is ook een mooie. Apart ook met die oversized onderbuis. Blijft wel je bidon schoner. :like:
Vertrouwen is goed, controle is beter.

Plaats reactie