Garmin Edge 540/840
-
- Forum-lid HC
Pff de 1030plus en 1040 vind je voor die prijzen.
Als je ING hebt zelfs de solar voor 519
Als je ING hebt zelfs de solar voor 519
-
- Forum-lid HC
In de fietsindustrie is het vaak Earlybird toeslag inderdaad.
Zojuist een 840 besteld bij 12Go met "gratis" HR meter voor 499 totaal. Morgen geleverd.
Het kan verkeren

Je vergeet te vermelden dat ik geen Garmingebruiker (meer) was 
Er zijn gewoon te veel dingen aan mijn Bolt v2 die mij ergerden de laatste tijd
- geen fietsprofielen
- geen 53x11 format
- datavelden alleen in te stellen via app
- hoogtemeters van de v2 zijn veel te rooskleurig (v1 wel goed)
- temperatuur v2 klopt van geen kant (v1 wel goed)
- weinig kaartdetails, bijvoorbeeld geen straatnamen
- hele irritante kaartlayout, fietspaden zijn dominante dikgedrukte blauwe lijnen
- niet mogelijk om EatMyRide te draaien
Ik heb vorig jaar 2 maanden een 830 gebruikt om EatMyRide te testen dat beviel me wel. Ik heb echter toen geen 830 gekocht omdat ik eerst wilde kijken wat de 840 zou brengen. De verbeteringen zijn marginaal, maar als ik toch geld uitgeef koop ik liever het laatste model. Het verschil in prijs krijg je deels terug in de restwaarde.
Ik ga de Bolt v2 wel houden trouwens, als backup en voor op de MTB.

Er zijn gewoon te veel dingen aan mijn Bolt v2 die mij ergerden de laatste tijd
- geen fietsprofielen
- geen 53x11 format
- datavelden alleen in te stellen via app
- hoogtemeters van de v2 zijn veel te rooskleurig (v1 wel goed)
- temperatuur v2 klopt van geen kant (v1 wel goed)
- weinig kaartdetails, bijvoorbeeld geen straatnamen
- hele irritante kaartlayout, fietspaden zijn dominante dikgedrukte blauwe lijnen
- niet mogelijk om EatMyRide te draaien
Ik heb vorig jaar 2 maanden een 830 gebruikt om EatMyRide te testen dat beviel me wel. Ik heb echter toen geen 830 gekocht omdat ik eerst wilde kijken wat de 840 zou brengen. De verbeteringen zijn marginaal, maar als ik toch geld uitgeef koop ik liever het laatste model. Het verschil in prijs krijg je deels terug in de restwaarde.
Ik ga de Bolt v2 wel houden trouwens, als backup en voor op de MTB.
Ik snap je hoor. Ik gebruik sinds 2015 ook een Garmin. Eerst de Edge 800 en daarna de 830 en zou zonder twijfel weer een Garmin kopen. Tussen de Edge 800 en 830 heb ik een paar dagen een wahoo bolt gebruikt, maar die is heel snel teruggestuurd, ik had het idee terug in de tijd te gaan. Zwart/wit scherm, weinig verschil op de kaart tussen verschillende wegen etc.
Sinds begin dit jaar gebruik ik ook EatMyRide en ben daar erg tevreden over. Vooral de balancer pagina is erg handig zodat je niet van te voren hoeft te plannen maar wel tijdens de rit je voeding zo kunt invoeren en achteraf kunt kijken waar het goed en minder goed ging.
Sinds begin dit jaar gebruik ik ook EatMyRide en ben daar erg tevreden over. Vooral de balancer pagina is erg handig zodat je niet van te voren hoeft te plannen maar wel tijdens de rit je voeding zo kunt invoeren en achteraf kunt kijken waar het goed en minder goed ging.
Net als NUITKOR de Bolt geprobeerd en er denk ik toch een half jaar mee gereden.
Zwakke punten noemt Havana al, daarbij vond ik het gemis van echte navigatie een punt wat me deed beslissen om terug naar Garmin te gaan…
Nu een 830, opstap naar 840 is aantrekkelijk maar even bijkomen van mijn Nimbl pantoffels
Zwakke punten noemt Havana al, daarbij vond ik het gemis van echte navigatie een punt wat me deed beslissen om terug naar Garmin te gaan…
Nu een 830, opstap naar 840 is aantrekkelijk maar even bijkomen van mijn Nimbl pantoffels
YFood !!!
Ik heb bij een buitenlandse website geprobeerd een 840 te met korting kopen.
Helaas is dit niet mogelijk.
Men mag een jaar niet onder de adviesprijs verkopen, en ook niet naar het buitenland versturen.
Heeft te maken met het nieuwe distributie contract wat iedereen heeft moeten tekenen.( voor de 540 & 840 )
Men zegt dat Garmin zelfs alle facturen controleert voordat een webshop kan verzenden. ( lijkt me wel heel ver gaan )
Helaas is dit niet mogelijk.
Men mag een jaar niet onder de adviesprijs verkopen, en ook niet naar het buitenland versturen.
Heeft te maken met het nieuwe distributie contract wat iedereen heeft moeten tekenen.( voor de 540 & 840 )
Men zegt dat Garmin zelfs alle facturen controleert voordat een webshop kan verzenden. ( lijkt me wel heel ver gaan )
Webshops mogen wel gratis spullen erbij "weggeven". Zo "kreeg" ik een HR band erbij. En bij Van Bon is er een combideal met de Varia geloof ik.
Anyway, hij is binnen en ingesteld. Morgen eerste rit.
Anyway, hij is binnen en ingesteld. Morgen eerste rit.
Eerste rit gemaakt, meteen een flinke van dik 180 km. De accu had na 7 uur aan staan nog 73%, dat kun je onmogelijk slecht noemen.
Verder werkte alles goed. Paar keer eventjes gestopt om wat instellingen aan te passen zoals autolap uit en autozoom uit.
Kaartscherm vind ik echt ontzettend fijn, stukken beter dan mijn Bolt v2.
Climbpro heeft ook weer een stapje gemaakt. Al bij al tevreden.
Wat ik nog moet uitzoeken is hoe ik die irritante virtuele partner een kopje kleiner kan maken.
Verder werkte alles goed. Paar keer eventjes gestopt om wat instellingen aan te passen zoals autolap uit en autozoom uit.
Kaartscherm vind ik echt ontzettend fijn, stukken beter dan mijn Bolt v2.
Climbpro heeft ook weer een stapje gemaakt. Al bij al tevreden.
Wat ik nog moet uitzoeken is hoe ik die irritante virtuele partner een kopje kleiner kan maken.