Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Review Muc-off pressure washer

jackflash
Forum-lid
Berichten: 292
Lid geworden op: 17 sep 2007 23:37

jackflash 22 mar 2023 19:04

Onlangs deze reiniger van Muc-off aangeschaft. Ik twijfelde erover, omdat het schoonmaken met de tuinslang eigenlijk ook gewoon prima ging. Maar af en toe vind ik het leuk om wat nieuws te kopen voor de fiets, dus toch maar gedaan. Met wat kortingscodes slechts 65 euro betaald en ook nog inclusief zo'n droogzak. Ik had er al (o.a. op dit forum) wat reviews over gelezen en die waren niet altijd heel positief. De kritiek is een beetje dat het niet veel toevoegt. Een emmertje water met sop en de tuinslang voldoet net zo goed.
Ik heb 'm nu een paar keer gebruik en moet toch zeggen dat ik positief verrast ben. Het is allereerst een heel degelijk en compact apparaat dat ook nog eens multi functioneel is. Er zitten diverse lanzen bij, waaronder een reguliere hoge druk lans. Deze heeft voldoende power om het terras / groene aanslag schoon te maken. Voor de fiets zit er een lans bij die -zo zegt men- een beperkte spuitkracht heeft, zodat het de lak van de fiets, of de lagers niet kan beschadigen. En dat werkt heel goed. Voor mij toch echt een stuk beter dan de tuinslang. Net dat beetje druk, zorgt voor een iets beter resultaat.
Het leukste deel van het schoonmaken is het werken met de 'snow foam' lans. Je schroeft een fles Muc off cleaner (of iets anders) op de lans en binnen no time zit je fiets onder de sneeuw.
Of ik 'm wekelijks ga gebruiken betwijfel ik, het is toch even alles uit die tas halen, aansluiten op de kraan, stopcontact, etc. Niet heel veel werk, maar iets wat ik niet wekelijks ga doen.
Kortom: geen spijt van deze aankoop. Voor de prijs die ik betaald heb, eigenlijk een no-brainer.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15821
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 22 mar 2023 19:15

Bedankt voor je review.
65 Euro is wel een heel erg mooie aanbieding geweest.
Bij Mantel staat de bundel in de aanbieding maar kost dan toch nog 159 Euro.
Afbeelding
Ik zelf ben enige tijd aan het zoeken geweest naar een hogedruk reiniger op batterijen.
Dan moet je enkel een slang vanaf het toestel in een emmer water hangen en ben je vertrokken.
Het uiteindelijk toch niet gedaan omdat ik op 500 mtr van mijn huis een self carwash heb en daar ben ik voor 1 Euro (heel soms 2 Euro) klaar en heb ik helemaal geen voorbereidingen/opkuis.
I know myself like no one else
Nothing to defend

jackflash
Forum-lid
Berichten: 292
Lid geworden op: 17 sep 2007 23:37

jackflash 22 mar 2023 19:24

Op de site van muc-off zelf kost ie 95 euro. Als je dan nog inschrijft voor nieuwsbrief, gaat er nog 10 euro vanaf dacht ik. Ik had ergens een kortingscode op internet gevonden die onverwachts werkte, dus inderdaad mooie deal.
Als je een carwash hebt, dan is dit natuurlijk helemaal overbodig (hoewel ik het niet echt aandurf om echt met hogedruk te werken op mijn dure fietsje ;)

Gerwin89
Forum-lid
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 mar 2019 14:22

Gerwin89 22 mar 2023 21:38

Wellicht een domme vraag, maar waar is zo'n 30 liter droogzak voor?

jackflash
Forum-lid
Berichten: 292
Lid geworden op: 17 sep 2007 23:37

jackflash 23 mar 2023 18:55

Gerwin89 schreef: 22 mar 2023 21:38 Wellicht een domme vraag, maar waar is zo'n 30 liter droogzak voor?
Geen domme vraag hoor. Term is wat verwarrend, het is eigenlijk gewoon een opbergzak, maar wel een hele degelijke. Of een nat apparaat er ook daadwerkelijk droog in wordt, vraag ik me af.

Plaats reactie