Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Ervaringen Vredestein Superpasso Tricomp TLR ?

furk
Forum-lid
Berichten: 163
Lid geworden op: 29 aug 2007 20:14

furk 24 mar 2023 09:43

Ik heb ze ook. Puur op de looks gekocht (Skinwallkleurtje vind ik erg mooi). Daarnaast goede ervaringen met Vredestein. Recent nog met de Aventura's op de gravelbike gezet en ook die bevallen. Het ploppen van de Surpasso's ging wisselend. Met het ene bandje ging het sneller dan bij de andere, maar dat heb ik eigenlijk met veel racebandjes. Alleen met de Pirelli's was het in één keer raak (maar vind dat bruine kleurtje een beetje vies). Ze behouden wel goed de druk. Zelfs zonder latex.

Heb zelf de 28 mm banden (Surpasso) en die vallen ook als zodanig. Ben benieuwd hoe ze rijden, want dat heb ik nog niet gedaan..
De Schwalbe One banden heb ik ook en die vallen lekker ruim. Op een interne velgbreedte van 19,5 mm vallen 25mm banden als 28 mm banden.

Dat 32 mm Surpasso's als 28 mm vallen is idd bizar! Het zijn ook geen goedkope bandjes...

Suntoro
Forum-lid
Berichten: 1311
Lid geworden op: 06 apr 2012 13:35

Suntoro 24 mar 2023 19:02

Ik reed ook met de 28mm versie en die vielen op beide wielen zeker niet onder de 28mm. Op de AR41 (21mm intern) een fractie breder. Op de H Plusson (17.5mm intern) gewoon 28mm breed.

Heel vreemd dat 32mm net zo breed valt, maar eigenlijk zelfs smaller.

Het ploppen van racefietsbanden heb ik ook niet vaak gehad. Wel bij mijn gravelbanden en mountainbike banden.

hayes

hayes 25 mar 2023 13:53

Ik heb net m'n eerste ritje op de bandjes achter de rug en dat was alvast heel positief. Soepele, snelle banden wat mij betreft. OK, ze vallen als pure 28mm racebandjes op mijn velgen, maar dat rijdt ook gewoon fijn. Zeker nu de mooi weer-maanden er aan komen, rij ik ze gewoon op. Daarna zien we wel.

lennartgiant
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 jan 2020 21:59

lennartgiant 03 apr 2023 21:25

Banden nagemeten. Schuifmaat gaf 31,7 mm aan met net aan 3,5 bar. Toen weer op druk gezet rond de 4,5 bar. Kijken wat de druk is na een week.

lennartgiant
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 jan 2020 21:59

lennartgiant 21 apr 2023 19:18

Banden lopen zeer weinig af. Wel opvallen is dat met mijn gewicht 85
Kg rond de 4 bar beter rollen dan op 4,5 bar. Comfort rond de 4 bar is goed, op cannondale topstone aluminium met dt swisse 1600 32 mm hoog.

hayes

hayes 22 apr 2023 12:42

Ik heb er intussen een goeie 5-600 km mee gefietst.
De bandjes bevallen.
Ze zijn wel héél soepel. Bij het rechtstaan voel je dat goed dat de band meer heen en weer beweegt dan ik gewoon ben, en misschien ook meer dan ik zou willen.
Daardoor voel ik ook redelijk goed elk steentje. Ook dat ben ik niet gewoon.
Ik zet ze eigenlijk op 4,5-5 bar. Maar die blijft niet lang. Ze zakken naar een dag of twee altijd naar 2,5-3 bar.

Ik ben er nog niet uit of ik ze opnieuw zou kopen.
Ik wacht eigenlijk vooral op de Vittoria Corsa Next TLR in skinwall versie. Via Messenger een hint gekregen dat die er aankomen.

Het zijn wel mooie skinwalls. Net de goeie tint bruin wat mij betreft.
Afbeelding

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5220
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 22 apr 2023 13:05

Ik reed altijd met Vredestein. Op de Basso conti 5000, maar ik denk dat ik hierna deze ga proberen. De kleur is goed, net als conti zijn ze bruin en niet geel of bijna wit. Hopelijk rijden ze hetzelfde als ik gewend ben van Vredestein.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

hayes

hayes 23 jul 2023 17:50

Nu toch al een 2000 km op deze bandjes en ik blijf tevreden. Ik ga ze waarschijnlijk opnieuw kopen.
Ik heb deze fiets meegenomen naar de Cevennen omdat ik weet dat het wegdek er niet fantastisch is, dus gekozen voor comfort ipv gewicht.
Bandjes hebben echt wel gezorgd voor comfort. In 32mm en op 4,5-5 bar gewoon heerlijk rijden.
Ook gravelpaadjes meegepakt en ook dat ging vlot.

Nog niet lek gereden. Ook dat is fijn. En ze tonen nog steeds geen grote slijtage.
Dus ik kan ze aanraden.

Afbeelding

Peter243
Forum-lid
Berichten: 149
Lid geworden op: 18 mei 2012 21:44

Peter243 31 jul 2023 10:39

Nu 1200km 32mm variant. Tl blijven op druk. Weinig slijtage.

hayes

hayes 20 aug 2023 08:52

Na net geen 3000 km zit ik doorheen het rubber achteraan. Beetje snel maar niet onverwacht.

phil
Forum-lid
Berichten: 187
Lid geworden op: 16 mei 2004 13:15
Locatie: Amsterdam

phil 26 aug 2023 15:33

Rij sinds april naar volle tevredenheid op deze banden in de 32 mm versie. Blijven goed op druk, breedte is 33 mm bij 4 bar op een Nextie velg met een binnenbreedte van 24mm. Veel grip, ook met regen, geen overdreven slijtage.

MonkeyRider
Forum-lid
Berichten: 170
Lid geworden op: 30 apr 2015 17:25

MonkeyRider 19 nov 2023 12:45

Ik had in de Sulerpasso tlr 32mm versie na 3 ritjes afgelopen week een stevig gat in het loopvlak op een gravelpaadje (fijn grind) door een scherp steentje. Latex hielp niet, plug scheurde de band verder uit, dus biba er in gestopt. Kan natuurlijk puur pech zijn, maar met Rubino of Bontrager R3 (incl biba's) reed ik de afgelopen jaren nooit lek op dezelfde routes. Voor mij zijn het dus echt geen 4seizoen banden .......en de eerste keren tubeless zijn ook niet voor herhaling vatbaar (pffff.....wat een geklieder onderweg als het niet werkt )
Corsa Next tlr 32mm zijn onderweg om het nog eens te proberen met een "snel" bandje, maar Rubino 32mm zijn alvast besteld in reserve.

Plaats reactie