Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

meest aero fiets

wdfl
Forum-lid
Berichten: 710
Lid geworden op: 02 mar 2015 16:27

wdfl 20 mar 2023 08:24

Lcsmet schreef: 19 mar 2023 12:50 Ik kan aannemen dat dit belangrijk is op het allerhoogste niveau.
Is de meest aerodynamische fiets die waarmee Ganna het werelduurrecord mee gehaald heeft? Of is zijn houding op de fiets een meer doorslaggevende factor?
Als toerist/amateur kan je volgens mij beter kijken naar een fiets die je mooi vind, die je past en die verkrijgbaar is.
die fiets was echt wel een one-of, speciaal naar zijn lichaam gelaakt voor die gelegenheid.
100% 3D allu print, zo licht mogelijk, aangepaste aan de krachtzetting! das een ferm staaltje R&D gans die fiets


der zijn youtube filmpjes maar die gaan heel vaak af of claims van het merk.
And if it's fast or slow
All I really know is I'm gonna enjoy the ride (Krewella- Enjoy the ride)

HarryuitHilversum
Forum-lid
Berichten: 733
Lid geworden op: 29 jan 2016 09:05

HarryuitHilversum 20 mar 2023 13:15

Lastig te zeggen. Ruim twee jaar geleden zag ik een voor het laatst een fatsoenlijke test van Aero racers. (Roadbike.de) De Cannondale System Six kwam er toen uit als het meest aerodynamisch. De BMC time machine road en de oude Scott Foil kwamen er niet best uit.

Sindsdien zijn er veel nieuwe Aero racers op de markt gekomen:
Canyon Aeroad, Trek Madone en Scott Foil werden vernieuwd. De Pinarello F, Orbea Orca en Koga Kinsei zijn ongetwijfeld ook erg snel.

Het zou gaaf zijn om eens een test te zien waar al die bolides grondig worden vergeleken.

Plaats reactie